سؤال فیلم:رستگاری از شائوشنگ

10 جولای 2012 11:54 #25941 توسط Michaellover
رستگاری از شاوشنگ (به انگلیسی: The Shawshank Redemption) فیلمی است به کارگردانی فرانک دارابونت و محصول سال ۱۹۹۴ شرکت آمریکایی کلمبیا پیکچرز است که بر اساس رمانی از استفن کینگ ساخته شده‌است و در آن تیم رابینز در نقش اندی دوفرین و مورگان فریمن در نقش الیس «رد» ردینگ بازی می‌کنند.

در مراسم جایزه اسکار سال ۱۹۹۴ این فیلم نامزد هفت اسکار شد (بهترین فیلم, بهترین بازیگر–مورگان فریمن, بهترین فیلمنامه, بهترین فیلمبرداری, بهترین ویرایش فیلم, بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری) اما نتوانست حتی یکی از آنها را به دست آورد.[نیازمند منبع] این فیلم در حال حاضر در لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDB رتبه اول را به خود اختصاص داده‌است.

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.




داستان رستگاری شاوشنگ در سال ۱۹۶۴ اتفاق می‌افتد و درباره یک بانکدار به نام اندی دفرسن (تیم رابینز) است که اشتباهاً به جرم قتل همسرش به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنگ محکوم می‌شود. او در زندان با فضایی پر خشونت و رشوه خواری مواجه می‌شود. در این خلال با زندانی سابقه داری به نام رد (مورگان فریمن) که به کار قاچاق کالا از بیرون به داخل زندان مشغول است، طرح دوستی می‌ریزد و به کمک او موفق به فرار می‌شود.

او ابتدا خود را نزد رئیس زندان عزیز جلوه می‌دهد و با گرفتن یک انجیل در دستش و خواندن آیات آن نظر رئیس زندان را به خود جلب می‌کند، چندی بعد در کتابخانه زندان کار می‌کند و پس از آن امور حسابداری رئیس زندان را انجام می‌دهد.

در این دوران با فردی آشنا می‌شود که او فردی را می شناسد که کشته شدن همسر اندی را اعتراف می‌کند اما رئیس زندان با شنیدن این سخنها اندی را در انفرادی می‌اندازد.

اندی با یک چکش کوچک که از رد گرفته بود و آن را در کتاب انجیل مخفی کرده بود دیوار زندان را می‌کند و عکسی را در جلوی سوراخی که کنده بود قرار می‌دهد و پس از بیست سال از آنجا فرار می‌کند. رد هم به دنبال او می‌آید و رئیس زندان هم طی حوادثی مجبور به خودکشی می‌شود.

"...Before You start Pointing Fingers Make Sure Your Hands Are Clean"
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, farzam, کوچکترین طرفدار, mahan

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 جولای 2012 13:29 #25944 توسط شايان
یکی از بهترین فیلم هایی که دیدم و مطمئنا یکی از تاثیر گذارتین فیلم ها در تاریخ سینما در مورد موضوع فرار از زندان!!!نمیشه تاثیر این فیلم رو بر روی فیلم هایی که مبتنی بر فرار از زندان و یا فرار یک اسیر رو انکار کرد...

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.



بیاد داشته باشید بهتر است به یکباره خاموش شد تا ذره ذره محو شدن
كاربر(ان) زير تشكر كردند: mahan, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 جولای 2012 19:59 #25962 توسط mahan
فیلم بسیار زیبا و خوش ساختیه و جزو بهترین فیلم هایی است که من دیدم و چند بار هم دیدم . . . و همونطور که شایان جان هم گفت تاثیر بسیار زیادی روی فیلم های هم موضوع خودش داشت و یک سبک از خودش بجای گذاشت . . .

ولی همیشه نکته جالب برای من شباهت زیاد و انکارناپذیر کاور این فیلم با سکانس آخر ویدیو غریبه ای در مسکو مایکله . . . که در نوع خودش میتونه حاوی معانی و مفهوم خاصی باشه . . .


This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, کوچکترین طرفدار, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

10 جولای 2012 20:36 #25966 توسط e r o s
یکی از بزرگ‌ترین آثار تاریخ سینما؛ اما از وقتی جنبش عقب زدن پدرخوانده از صدر لیست 250 فیلم برتر IMDb آغاز شد من طور دیگه‌ای به این فیلم نگاه می‌کنم!
به تعداد امتیازات 10 که به این فیلم داده شده، به پدرخوانده‌ها 1 داده شده!
با تمام زیبایی، این فیلم موی دماغ پدرخوانده هم نمی‌شه!

This is BREAKING NEWS

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, mahan, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: شايان

Please publish modules in offcanvas position.