سؤال مصاحبه John 5 در مورد کاور آهنگ Beat It

29 جولای 2012 15:33 - 29 جولای 2012 15:54 #26709 توسط شايان




John William Lowery ملقب به John 5 گیتاریست آمریکایی به عنوان گیتاریست در گروه Marilyn Manson به شهرت رسید و اکنون در گروه Rob Zombie نوازندگی می کند در هفتمین و جدیدترین سولو آلبوم خودشGod Told Me To آهنگ Beat it را کاور کرد و به صورت یک تک آهنگ در روز تولد مایکل عرضه کرد(البته یاسمن جان زحمت کشیدن و در تاپیکی به بررسی این آلبوم پرداختند که می توانید این تاپیک را در اینجا پیگیری کنید)

www.emjey.org/persian/forum/%D9%85%D9%88...ld-me-to-john-5-2012





جان 5 در گروه Marilyn Manson





جان 5 در گروه Rob Zombie


جان 5 مصاحبه ای با سایت ultimate guitar انجام داده است که در سوالی که سایت از او در مورد کاور آهنگ Beat it پرسید اینگونه پاسخ داد:
این آهنگ یکی از بزرگترین قسمت های دوران کودکی من بود.این آهنگ کی بود عرضه شد؟فکر کنم سال های 83 یا 84 بود یا سال های همین حول و حوش؟من 13 یا 14 سالم بود و به خوبی علاقه ام به این آهنگ را به یاد دارم.این آهنگ از هر آهنگ امروزی بسیار بزرگتر است.این آهنگ یکی از بهترین خاطرات دوران کودکی من بود که با آن بزرگ شدم و بسیار دوستش دارم.من مایکل و ادی را بسیار دوست دارم و من سعی کردم خوب بنوازم برای احترامی بسیار خوب به هر دو نفر.





در پاسخ به سوالی دیگر در مورد orchestra این آهنگ که توسط گیتار جان 5 نواخت هم سوال شد(قسمت های خوانندگی مایکل در این کاور با گیتار نواخته شدند و از صدای خواننده استفاده نشد که بسیار جالب از کار در آمد) و جان پاسخ داد:
این کار بسیار سخت بود خیلی سخت چون وقتی شما به آهنگ مایکل جسکون و ادی ون هالن حمله می برید و اون رو کاور می کنید باید بهترین کارتون رو انجام بدید و کامل باشه تا کسی نتونه چیزی بگه.

او در پاسخ به این سوال که سولوی ادی ون هالن رو دوباره بازسازی کرده است پاسخ داد:
من این سولو رو می شناختم و اون رو بارها شنیده بودم من از نظر تکنیکی اون رو قبلا نزده بودم اما آن را و صداهاشو به خوبی میشناختم چون آهنگی بود که یک عمر شنیده بودم و هارمونی های این آهنگ رو به خوبی می شناختم و این کار بسیار شاد کننده بود انگار که دوباره یک بار دیگه کودکیم رو می دیدم.

او در سوال به اینکه در این سولو از whammy bar استفاده کرده است پاسخ داد:
اوه بله من از گیتار فندر(سری Telecasters)(گیتاری از سری telecaster که به صورت signature نمونه ای برای جان 5 تولید میشه) برای زند این آهنگ استفاده کردم و من بارها از whammy bar در طول این آهنگ استفاده کردم و به خوبی بلدم که چطور اون رو کنترل و آروم کنم.من قبلا از آن کمتر استفاده می کردم و بیشتر برام شبیه یک عصای زیر بغل بود!
(برای دوستانی که نمی دانند whammy bar چیست اینجا توضیح میدم که شما در گیتار الکتریک ها دسته ای را می بینید که به گیتار متصل است که به آن whammy bar میگ ویند و در صدای گیتار ایجاد یک ویبره می کند.)



whammy bar



whammy bar



جان 5 با گیتار Fender Teleccaster John 5's Singnature




او در پاسخ به این سوال که ادی ون هالن را از نزدیک می شناسد پاسخ داد:
بله من ادی را به خوبی می شناسم چون دیوید راس از دوستان من است و من قلمرو و محفل دور ادی را به خوبی می شناسم.

این آهنگ به صورت تک آهنگ همان طور که گفتم نیز پخش شد.



البته جان 5 یک آهنگساز بسیار خوب در سبک Industrial Meatl نیز است که در این کاور جنس موسیقی متال صنعتی یا Industrial مخصوص به خودش را نیز در این آهنگ نیز به کار برده است و در قسمت هایی از آهنگ با تک نوازی های جدید و زیبا یک کاور واقعا زیبا ارائه داده است.به تمام دوستان توصیه میکنم که این کاور رو حتما بشنون.

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.



بیاد داشته باشید بهتر است به یکباره خاموش شد تا ذره ذره محو شدن

This message has attachments images.
Please log in or register to see it.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: Hamid, Jasmine Jackson-mjforever, کوچکترین طرفدار, NicoleL2, kingmichael, شاپرک

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

30 جولای 2012 19:36 #26758 توسط Jasmine Jackson-mjforever
ممنون شایان جان بسیار زیبا بود...
این سینگل عالیه و میشه گفت هیچی کم نداره... سولوی بسیار زیبای ادی ون هالن که توسط جان 5 نواخته شده بود خیلی زیبا و درعین حال متفاوت بود از ورژن اصلی... جان 5 یه جوری تکنیک های خاص خودشو توی این سولو انجام داد که خیلی منحصر به فردش کرد.. و نواختن قسمت هایی که مایکل میخوند هم همونطور که خودش گفت خیلی سخت بود.. باید خیلی کار میکرد تا یه جوری تکراری و کسل کننده نشه... :guitar2: :guitar2:

mj for ever....

اين تصویر برای مهمان پنهان می‌باشد.
برای ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

كاربر(ان) زير تشكر كردند: شايان

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: مایکلا

Please publish modules in offcanvas position.