...

چهارشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ | 12/09/2012

یادمان بد (۶): عشق دوران BAD

The Way You Make Me Feel یکی از آهنگ‌های بسیار موفق آلبوم بد است. این آهنگ در هرسه جدول بیلبورد۱۰۰، بیلبورد آراندبی/هیپ‌هاپ و بیلبورد دنس کلاب شماره یک شد.

مایکل این آهنگ را نوشت و آن را به همراه کویینسی جونز در سال ۱۹۸۷ ضبط کرد. تک‌آهنگ آن در نوامبر ۱۹۸۷ منتشر شد. این آهنگ با نقدهای خوبی از سوی منتقدان موسیقی روبرو گشت. برای مثال منتقد رولینگ استون، آن را سومین آهنگ برتر آلبوم دانست و واشنگتن پست نوشت مایکل همانگونه می‌خواند که می‌رقصد. درست است، مایکل همیشه با صدایش می‌رقصید. این آهنگ در هر سه تور تک نفره‌ی مایکل اجرا شد و قرار بود که در تور This Is It نیز به اجرا درآید.

مایکل یک ویدیوی جالب برای این آهنگ ساخت که مدل، تاتیانا تامبزن در آن ایفای نفش کرد. این ویدیو غوغا به پا کرد و از آن روز تا کنون هنرمندان بسیاری از آن الگو برداری کرده‌اند.

هر وقت صحبت از TWYMMF به میان می‌آید، ناخوداگاه ذهن‌ها به سمت اجرای زنده‌ی این آهنگ توسط مایکل در مراسم گرمی می‌رود. طی روزهای آتی اجرای کامل مایکل در این مراسم برای دانلود در همین صفحه قرار خواهد گرفت اما پیش از آن نگاهی بیاندازیم به دختری که بد شد.

تاتیانا تامبزن را می‌شناسید. دختر ویدیوی The Way You Make Me Feel... او در جوانی به عشق مایکل جکسون دچار شد و هنوز هم عاشق اوست. می‌گوید سرنوشت مایکل چنین بود که وقف مردم دنیا شود و بنابراین مقدر نبود که عشق‌شان به سرانجام برسد. اما اگر در زمین به یکدیگر نرسیدند، در بهشت خواهند رسید. او می‌گوید: "هیچکس مانند مایکل نخواهد شد."

Tatiana-MJ-TWYMMF-1.png

تاتیانا این عکس کمتر دیده شده‌ از خود و مایکل را که به ویدیوی مشهورشان مربوط می‌‌شود، در توییترش قرار داده و نوشته است: "نخستین بار است که این عکس را می‌بینم. در آن زمان ما هردو جوان و شادمان بودیم."

برخی از هواداران بر این عقیده هستند که آنچه او را نسبت به سایر زنان زندگی مایکل برجسته می‌سازد، صداقت او در بیان احساسات‌اش نسبت به مایکل است. و این ویژگی باعث شده است که بسیاری با او همزاد پنداری کنند گرچه بسیاری نیز سخنانش را باور ندارند.

تاتیانا در وب سایت خود بیشتر از مایکل گفته بود تا از خودش. او عکسی نمایشی از خود در لباس عروسی را در کنار تصویری از مایکل چسبانده بود. او رویای ازدواج با مایکل را داشت و چون این آرزو محقق نشد، تاتیانا تصمیم گرفت که هرگز صاحب فرزند نشود. سرنوشت او شاید برای بسیاری تلخ و دردناک باشد زیرا او هرگز از رویای بودن در کنار مایکل دست نکشید و تمام زندگی‌اش را به پای این آرزو گذاشت در حالیکه حتی یکبار نیز پیغامی از جانب مایکل دریافت نکرد. او در سال ۲۰۰۵ در دفاع از مایکل در برابر اتهاماتش سخن گفت و گمان می‌کرد که این حواس مایکل را یکبار دیگر متوجه‌ او خواهد کرد اما به گفته‌ی خودش "مایکل حتی یک کارت تشکر هم نفرستاد". شاید این زیاده خواهی تاتیانا بود که انتظار داشت در چنان شرایط دلهره آور و کمر شکنی، مایکل همبازی سابق و رقصنده‌ی تورش را به خاطر بیاورد.

Tatiana-MJ-TWYMMF-2.jpg

اینکه مایکل به اندازه‌ی تاتیانا عاشق بود یا نه را نمی‌دانیم. شاید مایکل به او علاقه داشت اما در آن زمان با کارش ازدواج کرده بود. شاید دوران بد زمان مناسبی برای عاشق شدن نبود، مایکل داشت قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح می‌کرد. شاید تاتیانا تمامی این سالها در وهم و خیال زیسته است و در لحظه‌ای که فکر و ذکرش مایکل بود، پادشاه پاپ اصلا او را به خاطر نمی‌آورد. اما با تمامی این تفاصیل، تاتیانا تامبزن دختر بد است و اهمیت‌اش در همین است.

بسیاری از دخترانی که بازی تاتیانا را در ویدیو دیده‌اند، خواسته‌اند که به جای او باشند. او بخشی از تاریخ مایکل جکسون و حافظه‌ی جمعی ما هواداران است. او دختر دوران بد و شاید به نوعی نماد تمام دخترانی است که صادقانه مایکل را دوست می‌داشتند و هرگز به عشقشان نرسیدند.

Tatiana-Spike-Lee-Bad25.jpg

تاتیانا در مستند بد۲۵ ساخته‌ی اسپایک لی ایفای نقش کرده است. او در توییترش نوشته است که انتظار داشته است بد۲۵ یک مستند عالی از آب درآید، زیرا می‌دانسته است که اسپایک لی انصاف را در حق مایکل رعایت خواهد کرد. اسپایک لی این فیلم را "نامه‌ی عاشقانه‌اش" به پادشاه پاپ لقب داده است.

دختر بد در توییتر در پاسخ به هوادارانی که می‌گویند از نام مایکل سوءاستفاده می‌کند، نوشته است: "من هرگز از عشق او دست نکشیدم، این چه ایرادی دارد؟"

Tatiana-Thumbtzen-1.jpg

"گاهی باید شادی خود را به خاطر دیگران قربانی کنیم. مایکل این کار را کرد. او ماموریت داشت که به دیگران بیاموزد، عشق بورزد و دنیا را شفا دهد. او ما را با پیامی مهم ترک کرد. اینکه چقدر این پیام را درک کنیم، بر عهده‌ی خودمان است... قسمت نبود که در زمین بهم برسیم. مایکل سهم دنیا شد. یک روز با هم خواهیم بود."

داستان عشق تاتیانا به مایکل را در این صفحه کامل‌تر بخوانید.

منبع: eMJey.com / @TatianaYvonne

...