سؤال فیلم ارباب حلقه ها(the lord of the rings)

27 ژانویه 2012 17:02 - 27 ژانویه 2012 17:03 #20399 توسط blackfire
یکی از زیباترین رمانها و فیلمهای تاریخ:ارباب حلقه ها

رمان:

ارباب حلقه‌ها رمانی خیال‌پردازی حماسی (High fantasy) به قلم ج.ر.ر. تالکین واژه شناس و استاد دانشگاه آکسفورد نگارش شده است. این داستان ادامه‌ای بر اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که داستانی فاتنزی می باشد. این کتاب طی ۱۲ سال از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم[۱] بوده نگارش شده است. اگر چه این کتاب در بین خوانندگان به شکل یک سه گانه جا افتاده است، اما در ابتدا بنا بود تا این اثر جلد اول کتاب سیلماریلیون باشد که نویسنده بخاطر دلایل اقتصادی تصمیم گرفت تا جلد دوم را حذف کند، و کتاب ارباب حلقه‌ها را در سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵ در سه جلد منتشر کند.از آن زمان تا کنون کتاب ارباب حلقه‌ها بارها تجدید چاپ شده و به زبانهای زیادی ترجمه شده است، و هم اکنون یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین کتابهای ادبیات در قرن ۲۱ می باشد. ارباب حلقه‌ها در سال ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ در سه جلد - با عناوین یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه - چاپ شده‌است.
تا امروز دو تولید سینمایی بر مبنای این داستان انجام شده‌است که از میان آن دو، فیلم‌های سه‌گانه‌ای به کارگردانی پیتر جکسون شاخص‌تر هستند. این فیلم‌ها در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به نمایش درآمدند.

فیلم:

سه گانه فیلم ارباب حلقه‌ها نیز به کارگردانی پیتر جکسون و تهیه شده در استودیوی نیو لاین سینما به عنوان پر فروشترین فیلم در زمان اکران خود توانست از محبوبیت جهانی برخوردار شود.این فیلم در سه قسمت با نامهای یاران حلقه, دو برج, بازگشت پادشاه مابین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ تهیه و کارگردانی شده‌است.قسمت دوم آن نیز در سال ۲۰۰۳ توانست بیشترین جوایز اسکار را نصیب خود کند.این فیلم که با کمک جلوه‌های ویژه حرفه‌ای و با انیمیشن سازیه فوق العاده توسط نرم افزار ۳ بعدی ساز استودیوی تری‌دی‌اس‌مکس تهیه شده‌است. توانست به پدیده‌ای در زمان خود تبدیل شود.
منبع:ویکیپدیا

علم و دانش همان قدرت است ...
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, e r o s, Nasim, NicoleL2, Michaellover

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

28 ژانویه 2012 06:15 #20422 توسط شايان
یکی از بزرگترین و قویترین فیلم های تاریخ سینما ممنونم رضا جان بابت این تاپیک ادامه بده همه هر جا لازم باشه کمکت میکنیم....خودت یک حرفه ای هستی!!!

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.



بیاد داشته باشید بهتر است به یکباره خاموش شد تا ذره ذره محو شدن
كاربر(ان) زير تشكر كردند: blackfire

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

28 ژانویه 2012 17:46 #20439 توسط Michaellover
دقت کردین فامیلی کارگردانش این مایکل خودمونه:scream:

ببخشید نمیشه لینک دانلود تبلیغات فیلم رو بذاری
آخه وقتی دیدم بچه بودم جلوه ملوه های ویژش یادم نیست :MJ2:

در ضمن یه سوال الآن من تایپیک فرار از زندان رو زدم دیگه نمی تونم برا فیلمای دیگه تایپیک بزنم آخه یه فیلم دیگه هم هست که میمیرم براش:cry:

"...Before You start Pointing Fingers Make Sure Your Hands Are Clean"

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

28 ژانویه 2012 18:04 #20442 توسط kingmichael

در ضمن یه سوال الآن من تایپیک فرار از زندان رو زدم دیگه نمی تونم برا فیلمای دیگه تایپیک بزنم آخه یه فیلم دیگه هم هست که میمیرم براش


چرا نمیتونی به قول الناز ما محدودیت تاپیک نداریم

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

28 ژانویه 2012 18:07 #20443 توسط kingmichael
من عاشق این فیلمم از قشنگ ترین فیلمایی که دیدم مخصوصا قسمت سومش :x
مرسی از تاپیکت رضا

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

28 ژانویه 2012 19:10 #20448 توسط blackfire
میخوام اطلاعاتی در مورد دو شخصیت اصلی ماجرا بزارم

