...

چهارشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۰ | 22/02/2012

کمپانی اِای‌جی از پرونده‌ی جو جکسون حذف شد

روز گذشته جلسه‌ای برای رسیدگی به شکایت جو جکسون پدر مایکل علیه کمپانی اِای‌جی (AEG) و کانراد موری، قاتل غیرعمد مایکل برگزار شد و طی آن قاضی، نام کمپانی را از پرونده خط زد.

اِای‌جی مسئول برگزاری کنسرت‌های دیس‌ایزایت (This Is It) مایکل در لندن بود. با فوت مایکل این کنسرت‌ها نیز لغو شدند.

جو جکسون در دادخواست خود ادعا کرده بود که این کمپانی با استخدام پزشک موری، شرایط فوت پسرش را فراهم آورده بود.

وکیل کمپانی نتیجه‌ی دادگاه را یک پیروزی بزرگ برای اِای‌جی دانسته است.

این وکیل در دادگاه با استناد به این حقیقت که جو جکسون از ثروت پسرش سود نمی‌برد و یکی از وراث او نیست، و نیز به گفته‌ی شخص وی، تحت حمایت مالی مایکل قرار نداشته و ندارد؛ سعی کرد نشان دهد که جو جکسون در این پرونده ذینفع نیست پس نمی‌تواند از کمپانی شکایت کند.

joe-jackson-michael.jpg

این وکیل همچنین گفت که بهتر بود جو جکسون دادخواست مشترکی به همراه همسرش کاترین ارائه میداد.

کاترین جکسون در سپتامبر ۲۰۱۰ دادخواستی را علیه این کمپانی و کانراد موری تنظیم نمود و پس از آن نیز جو جکسون دست به همین اقدام زد.

قاضی پرونده با تایید این مطلب گفت که قانون، دادخواست مشترکی را برای تمامی ذینفعان پرونده درنظر می‌گیرد و باید تمامی این افراد شکایت خود را طی یک دادخواست مشترک به دادگاه تسلیم نمایند.

دادخواست کاترین جکسون علیه اِای‌جی در روز ۱۰ سپتامبر امسال بررسی خواهد شد. کاترین می‌گوید این کمپانی مسئول اشتباهاتی است که پزشک مایکل، کانراد موری مرتکب شده است.

کانراد موری با تزریق بیش از حد پروپوفول به مایکل و ترک کردن او، موجب مرگش شد. در اتاقی که مایکل درگذشت، هیچگونه امکانات پزشکی مورد نیاز برای امداد رسانی از جمله دستگاه هشدار ضربان قلب یا دستگاه شوک و تنفس مصنوعی وجود نداشت.

کاترین می‌گوید کمپانی در جریان روش درمانی کانراد موری قرار داشته اما از تهیه‌ی امکانات لازم سرباز زده بود.

اینکه کاترین و جو در دو دادخواست جداگانه دست به اقدام علیه کمپانی و موری زده‌اند، ناشی از اختلافات بین آنان است. اکنون جو می‌تواند در صورت موافقت کاترین، در دادخواست وی سهیم شود.

منبع: eMJey.com / contracostatimes.com

...