...

سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۱ | 27/11/2012

مایکل جکسون: از زبان خیاطش مایکل بوش (۸)

بخش هفتم این مقاله را در اینجا بخوانید.

طرح‌ها را مایکل نگاه می‌داشت


mj-sketch-2.jpg

"براستی جالب است، هنگامیکه برای مایکل طرحی می‌کشیدیم، او آن را برمی‌داشت تا نزد خودش نگاهداری کند. زیرا هرگاه که به خانه‌ی الیزابت تیلور می‌رفتیم، می‌دیدیم که دیوارهای دستشویی‌اش را با طرح‌هایی از لباس‌های مختلف پوشانده بود. مایکل نیمی از طرح‌های ما را برمی‌داشت و به شوخی می‌گفت که دوست ندارد آخر و عاقبت این طرح‌ها به دستشویی خانه‌ی کسی ختم شود."


قطعه‌ی مورد علاقه‌ی بوش

اگر شما به جای مایکل بوش بودید و این همه لباس و زیور آلات برای پادشاه پاپ تهیه می‌کردید، فکر می‌کنید لباس یا قطعه‌ی مورد علاقه‌تان از این هزاران هزار قلم چه می‌بود؟

اگر به کفش‌های ضد جاذبه فکر می‌کنید، درست حدس زده‌اید.


MichaelBushantigravityboard.jpg

مایکل بوش این کفش‌ها را چالش برانگیز می‌داند. هنگامیکه مایکل دستور تهیه‌ی چنین کفش‌هایی را داد، بوش و تامپکینز با چالشی روبرو شدند که هرگز پیش از آن تجربه‌اش نکرده بودند. برای تهیه‌ی تخته‌ی این کفش‌ها (نمونه‌ی نمایشی این اختراع، یک تخته‌ی چوبی با دو گیره بر روی آن که پاشنه‌ی کفش در آن‌ قلاب میشد)، بوش و تامپکینز علاوه بر طراحی لباس، باید معماری نیز می‌کردند.

اما همین چالش‌ها و دشواری‌ها بود که به عقیده‌ی بوش، استعداد وی را در کار طراحی و دوخت لباس نمایان کرد و پرورش داد. او می‌گوید خوشبختانه دو دوست، مایکل و دنیس را در کنار خویش داشت تا به یاری آنان، استعدادش را کشف کرده و به شغلی بپردازد که عاشق‌اش است.


لباسی که مایکل دوست نداشت

لباس BAD را حتما دیده‌اید؟ کیست که زیپ‌های بسیارش را به خاطر نیاورد. اکنون حدس بزنید لباسی که نتوانست توجه مایکل را به خود جلب کند، چگونه بود؟

شاید درست حدس زدید... آن لباس زیپ نداشت!

بوش می‌گوید: "یک کت چرمی طراحی کردیم که رویش وصله دوزی کار شده بود و زیپ نداشت. وقتی برای نخستین بار آن را دید، از آن متنفر شد. اما وقتی آن را بر تن کرد، هرچه بیشتر از آن خوشش آمد."


MJ-American-Film-Institute-1993-1.jpg

مایکل در سال ۱۹۹۳ با همین کت، دوست عزیزش الیزابت تیلور را در مراسم بنیاد فیلم آمریکا، بفا (American Film Institute) همراهی کرد. الیزابت تیلور جایزه‌ی یک عمر دستاورد هنری را دریافت می‌کرد و مایکل با وجود پایش که طی تمرین رقص آسیب دیده بود، حاضر نشد از همراهی او دست بکشد.

بوش می‌گوید این کت بدل به یکی از مشهورترین‌ها گردید و عکس‌های بسیاری از آن گرفته شد.

این مقاله ادامه دارد...

منبع: eMJey.com / ifashion, Reuters, Associated Press

...