...

پنجشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۰ | 19/01/2012

خانواده‌ی جکسون از موری پول نمی‌خواهند

روز گذشته در دادگاه لس آنجلس بحث بر سر مقدار خسارتی بود که موری باید به فرزندان مایکل جکسون بپردازد. او در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ با تزریق پروپوفول موجب مرگ مایکل جکسون شد و اکنون دوره‌ی محکومیت ۴ ساله‌ی خود را در زندان می‌گذراند.

پیشتر دادستان تقاضا کرده بود که موری مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان خسارت به سه فرزند مایکل بپردازد. اما وی روز گذشته این درخواست را پس گرفت و علت را چنین بیان کرد که خانواده‌ی جکسون تمایلی به دریافت خسارت از قاتل غیرعمد مایکل ندارند.

دادستان دیوید والگرن گفت که با مادر مایکل، وکیل پدر مایکل، وکیل سه فرزند مایکل و وکیل بنیاد مایکل در این خصوص صحبت کرده است. نتیجه این بود که خانواده‌ی جکسون پول موری را نمی‌خواهند. دلیلی گفته نشده است.

به هر حال اگر هم جریمه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری برای این پزشک رد صلاحیت شده که حتی پروانه‌ی پزشکی‌اش را نیز از دست داده است در نظر گرفته می‌شد او تا پایان عمر نیز قادر نمی‌بود از عهده‌ی پرداخت آن برآید.

بنیاد مایکل گفته بود که سلطان پاپ با اجرای تور دیس‌ایز‌ایت می‌توانست دست کم ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد. مایکل قصد داشت این درآمد را صرف تاسیس یک بیمارستان برای کودکان نماید که با مرگ وی این هدف میسر نشد.

پس از سخنان دادستان، قاضی مایکل پاستور اعلام کرد که خانواده‌ی جکسون از حق قانونی خود گذشته‌اند. البته هنوز دو پرونده‌ی مالی از جانب والدین مایکل عیله موری و کمپانی برگزار کننده‌ی تور دیس‌ایز‌ایت در جریان است.

وکیل مدافع موری، مایکل فلانگان از لغو جریمه‌ی وی ابراز خوشنودی نموده است.

منبع: eMJey.com / Reuters

...