...

یکشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ | 19/02/2012

بنیاد مایکل جکسون از مدیر برنامه‌ی سابق شاکی شد

روز جمعه بنیاد مایکل جکسون دادخواستی را علیه مدیر برنامه‌ی سابق مایکل، آقای تُمِی آر. تُمِی (Tohme R. Tohme) تنظیم نمود. تمی از ژانویه‌ ۲۰۰۸ تا مارس ۲۰۰۹ مدیر برنامه‌ی مایکل بود و پس از بازگشت فرانک دلیو، مدیر برنامه‌ی قدیمی مایکل، از کار برکنار شد.

اتهام تمی اینست که در سالهای پایانی مایکل جکسون برای رسیدن به نفع شخصی وی را ترغیب به امضای قراردادهای نامعقولی کرده بود.

بنیاد همچنین گفته است که تمی حق آثار هنری مایکل را به اشتباه به هنرمند نقاش، برت لیوینگستون استرانگ اهدا کرده بود. (بیشتر بخوانید)

Tohme1.jpg

پرتره‌ی کتاب از مایکل در پشت سر، اثری از برت لیوینگستون استرانگ


اخذ وام با وثیقه قراردادن مزرعه‌ی نورلند و قرارداد کنسرت‌های لندن که طی آن درآمدی ۱۰۰ هزار دلاری در ماه برای تمی درنظر گرفته شده بود، از جمله‌ موارد اتهام وی هستند. او در جریان پرونده‌ی نورلند، مایکل را مجبور کرد تا ۲.۴ میلیون دلار به وی بپردازد تنها برای آنکه کمپانی کلونی کپیتال را به مایکل معرفی کرده بود. علاوه بر این دو مورد، قراردادهای مالی دیگری نیز هست که تمی در آنها سود بسیار برده است.

در سال ۲۰۰۹ مایکل قراردادی را برای فروش اثاثیه‌ی نورلند با خانه‌ی حراج جولین امضا نمود. مایکل پس از مدتی با ارائه‌ی دادخواست به دادگاه و شکایت از دارن جولین، معامله را فسخ نمود. دلیلی برای این امر از هیچیک از دو طرف گفته نشد اما هواداران براین عقیده بودند که تمی بدون درنظر گرفتن شرایط مایکل، قرارداد این مزایده را تنظیم نموده و مایکل پس از آگاهی یافتن از آن، درصدد فسخ قرارداد برآمده بود. برای مثال تمامی دارایی‌های مزرعه‌‌ی نورلند از جمله آثار هنری، جوایز و مدال‌ها، لباس‌ها و وسایل ارزشمندی از این دست نیز برای فروش قیمت گذاری شده بودند در صورتیکه مایکل هرگز درصدد فروش این قبیل از دارایی‌های خویش نبود. دارن جولین در آن سال بی‌درنگ خواسته‌ی مایکل را اجابت نمود و مزایده لغو گردید.

دادخواست بنیاد یک سال پس از آن مطرح می‌شود که تمی ادعا کرد ۱۵٪ از درآمد ۳۱۰ میلیونی بنیاد باید به وی تعلق بگیرد. در این دادخواست، بنیاد تقاضا کرده است که اموال مایکل همراه با غرامت از تمی بازپس گرفته شود و همچنین وی ملزم به تسلیم جزییات مالی گردد. بنیاد می‌گوید تمی هیچ سهمی از درآمد کسب شده پس از فوت مایکل ندارد.

هاوارد ویتزمن وکیل بنیاد در یک بیانیه‌ی رسمی گفته است:

"بنیاد مایکل جکسون از تمی به دلیل سوء اداره‌ی امور طی مدت کوتاهی که برای مایکل کار می‌کرد، شکایت نموده است. ما پیشبینی می‌کنیم که آقای تمی نیز در عمل متقابل از بنیاد شکایت کند. ما باور داریم که ادعاهای آقای تمی بی‌اساس و نادرست است و صبر می‌کنیم تا این مسئله در دادگاه بررسی شود."

منبع: eMJey.com / NY Daily / MJ Online Team

...