...

شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ | 31/03/2012

قوطی‌های نوشابه‌ی پپسی با طرح مایکل جکسون در راه بازار

کمپانی پپسی و مایکل جکسون پیشینه‌ی زیادی با یکدیگر دارند. این کمپانی پشتیبان تورهای بد و دنجروس مایکل بود. سلطان پاپ آگهی‌های تبلیغاتی خلاقانه و موزیکال بسیاری برای این کمپانی ضبط نمود و بر اثر فعالیت‌های او، برای نخستین بار پپسی بر رقیب‌اش، کوکاکولا پیشی گرفت.

پپسی اکنون در نظر دارد با همکاری بنیاد سلطان پاپ، در ۲۵امین سالگرد آلبوم Bad (منتشر شده در ۳۱ آگوست ۱۹۸۷) ستایشی ویژه از او ارائه دهد. در روز ۳۱ آگوست امسال قوطی‌های نوشابه با طرح مایکل جکسون در فروشگاه‌ها قابل دسترسی خواهند بود.

این قوطی‌های ۹۹ سنتی، زمینه‌ی آبی رنگ دارند و تصویری از مایکل جکسون در حال رقص بر رویشان چاپ شده است.

michael-jackson-pepsi-1.jpg

آغاز رابطه‌ی مایکل و پپسی به سال ۱۹۸۴ و تولد کمپین تبلیغاتی «نسل تازه» (New Generation) بازمی‌گردد. در ۲۷ ژانویه‌ی همانسال هنگام ضبط یک آگهی تبلیغاتی برای این کمپین، سر و موی مایکل در نتیجه‌ی سانحه‌ای که از اشتباه محاسباتی گروه تولید ناشی شده بود، آتش گرفت و او دچار سوختگی شدید درجه دوم و سوم گردید. پزشکان بیمارستان براتمن، زنده ماندن او را معجزه دانستند. پپسی یک خسارت ۱.۵ میلیون دلاری به مایکل پرداخت که تمام آن را صرف راه اندازی تکنولوژی اتاق اکسیژن پرفشار در بیمارستان براتمن برای درمان زخم‌های سوختگی نمود. (بیشتر بخوانید)

پپسی حامی دو تور بد و دنجروس بود. در ۱۱ نوامبر ۱۹۹۳ مایکل آخرین کنسرت از تور دنجروس را به پایان برد و ۵ کنسرت باقی مانده از این تور را لغو نمود. در آن زمان اتهام دروغین کودک آزاری علیه مایکل به میان آمده بود که البته بعدها با به دست آمدن یک نوار مکالمه‌ی ضبط شده از پدر شاکی، مشخص گردید که این اتهام، دسیسه‌ای برای اخاذی از مایکل بوده است. این پرونده هرگز به دادگاه نرفت.

با مطرح شدن اتهام علیه مایکل، کمپانی پپسی به یک دوستی ۱۰ ساله با مایکل خاتمه داد.

مایکل به خاطر درد ناشی از یک عمل جراحی که بر روی سرش به انجام رسیده بود، دچار اعتیاد به قرص‌های مسکن شد و پزشکان ادمه‌ی تور دنجروس را برای سلامت وی پرخطر دانستند. مایکل در پی سوختگی هنگام ضبط تبلیغ پپسی در سال ۱۹۸۴، بخشی‌ از موهایش را از دست داده بود و برای رویش مجدد موها، لازم بود تا پوست‌های اضافی ایجاد شده بر روی سرش، طی عمل جراحی برداشته شوند. مایکل سپس اعلام کرد که به قرص‌های مسکن اعتیاد پیدا کرده است و برای درمان به انگلستان رفت.

منبع: eMJey.com / tvweek

...