...

چهارشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۱ | 11/07/2012

بیانیه‌ی مطبوعاتی: The Michael Jackson BAD documentary

خواندید که اسپایک لی سرگرم ساخت مستند جدیدی (The Michael Jackson BAD documentary) به مناسبت ۲۵امین سالگرد انتشار آلبوم BAD است. این مستند تمرکزش را بر روی ویدیوها، تور جهانی و آلبوم افسانه‌ای «بد» قرار می‌دهد.

روز گذشته بیانیه‌ای در ارتباط با این مستند در خبرها آمد:

امروز خبر رسید که فیلمساز نامزد جایزه‌ی اسکار، اسپایک لی با کمک بنیاد مایکل جکسون و کمپانی سونی در مراحل پایانی پس‌تولید مستندی در ارتباط با آلبوم و تور جهانی BAD قرار دارد. این مستند که نخستین بررسی عمیق و موشکافانه در مورد آلبومی از مایکل جکسون به شمار می‌رود، در بحبوحه‌ی جشن ۲۵امین سالگرد انتشار آلبوم نمادین، تور جهانی رکوردشکن و ودیدیو کلیپ‌های نوآورانه‌ای که تاریخ موسیقی را تغییر داد، فیلمبرداری شده است.

Bad25-box-cover.jpg

کاور مجموعه


این مستند شامل بیش از ۴۰ مصاحبه‌ با هم پیمانان، طراحان رقص، موسیقیدانان و همکاران مایکل است که توسط شخص اسپایک لی به عمل آمده است. این مصاحبه‌ها هریک بخشی از داستان دوران شکوفایی مایکل جکسون را برملا می‌کنند. تاثیر ابدی BAD در فرهنگ موسیقی طی مصاحبه‌هایی با تعدادی از بهترین هنرمندان امروز همچون کانیه وست، ماریا کری، سی لو گرین و شریل کرو که در تور BAD با مایکل همخوانی می‌کرد، آشکار می‎شود.

اسپایک لی پیش از این در سال ۱۹۹۶ دو کلیپ ویدیویی از آهنگ They Don't Care About Us را کارگردانی کرده بود.

لی گفته است: "من فقط یک هوادار سرسخت نیستم. این فرصت را داشته‌ام که او را بشناسم و با او همکاری کنم. من عمیقا برای میراث او اهمیت قائل هستم. با استفاده از پروژه‌ی BAD توانستم عمق اهمیت این دوره از زندگی کاری او را به تصویر درآورم و داستان‌های ناگفته را که شاید هرگز برملا نمی‌شدند، از زیر خاک بیرون بکشم."

Bad25-album-cover.jpg

کاور آلبوم


کارگردان بزرگ سینمای آمریکا، مارتین اسکورسیزی که کارگردانی فیلم کوتاه Bad را برعهده داشت، یکی از مصاحبه شوندگان است. جو پیتکا (Joe Pytka) و دیگر فیلمسازانی که به مایکل در بیان مفاهیم آهنگ‌هایش در غالب تصاویر ویدیویی کمک کردند، شمار دیگری از افرادی هستند که لی با آنها مصاحبه کرده است. ویدیو کلیپ‌های مایکل جکسون امروزه از خلاقانه‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین آثار ویدیویی که توسط یک موسیقیدان خلق شده‌ است، به حساب می‌آیند. به فهرست بلندبالای مصاحبه شوندگان، باید مت فورجر که در نخستین مراحل تولید آهنگ‌های بد در استودیوی خانگی مایکل در هیونهارست با او همکاری می‌کرد و نیز گریگ فیلینگانز که برای آلبوم کیبورد نواخت و نیز مایکل را در تور همراهی کرد، اضافه نمود. والتر یتنیکاف (Walter Yetnikoff) رییس سابق کمپانی سی‌بی‌اس که با پشتیبانی از مایکل علیه نژادپرستی به جنگ ام‌تی‌وی رفته بود، در این مستند حضور دارد. طراحان رقص، جفری دانیل و وینسنت پاترسون دو تن دیگر از مصاحبه شوندگان هستند.

بنیاد سلطان پاپ در مورد مستند اسپایک لی گفته است: "نبوغ اسپایک لی در بیان داستان در کنار اشتیاق و تحسینی که نسبت به هنر مایکل جکسون دارد، باعث شد تا او انتخاب منطقی ما برای به تصویر کشیدن داستان BAD باشد. از همکاری با به وجد آمده‌ایم."

Bad25-box-set.jpg

محتویات مجموعه


BAD سومین و آخرین همکاری مایکل و کویینسی جونز به عنوان تهیه کننده بود. این آلبوم که پس از پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی، Thriller منتشر شد، نقشی اساسی در حرفه‌ی آتی مایکل جکسون ایفا کرد. Bad دور دنیا شماره یک شد و نخستین آلبومی بود که پنج تا از تک‌آهنگ‌هایش بطور پی‌در‌پی شماره یک جدول بیلبورد شدند. ده تا از آهنگ‌های آلبوم جزو ۱۰ آهنگ برتر جدول‌های موسیقی بودند و نه فیلم کوتاه خلاقانه برای آهنگ‌های این آلبوم ساخته شد. تا به امروز این آلبوم بیش از ۴۵ میلیون نسخه در جهان فروش داشته است. این آلبوم نامزد دریافت شش جایزه‌ی گرمی شد و دو جایزه بدست آورد. این آلبوم همچنین نخستین جایزه‌ی پیشگام کلیپ موسیقی ام‌تی‌وی را برای مایکل به ارمغان داشت. ام‌تی‌وی نام این جایزه را بعدها به جایزه‌ی مایکل جکسون تغییر داد.

Bad25-picture-disc.jpg

دیسک آلبوم

آهنگ‌های آلبوم عبارتند از:

طرف نخست: Bad, The Way You Make Me Feel, Speed Demon, Liberian Girl, Just Good Friends
و طرف دوم: Another Part of Me, Man in the Mirror, I Just Can't Stop Loving You, Dirty Diana, Smooth Criminal. همچنین وقتی این آلبوم در همان سال بر روی سی‌دی عرضه شد، آهنگ Leave Me Alone به عنوان ترک اضافی بر روی آن اضافه شده بود.

تعداد نه تا از یازده آهنگ این آلبوم توسط مایکل نوشته شده‌اند.

کمپانی سونی و بنیاد مایکل جکسون با انتشار مجموعه‌ی بد۲۵ در روز ۱۸ سپتامبر، ۲۵ ساله شدن بد را جشن می‌گیرند.

این مجموعه تشکیل شده است از: سه عدد سی‌دی، یک عدد دی‌وی‌دی و دو عدد کتابچه‌ی عکس
سی‌دی نخست: آلبوم بد
سی‌دی دوم: منتشر نشده‌های بد
سی‌دی سوم: آلبوم صوتی کنسرت ومبلی از تور بد
دی‌وی‌دی: برای نخستین بار، کنسرت کامل مایکل جکسون در ومبلی، لندن، در روز ۱۶ جولای ۱۹۸۸

منبع: eMJey.com / MJOnline™, The Official Online Team of the Michael Jackson Estate

...