...

پنجشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۰ | 5/01/2012

دکتر مایکل جکسون ورشکست شد

نام دکتر آرنولد کلین برای هواداران آشناست. او به تزریق بیش از حد مسکن به مایکل جکسون و ایجاد سوء مصرف مواد دارویی (دمرول) در وی متهم شده است. سازمان نظارت بر عملکرد پزشکان یا شورای عالی پزشکی ایالت کالیفرنیا او را تحت تحقیق و بازجویی قرار داده است.

michael-jackson-arnold-klein-1.jpg

کلین علاوه بر مایکل، پزشک مخصوص ستاره‌های زیادی در هالیوود بوده است. دوران درخشان و پر از پول و شهرت به پایان رسیده و او این روزها تحت تعقیب است، اعلام ورشکستگی کرده و تلاش می‌کند تا بدهی‌های خود را با پولی که از مزایده‌ی یادگاری‌های ستاره‌ها بدست می‌آورد، پرداخت نماید.

در روز ۲۳ ژانویه خانه‌های حراج بونهامز و باترفیلد صدها قلم از کلکسیون آرنولد کلین را به مزایده می‌گذارند. این اقلام یادگاری‌هایی هستند که او طی مدت حرفه‌ی خود از ستاره‌ها جمع‌آوری کرده است. در میان این اقلام باید به کلاهی که مایکل هنگام خروج از بخش سوختگی بیمارستان بر سر داشت و کارت دعوت به هشتمین جشن عروسی الیزابت تیلور اشاره کرد. قیمت برآوردی این دو قلم به ترتیب ۱۰ هزار و ۳۵۰ دلار است.

هر سه خانه‌ی چندین میلیون دلاری کلین به فروش گذاشته شده‌اند. او یک بدهی سنگین ۱۲ میلیون دلاری دارد. گویی زمان تسویه حساب با پزشکان بد فرا رسیده است.

طی محاکمه‌ی کانراد موری، پزشکی که در قتل غیرعمد مایکل جکسون مجرم شناخته و برای ۴ سال (حداکثر مجازات تعیین شده در قانون) روانه‌ی زندان شد، وکلای موری انگشت اتهام را به سمت کلین گرفته و ادعا کردند که سرآغاز بیخوابی‌های مایکل جکسون توسط او و با تزریق بیش از حد مسکن دمرول شکل گرفته بود. کلین برای درمانهای جزئی پوستی از مقدار بالایی از این مسکن برای مایکل استفاده می‌کرده است.

کلین در اکتبر ۲۰۰۹ چند ماه پس از فوت مایکل، دادخواستی ۴۸ هزار دلاری را برای حق ویزیت‌های پرداخت نشده از ماه مارس تا ژوئن آن سال، علیه مایکل به دادگاه ارائه داد. گرچه پس از مدتی این دادخواست از دستور کار خارج شد و مشخص نیست کلین آن را پس گرفت یا توافقی حاصل گردید، اما حقیقتی که این مدارک نشان می‌دهد چیزی نیست که از چشمان سازمان نظام پزشکی کالیفرنیا دور بماند.

در ژوئن سال گذشته مطب کلین مورد هجوم نیروهای پلیس قرار گرفت اما در مورد آنچه که از مطب وی یافت گردید، چیزی گفته نشد.

کلین از روی سادگی یا تقدیر دستان خود را رو کرده است. او با صراحت در دادخواست اعلام کرده بود که طی مدت ۲ ماه ۵۱ بار به مایکل دمرول تزریق کرده بود. یعنی چیزی در حدود ۲ تا سه بار در هر یک نوبت ویزیت. آخرین نوبت تزریق در روز ۲۲ ژوئن ۲۰۰۹ بوده است. مایکل سه روز بعد به خاطر خفگی و ایست قلبی ناشی از پروپوفول که دکتر موری به وی تزریق کرده بود از دنیا رفت. موری برای درمان بیخوابی مایکل از آن دارو استفاده می‌کرد.

دمرول بسیار سریع در بدن واکنش نشان می‌دهد و اثرش از بین می‌رود. پزشکی قانونی نتوانست ردی از دمرول در بدن مایکل بیابد و اثبات اینکه در زمان فوتش این ماده به وی تزریق شده بود یا خیر عملا غیر ممکن بود. به همین دلیل قاضی نام کلین را از پرونده‌ی قتل مایکل جکسون حذف کرد اما باید امیدوار بود که سازمان نظام پزشکی کالیفرنیا به این سادگی‌ها دست از سر او برندارد.

منبع: eMJey.com / radaronline / showbiz۴۱۱

...