نفر اول:آراگون
آراگورن در ۱ عصر سوم ۲۹۳۱ دیده به جهان گشود. و تنها دو سال بعد از تولدش هنگامی که پدرش آراتورن دوم توسط ارک‌ها کشته شد شانزدهمین سالار دونه داین گشت. مادر آراگورن گیل رائن اورا به منزل الروند در ریوندل برد تا در انجا زندگی کند. الروند آراگورن را به عنوان پسر خوانده اش می‌پذیرد و نام استل را برای او بر می‌گزیند. ارگورن تا سال ۲۹۵۱ از نام واقعی و جد و سلسله اش آگاه نشد تا هنگامی که او به بیست سالگی رسید الروند تشخیص داد که او دیگر برای خودش مردی شده‌است و در این زمان دو گنجینه سلسله ایزیلدور را به او واگذار کرد: حلقه باراهیر و تکه‌های شمشیر نارسیل.

روز بعد آراگورن، آرون را می‌بیند که از لوتلورین به ریوندل بازگشته تا پدرش الروند را ببیند. هنگامی که آراگورن آرون را دید او را تینوویل خواند، چرا که زیبایی خیره کننده اش یادآور لوتین تینوویل، الفی که زندگی جاودانه اش را فدای عشق برن فانی نمود، آراگورن در عشق آرون گرفتار می‌شود. الروند به آرون تذکر می‌دهد که اگر او آراگورن را انتخاب نماید می‌بایست همانند لوتین فانی شود و همچنین سن و تجربه و به علاوه دودمانش بسیار فراتر از آراگورن می‌باشد.

آراگورن ریوندل را ترک می‌کند و برای کسب دانش و تجربه به ماجراجویی در سرزمین میانه می‌پردازد. ابتدا به دورترین نقاط شرق رون و سپس به جنوب به هاراد می‌رود. حتی یکبار از موریا از دروازه دیمریل می‌گذرد و حتی در اطراف موردور پرسه می‌زند تا درباره نقشه‌های ساورون آگاه شود. در ۲۹۵۶ او گندالف خاکستری را ملاقات می‌کند و دوست و متحد هم می‌شوند و مدتی را هم با یکدیگر سفر و طی طریق می‌نمایند. آراگورن مدتی در خدمت پادشاه روهان، تنگل بود و همراه آنان می‌راند. و مدتی هم از افسران اکتالیون دوم. کارگزار گاندور بود.در آنجا آراگورن هویتش را مخفی نگه می‌داشت واو را تورونگیل (شاهین ستاره) می‌خواندند. چرا که سرعت و دید زیادی داشت و ستاره‌ای نقره‌ای را با خود حمل می‌نمود. او به اکتالیون اخطار داد تا به سارومان جادوگر اعتماد نکند و پس از آن به جنوب رفت تا دزدان دریایی آمبار را مهار کند. اکتالیون به افسر مرموز خودش حتی بیشتر از فرزندش دنه تور علاقه داشت ولی آراگورن یک روز ناگهان گاندور را ترک کرد همانطور که ناگهان آمده بود.

سال ۲۹۸۰ آراگورن به سمت ریوندل برمی گشت تا اندکی بیاساید. چرا که بسیار خسته بود. هنگامی که به لوتلورین رسید آرون را در آنجا یافت. آنها فصلی را باهم در جنگل نقره‌ای گذراندند و در جشن نیمه تابستان (۲۴ ژوئن) بر فراز کرین آمروت با یکدیگر نامزد شدند. اما در برگشت آراگورن به ریوندل الروند به او گفت که آرون با کسی کمتر از پادشاه گاندور و آرنور ازدواج نمی‌کند. برای همین دوباره آراگورن راهی حیات وحش شد.
بعد از اینکه بیلبو بگینز حلقه جادویش را به فرودو داد به سنه ۳۰۰۱ گندالف ترسش را مبنی بر اینکه حلقه یکتا دوباره پیدا شده‌است با آراگورن در میان گذاشت. دونه داین تمام مدت مراقب شایر بودند و آراگورن به گندالف پیشنهاد کرد تا دنبال گالوم بگردند. سالها آراگورن به دنبال گالم در سرزمین‌های وحشی میرکوود یا دره‌های اندویین تا به دروازه‌های سیاه و دره مورگول در اطراف موردور گشت. تا سرانجام آراگورن رد گالوم را که از موردور تا به باتلاق‌های مرگ می‌رسید یافت. او گالوم را دستگیر کرد و با خودش به میرک وود آورد. جایی که ان موجود تا قبل از فرارش در ژوئن ۳۰۱۸ زندانی بود.

