...

شنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۰ | 7/01/2012

پرونده‌ی بیمه‌ی تور دیس‌ایزایت به جریان افتاد

روز پنجشنبه قاضی مالکوم مکی به بیمه‌ی لویدز لندن اجازه داد که تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات پیرامون پرونده‌ی کنسرت‌های لغو شده‌ی This Is It را آغاز نماید.

این کنسرتها قرار بود توسط مایکل به مدت ۵۰ شب در لندن برگزار شوند. مایکل درگذشت و برنامه لغو شد. بیمه‌ی لویدز لندن تور را بیمه کرده بود اما از پرداخت خسارت ۱۷.۵ میلیون دلاری به بنیاد مایکل و کمپانی AEG سر باز زد با این بهانه که مایکل آنها را در جریان مصرف پروپوفول قرار نداده بود. بنیاد سلطان پاپ علیه لویدز دست به اقدام متقابل زد و با دادخواستی آنها را به دادگاه کشاند.

در شرایطی که هنوز سرنوشت این پرونده مشخص نیست، ممکن است محکوم شدن کانراد موری، کفه‌ی ترازو را به نفع بنیاد مایکل سنگین کند.

کمپانی برگزار کننده‌ی تور دیس‌ایزایت، AEG از قاضی مکی خواسته بود که تا زمان مشخص شدن سرنوشت دادخواستی که والدین مایکل علیه موری و این کمپانی تنظیم کرده‌اند، پرونده‌ی لویدز را به جریان نیندازد.

اما با دستور قاضی، لویدز به خواسته‌اش رسید و می‌تواند از هم‌اکنون برای جمع‌آوری مدارک و اطلاعات در جهت اثبات حقانیت خود در این پرونده تلاش کند. قاضی البته گفته است که یک داور را برای نظارت بر روند تبادل اطلاعات بین طرفین پرونده تعیین خواهد کرد.

وکیل بیمه‌ی لویدز در دادگاه به قاضی گفت که شرکت‌اش دو سال است که برای این پرونده صبر کرده و دیگر تحمل ندارد. او افزود که کاترین و جو جکسون می‌توانند در زمانی که شرکت بیمه سرگرم جمع‌آوری اطلاعات است، پرونده‌ی خود را علیه کانراد موری و AEG پیش ببرند.

لویدز لندن می‌گوید کمپانی AEG تا آخرین روز زندگی مایکل نیز اطلاعات دقیقی در مورد وضع سلامت وی به آنان ارائه نداده بود. AEG می‌گوید کانراد موری پزشک مخصوص مایکل بود و این اطلاعات باید توسط وی داده میشد نه کمپانی. کاترین جکسون کمپانی را متهم می‌کند که در جریان درمانهای عجیب و غریب کانراد موری برای پسرش قرار داشته اما از تهیه‌ی امکانات لازم خودداری کرده بود. کمپانی از خود دفاع می‌کند که موری در استخدام آنها نبوده و مسئولیتی در برابر خواسته‌های وی نداشته است.

یکی از موارد منجر به فوت مایکل، نبود امکانات کافی همچون دستگاه اکسیژن و دستگاه هشدار دهنده‌ی ایست قلبی در اتاقش بوده است.

گذشته از این والدین مایکل یک دادخواست حقوقی نیز علیه قاتل فرزندشان، کانراد موری تنظیم کرده‌اند که در حال پیگیری است.

منبع: eMJey.com / wave newspapers

...