...

دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۱ | 21/05/2012

بیانیه‌ی مطبوعاتی: عرضه‌ی مجموعه‌ی BAD۲۵

بنیاد سلطان پاپ بیانیه‌ی زیر را منتشر کرده است:

"۲۵ سال از روزی که عبارت "Who's Bad" (کی بَده؟) تکیه کلام یک نسل شد، می‌گذرد. اکنون Epic/Legacy برای عرضه‌ی مجموعه‌ی BAD ۲۵ با بنیاد سلطان پاپ، مایکل جکسون همراه شده است.

WHOSBAD.jpg

در روز ۱۸ سپتامبر امسال - به مناسبت گذشت ۲۵ سال از انتشار آلبوم و برگزاری تور جهانی Bad - مجموعه‌ی نفیسی با عنوان «بد ۲۵» (BAD ۲۵) وارد بازار موسیقی خواهد شد. این مجموعه شامل ۳ عدد سی‌دی، ۲ کتابچه‌ی عکس، و برای نخستین بار یک دی‌وی‌دی از تور بد خواهد بود. تا کنون هیچ یک از کنسرت‌های تور بد، انشار رسمی نیافته‌اند.

نسخه‌ی کامل کنسرت مایکل جکسون در استادیوم ومبلی در روز ۱۶ جولای ۸۸ در لندن، برای این انتشار جهانی انتخاب شده است. در آن روز، پرنس چارلز و پرنسس دایانا، مهمانان ویژه‌ی مایکل بودند. بلیطهای این استادیوم ۷۲ هزار نفری تا آخرین شماره فروخته شده بود. این کنسرت یکی از ۷ کنسرتی بود که پشت سرهم در استادیو ومبلی برگزار شده و بلیطهایشان تماما به فروش رفته بود. طی یک هفته، بیش از نیم میلیون نفر شاهد اجرای مایکل بودند. شمار متقاضیان بلیطها، سه برابر این تعداد بود. این ۷ کنسرت باشکوه رکورد جدیدی را برای مایکل به ارمغان آوردند.

دی‌وی‌دی این کنسرت از نسخه‌ی وی‌اچ‌اس اصلی که در دست مایکل نگاهداری می‌شد، گرفته شده است. گفته می‌شود که این تنها نسخه‌ی موجود از این کنسرت می‌باشد. کیفیت صدا و تصویر این فیلم به منظور انتشار ارتقا یافته است.

همچنین از بین سه عدد سی‌دی که در مجموعه‌ قرار می‌گیرد، یکی شامل آهنگ‌های دوباره مستر شده‌ی آلبوم بد است.

سی‌دی دوم به آهنگ‌های منتشر نشده‌ی دوران Bad اختصاص دارد. مایکل این آهنگ‌ها را در استودیوی شخصی‌اش در خانه‌ی هیونهارست ضبط کرده بود. دموهای اولیه از آهنگ‌های آلبوم و آهنگ‌هایی که بر روی آلبوم قرار نگرفتند، بر روی این سی‌دی عرضه می‌شوند. هیچگونه تغییری در این دموها صورت نگرفته و آنها دقیقا به شکلی که توسط مایکل به انجام رسیده‌اند، منتشر می‌شوند. در این سی‌دی همچنین رمیکس‌های تازه‌ای از آهنگ‌ها وجود دارد که توسط دی‌جی‌های مشهور تهیه شده‌اند.

سی‌دی سوم، آلبوم صوتی کنسرت روز ۱۶ جولای در ومبلی است. این نخستین آلبوم زنده‌ی مایکل جکسون خواهد بود. گفته می‌شود که کنسرت ۱۶ جولای در ومبلی تنها کنسرت از تور بد است که بر روی مولتی‌ترک‌ها ضبط شده است.

علاوه بر این دو کتابچه‌ از عکس‌های پیشتر دیده نشده‌ی مربوط به جلسه‌های ضبط، فیلمبرداری‌ها و تور بد در کنار طرح جلد آلبوم، یک پوستر دو رویه و چیزهای بیشتر در این مجموعه گنجانده شده‌‌اند.

نسخه‌ی معمولی مجموعه‌ی بد ۲۵ نیز حاوی این اقلام است: دی‌وی‌دی کنسرت تور بد، سی‌دی آلبوم اصلی، سی‌دی دموها و رمیکس‌های تازه.

در روز ۵ ژوئن در ایالات متحده نسخه‌ی اصل سی‌دی تک‌آهنگ I Just Can't Stop Loving You همراه با یک دموی منتشر نشده از آلبوم بد با عنوان Don't Be Messin Round منتشر می‌شود.

در روز ۲۶ ژوئن نیز نسخه‌ی عین صفحه‌ی گرامافون اصلی تک‌آهنگ I Just Can't Stop Loving You همراه با آهنگ Baby Be Mine بر روی طرف B عرضه خواهد شد. صفحه‌ی گرامافون این تک‌آهنگ نخستین بار در سال ۱۹۸۷ منتشر شده بود.

آلبوم Bad هفتمین آلبوم تک نفره‌ی مایکل جکسون است. این آلبوم در ۳۱ آگوست سال ۱۹۸۷ منتشر شد. مایکل ۹ آهنگ از ۱۱ آهنگ این آلبوم را شخصا نوشت و تهیه کنندگی مشترک کل آلبوم را در کنار کویینسی جونز به انجام رساند. Bad دور دنیا شماره یک شد و ۵ تا از آهنگ‌های این آلبوم بطور متوالی در جدول فروش بیلبورد، شماره یک گردید. ۱۰ تا از آهنگ‌های آلبوم در رده‌های برتر فروش قرار گرفتند و ۹ فیلم کوتاه نوآورانه برای این آلبوم ساخته شد. آلبوم بد تا به امروز بیش از ۴۵ میلیون نسخه در دنیا فروش داشته است. Bad نامزد ۶ جایزه‌ی گرمی شد و ۲ تا از این جوایز را از آن خود نمود. این آلبوم نخستین جایزه‌ی پیشگام کلیپ موسیقی ام‌تی‌وی (Video Vanguard) را برای مایکل به ارمغان آورد.

تور بد نخستین تور مایکل به عنوان یک هنرمند منفرد بود. مایکل طی مدتی ۱۶ ماهه، تعداد ۱۲۳ کنسرت در کشورهای مختلف دنیا برگزار کرد. ۴.۴ میلیون نفر از مردم جهان در کنسرت‌های او حضور بهم رسانند. تور بد تمامی رکوردهای پیش از خود را در زمینه‌‌های درآمدی و مشارکت مردمی شکست و سه رکورد جدید به کتاب رکوردهای جهانی گینس اضافه کرد: پردرآمدترین تور تاریخ، پرتماشاچی‌ترین تور تاریخ و پرجمعیت‌ترین کنسرت تاریخ که در استادیوم ومبلی در لندن برگزار شد."

برای دریافت نسخه‌ی پی‌دی‌اف اصل این بیانیه، کلیک کنید.

منبع: eMJey.com / MJ Online™, The Official Online Team of the Michael Jackson Estate

...