در ۱ می‌۳۰۱۸ آراگورن با گندالف در سارن فورد بر روی برندی واین در جنوب شایر ملاقات می‌کند. او در ملاقاتش با جادوگر مطلع می‌شود که فرودو شایر را در پایان سپتامبر ترک می‌کند. با باور به اینکه فرودو با وجود گندالف در امان است آراگورن به سفر می‌رود و برای ماه‌ها بر نمی‌گردد. بعد آراگورن از گیلدور مطلع می‌شود که گندالف غیبش زده و اشباح حلقه در سفرند و فرودو در جاده در حال طی طریق است در حالی که تنها رفقای هابیتش او را همراهی می‌کنند.

آراگورن در غروب ۳۰ سپتامبر جستجویش را برای فرودو آغاز کرد. او درباره هابیت‌ها از تام بامبادیل شنید که در جاده شرقی در نزدیکی بری در حال سفر اند. آراگورن برای یافتن فرودو به مهمانخانه اسبچه راهوار می‌رود و او را بعد از استفاده تصادفی فرودو از حلقه می‌یابد. آراگورن به فرودو اخطار می‌دهد که اشباح حلقه در تعقیب اویند و هدایت و حمایتش را به آنها پیشنهاد می‌نماید.

و از آن پس آراگورن با فرودو و دوستانش همراه می‌شود. در این زمان او ۸۷ سال دارد و نقش خویش را در جنگ حلقه بر عهده می‌گیرد. با این کار نه تنها فرودو را در به انجام رساندن ماموریتش کمک می‌کند بلکه خود را نیز به پادشاهی نزدیک تر...

نفر بعدی از آدم بد هاست.اگه کسیو میخواین بگید اطلاعاتش رو بزارم

علم و دانش همان قدرت است ...
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

28 ژانویه 2012 19:38 #20450 توسط kingmichael
از اسمیگر (گالوم ) بگو
خیلی شخصیتش جالبه
یه جورایی مثله همه ی آدم هاست یه روی خوب و یه روی بد با این تفاوت که هر دو مستقل کار میکنن
ولی به نظر من روی خوبش موفق تر و تاثیر گذارتره

شخصیت بد تمام تلاششو میکنه ولی شخصیت خوب که خود اسمیگر باشه سعی میکنه هرجوری شده مانعش بشه و یه شخصیت صلح طلب داره و دلسوز و عاطفی

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

29 ژانویه 2012 06:32 - 29 ژانویه 2012 06:57 #20459 توسط شايان
من هم با اجازه رضا جان مطالبی باری تکمیل در مورد آراگورن قرار میدم...در مورد آراگورن باید بگم که یکی از شخصیت های محبوب منه.....نمادی از شجاعت....مردی که پادشاهی و رهبریت در خون خودش و نژادش قرار داره اما متاسفانه در اثر اتفاقاتی که در ان روزگاران می افته انسان های لایقی از اجداد و تبار آراگورن که لیاقت رسیدن به پادشاهی رو دارند گوشه گیر یا غیب می شوند...تاریکی و ظلمت در همه جا فراگیر میشه....حالا موقع اش رسیده که دوباره آراگورن که لایق پادشاهی است به قدرت برگرده و خیچ کس جز گندالف بزرگ قدرت درک این که آراگورن همون فرد لایق است رو نداره....گندالف از دوستان و همراهان قدیمی اوست که او را شناسیایی میکند و به همگان این رهبرو پادشاه مقتدر را معرفی میکند.....آارگورن را باید نماد یک ناجی بزرگ برای بشریت نامید که حق او برای هدایت بشریت از او صلب شده است.

در فیلم ارباب حلقه ها بازیگر این نقش Viggo Mortensen است که چند سال پیش سفری به ایران داشت که با استقبال ایرانی ها همراه بود.

تصاویری از آراگورن میذارم از فیلم است.آراگورن عاشق آرون است که یک الف(elf) می باشد.نام اصلی آراگورن (Aragorn II Elessar) است.


آراگورن در کودکی




aragorn - arwen


یکی دیگر از نکات جالب در مورد آراگورن شمشیر اوست که قبلا متعلق به پدر او بود که Andúril نام دارد که به شمشیر شکسته نیز معروف است.که در نبرد با سائورن شکسته شده بود که بعدا دوباره ترمیم شد و نمادی از مبارزه برای آزادی است.









