...

پنجشنبه، ۱ مرداد ۱۳۸۸ | 23/07/2009

ویدئوی آتش گرفتن موهای مایکل (هشدار: محتوای ناراحت کننده)

این ویدئویی از حادثه ی وحشتناک ۲۷ ژانویه سال ۱۹۸۴ در لس آنجلس است که در هنگام ضبط فیلم تبلیغاتی پپسی، برای مایکل اتفاق افتاد.

در آن سال هنگام ضبط این فیلم تبلیغاتی، سه هزار نفر در همان محل شاهد این اتفاق بودند. فیلم این حادثه به تازگی برای اولین بار بر روی وب سایت US Magazine نمایش داده شد. در این فیلم بخشی از پوست سر او که در نتیجه ی این حادثه کاملا موهایش را از دست داده، قابل مشاهده است.

میتوانید این ویدئو را دانلود نمایید.
حجم: ۲.۳۲ مگابایت - فرمت: flv

MJ-Fire-01.jpg

مدتی پیش کمپانی پپسی بیانیه‌ای را در ارتباط با این ویدیو منتشر ساخت.

مایکل هنگام ضبط تبلیغ پپسی، موهایش آتش گرفت. وی سرگرم رقصیدن با آهنگ Billie Jean بود که انفجارات اطرافش، جرقه هایی را بر روی موهایش پرتاب کرد و باعث شد موهای وی شعله ور گردد. اما مایکل متوجه سوختن موهایش نشد و به رقصیدن ادامه داد. او چنان آرام بود که تماشاچیان فکر کردند که این سوختگی نیز بخشی از فیلم تبلیغاتی است.

چند ثانیه بعد تعدادی از افراد حاضر در صحنه خود را به مایکل رساندند و آتش روی سر او را خاموش کردند. در آن زمان مایکل از اسپری های مخصوصی بر روی موی خود استفاده میکرد که ظاهری مرطوب و براق به موهایش میداد. این مدل موی او در بین مردم بسیار پرطرفدار بود. وجود این ماده بر روی موهای او موجب تسریع آتش گرفتن موهای وی گردید.

اما مایکل به رقصیدن ادامه داد و همین موجب شد تا از شدت آتش کاسته شود، اما آتش وقتی خاموش شد که دیگر آسیب خود را رسانده بود. او را سپس به بیمارستان منتقل کردند. در آن مکان خبرنگاران و عکاسان در انتظار مایکل بودند و او خواست پیش از دیده شدن بر روی تخت برانکار، دستکش سفیدش را در دست کند. او میگفت که با این دستکش هرگز بیرون از صحنه نیست.

MJ-Fire-02.jpg

پپسی به عنوان خسارت ۱.۴ میلیون دلار به مایکل پرداخت کرد و مایکل همه ی آن پول را صرف راه اندازی یک بخش مداوای سوانح سوختگی کرد که به اسم خود وی نام گذاری شد. این بخش از تکنولوژی اکسیژن پرفشار جهت درمان زخمهای سوختگی بیماران استفاده میکرد.

این حادثه در ۲۵ سال پیش وقتی اتفاق افتاد که مایکل در اوج حرفه ی خود بود اما این اتفاق پیامدهای بسیار ناگواری برای او داشت.

پوست سر مایکل و بخش هایی از صورت او دچار سوختگی شدید درجه دوم و سوم شد به حدی که پزشکان زنده ماندن وی را یک معجزه دانستند. شرایط ایجاب میکرد که مایکل تحت عمل جراحی پیوند پوست قرار بگیرد. پزشکان برای آنکه او بتواند درد عذاب آور این سوختگی و جراحی های پس از آن را تحمل نماید، برایش داروهای مسکن تجویز کردند. چیزی که بسیاری عقیده دارند سرآغاز اعتیاد او به قرص های مسکن بوده است.

از آن پس مایکل در طول عمرش با دردهای جسمانی فراوانی روبرو گشت که مجبور بود برای آرام کردن خود از مسکن استفاده کند. از آن جمله میان میتوان به شکستگی های بسیار، اسپاسم و کمردرد های متعدد اشاره کرد. برای مثال یکبار در نتیجه ی حادثه ای که هنگام برگزاری کنسرت برایش رخ داد، یکی از مهره ی کمرش آسیب دید.

او تمام عمرش با مشکل کم آبی بدن روبرو بود. تمرینات بسیار سخت برای اجرا روی صحنه چند بار باعث شد که او حین تمرینات از هوش برود و غش کند و حتی یکبار اجرایش لغو شد.

حتی یک بار نیز گزیده شدن توسط یک عنکبوت سمی او را با انبوهی از دردها و مسکن ها روبرو کرد. این اواخر نیز گفته شد که با بیخوابی مزمن دست و پنجه نرم میکرده است.

او در طی دادگاه سال ۲۰۰۵ چیزی نمیخورد و نمی نوشید و وزنش به ۴۳ کیلوگرم کاهش یافته بود. در همان زمان او به خاطر کم آبی بدن در بیمارستان بستری شد و تمام مدت دادگاه دچار اسپاسم کمر بود و با این وجود به سختی در جلسات دادگاه حضور میافت. یکبار به دلیل ناتوانی در پوشیدن شلوار رسمی بر اثر درد مفرط در کمرش، با پیژامه وارد دادگاه شد و رسانه ها و مجریان شوهای نیمه شب زبان به تمسخرش گشودند و برخی دیگر او را متهم کردند که قصد فریب افکار عمومی و جلب توجه دارد.

منبع: eMJey / dailymail & US Magazine

...