...

پنجشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ | 17/03/2011

مجسمه‌ی مایکل جکسون در فولهام

قرار است یک مجسمه‌ از مایکل جکسون در خارج از استادیوم ورزشی باشگاه فوتبال فولهام در جنوب غربی لندن به نشانه‌‌ی احترام به دوستی میان مدیر باشگاه فولهام، محمد الفاید (Mohamed Al Fayed)، بازرگان مصری و سلطان پاپ نصب شود.

این مجسمه در روز ۳ آپریل در ورزشگاه اختصاصی فولهام، کارون کاتج پرده برداری خواهد شد. در این روز، فولهام با بلک پول بازی دارد.

MJ-Mohamed Al Fayed.jpg

الفاید می‌گوید:

"اسطوره واژه‌ای است مبالغه آمیز که در دنیای امروز برای توصیف مشاهیر استفاده می‌شود، اما مایکل جکسون به درستی یک اسطوره بود. او دوست من بود. مردی که با او خاطرات خوشی داشتم و فردی که به ناگاه و به شکلی حزن انگیز از دنیا رفت."

الفاید در ابتدا در نظر داشت این مجسمه را بیرون فروشگاه بزرگ هارودز در خیابان نایتزبریج لندن نصب نماید. اما وی سال گذشته این فروشگاه را به مبلغ ۱.۵ میلیارد پوند به یک شرکت قطری فروخت. اکنون این مجسمه در کنار رودخانه‌ی تایمز، مجاور با استادیوم کوچک فولهام قرار خواهد گرفت.

مایکل سالها پیش از کارون کاتج دیدن کرد. در آن روز او که یک شال سیاه و سفید با نشان فولهام بر گردن داشت، در کنار الفاید نشست.

"او چنان میراث موسیقایی گسترده‌ای بر جا گذاشته است که نفس را بند می‌آورد. استعدادی نوپا در کودکی که بدل به نبوغ و خلاقیتی در عصر ما گشت و هرگز تکرار نخواهد شد. از او پیروی خواهد شد اما جایگزین نخواهد شد. مایکل جکسون بی بدیل بوده و خواهد بود."

منبع: eMJey.com / usatoday.com

...