تصاویری از کاراکتر آراگورن در فیلم ارباب حلقه ها







اجداد آراگورن:

Elros
:
Kings of Númenor
:
Amandil
:
Lords of Andúnië
:
Elendil
|
| |
Isildur Anárion
| :
Kings of Gondor
| | | |
Elendur Aratan Ciryon Valandil
|
Kings of Arnor
:
Ëarendur
|
| | |
Kings of Arthedain Kings of Cardolan Kings of Rhudaur
:
Chieftains of the Dúnedain
:
Arathorn
|
Aragorn II = Arwen (Daughter of Elrond)
|
Eldarion
|
Kings of the Reunited Kingdom



:mj7: :mjj:

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.



بیاد داشته باشید بهتر است به یکباره خاموش شد تا ذره ذره محو شدن

This message has attachments images.
Please log in or register to see it.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: blackfire

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

29 ژانویه 2012 09:49 #20469 توسط blackfire
شایان جان ممنون بابت اطلاعات . من نمیدونستم آراگون اومده ایران!!!
ارباب حلقه ها فیلم بزرگیه
میتونم صفحه ها در مورد همین آراگون بگم ولی چون بحث های دیگه ای هم هست در همین حد که در دو پست من و شایان جان ازش گفتیم بسنده میکنم


گالوم (به انگلیسی: Gollum) شخصیتی خیالی خلق شده توسط جی. آر. آر. تالکین است. او برای نخستین بر در سری کتابهای هابیت ظاهر شد و نقش بسیار مهمی را در سری ارباب حلقه‌ها ایفا کرد. گالوم از نسل هابیت‌های کنار رودخانه بود و در آنجا به نام اسمیگل شناخته می‌شد. گالوم در واقع شخصیتی بد ذات است که حلقه در وجود اسمیگل به وجود آورده‌است.

اسمیگل در روز تولدش با یکی از دوستانش به نام دیگل به ماهیگیری رفت و پس از آنکه دیگل حلقه را در رودخانه پیدا کرد اسمیگل بلافاصله جذب آن شد. این جاذبه به قدری بود که دیگل را خفه کرد و خود حلقه را برداشت. پس از آنکه او به قدرت نامرئی کننده حلقه پی برد از آن برای دزدی غذا و لباس، جاسوسی و آزار و اذیت دوستانش استفاده می‌کرد. دوستانش اورا ترک کردند و به او لقب گالوم یا شخص بد ذات را دادند. او پس از طرد شدن از سرزمین مادری به اعماق یکی از غارهای کوه ابهام(انگلیسی: Misty Mountain) رفت. حلقه اورا به شدت به خود وابسته کرده بود و عقل و هوشش را از او گرفت و از زندگی گذشته اش اورا دور کرد بطوری که گالوم اسمش را فراموش کرد وهمچنین فراموش کرد که یک هابیت است. او با خوردن ماهیهای درون غار زنده ماند و حلقه عمر طولانی مدت ۶۰۰ سال زندگی رقت انگیز را برای او به ارمغان آورد. زندگی گالوم چگونگی سقوط یک فرد از اوج روشنایی به اعماق تاریکی را نشان می‌دهد.

در کتاب هابیت پس از آنکه بیلبو بگینز با گالوم برخورد می‌کند با او معامله‌ای می‌کند که به این صورت است: بیلبو سوالی از گالوم می‌کند در صورتی که گالوم جواب درست بدهد اجازه دارد که بیلبو را بخورد و اگر نتواند جواب بدهد راه خروج از غار را به بیلبو نشان دهد. بیلبو می‌پرسد چه چیزی در جیب من است؟ پس از اینکه گالوم نمی‌تواند جواب دهد تظاهر می‌کند که می‌خواهد راه خروج را نشان دهد اما در واقع نقشه داشت که بیلبو را بخورد اما ناگهان متوجه می‌شود که حلقه ناپدید شده و می‌فهمد که حلقه را بیلبو برداشته و در واقع حلقه جواب همان سوال بیلبو است او به بیلبو حمله می‌کند اما بیلبو در حین فرار به قدرت نامرئی کننده حلقه پی می‌برد و ناپدید می‌شود و پس از تعقیب گالوم راه خروج را پیدا می‌کند. او ابتدا به سرش زد که گالوم را بکشد اما دلرحمی اش به وی اجازه نداد. در حین خروج بیلبو از غار صدای گالوم را می‌شنود که فریاد می‌زند: حلقه عزیز گمشده‌است. بگینز من همیشه ازت متنفر خواهم بود!

بقیه ی اطلاعاتش رو وقتی فیلم رو شروع کردم با اون میگم
اگه در مورد شخصیتها یا این اسامی که قبلن گفته شد سوالی دارید و چیزی رو نفهمیدید بگید توضیح بدم .

علم و دانش همان قدرت است ...
كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان, Jasmine Jackson-mjforever

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: شايان

Please publish modules in offcanvas position.