...

سه شنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ | 5/04/2011

باشگاه فولهام، مایکل جکسونی شد

پیشتر در موردش خواندید. اکنون الفاید با نصب مجسمه‌ی مایکل جکسون در باشگاه فوتبال فولهام، به وعده‌اش عمل کرده است. گرچه برخی از هواداران این تیم خوشنود نیستند. آنها می‌گویند مایکل جکسون هیچ ارتباطی با فوتبال و فولهام ندارد. اما عده‌ای دیگر از نصب این مجسمه استقبال کرده‌اند.

به هر جهت الفاید مدیر و صاحب باشگاه است و رای، رای اوست. او از دوستان و طرفداران قدیمی مایکل جکسون است و نصب این مجسمه برای وی نه تنها ادای احترامی به دوستی دیرینه‌ی آنان، بلکه گرامیداشت اسطوره‌ای بزرگ است. به همین دلیل به مخالفان این مجسمه گفته است که "بروند به درک!"

MJ-AlFayed-Fulham.jpg

"مایکل یک نابغه‌ی واقعی بود. وقتی روی صحنه بود، هیچکس از او چشم برنمی‌داشت. او نبوغ نادری داشت که هر ملتی را به تحسین وامی‌داشت. در هر کشوری در این دنیا، مردم از او الهام می‌گیرند."

"طرفداران فوتبال عاشق این مجسمه هستند. اگر تعدادی احمق این را نمی‌فهمند و از چنین هدیه‌ای قدردانی نمی‌کنند، می‌توانند بروند به درک! نمی‌خواهم چنین افرادی طرفدار باشگاه باشند. اگر ارزشی برای باورهای من قائل نیستند، می‌توانند بروند برای چلسی یا هر تیم دیگری که می‌خواهند هورا بکشند. مردم برای دیدن این مجسمه از هر جای لندن می‌آیند و در صف می‌ایستند. این چیزی است که من و هر فرد دیگری باید به آن افتخار کنیم."

مایکل یکبار در سال ۱۹۹۹ به عنوان مهمان مخصوص الفاید، به باشگاه فوتبال آمد و در کنار وی به تماشای بازی نشست. وقتی او با شال گردن و چتر مخصوص باشگاه به چمن سبز آمد، جمعیت هیجان زده به تشویق ایستاده‌ی او پرداخت.

دیروز در محل باشگاه فولهام در کنار رودخانه‌ی تایمز لندن، طی مراسمی از این مجسمه پرده برداری شد. این مجسمه در ابتدا قرار بود در مقابل فروشگاه بزرگ هارودز نصب شود، اما الفاید هارودز را فروخت و اینچنین شد که مجسمه به فولهام رسید.

الفاید گفته است که مایکل علاقمند بود تمامی بازی‌های این تیم را ببیند.

"چند سال قبل مایکل به هارودز آمد و من از او پرسیدم که آیا تمایل دارد بازی را همراه من ببیند؟ او پذیرفت و خوب به خاطر دارم که وقتی در کنار من در جایگاه نشسته بود، چقدر هیجان داشت. اوقات خوشی داشت و این را میشد در او دید. اما آخرین باری که او را ملاقات کردم، تغییر کرده بود. به او گفتم که انگار ناخوش احوال است. اما او توجهی نمیکرد. امیدوارم که اکنون مایکل در آرامش باشد و مردم همانگونه که باید، از او یاد کنند. به عنوان یکی از بانفوذترین و تاثیرگذارترین اسطوره‌های موسیقی که جهان تا کنون به خود دیده است."

الفاید سرمایه دار و بازرگان ۷۸ ساله‌ی مصری است. او پدر دودی الفاید، دوست پرنسس دایانا، عروس خانواده‌ی سلطنتی بریتانیای کبیر بود. دودی و دایانا در سال ۱۹۹۷ در جریان فرار از دست عکاسان مزاحمی که در تعقیب‌شان بودند، با اتومبیل تصادف کرده و هر دو کشته شدند. مایکل با پرنسس دایانا نیز آشنایی و رابطه‌ی دوستی داشت.

منبع: eMJey.com / WENN / AP

...