...

جمعه، ۱۱ آذر ۱۳۹۰ | 2/12/2011

روز ۲۶ دادگاه: اعلام مجازات و واکنش خانواده‌ی جکسون (ویدیو)

می‌دانید که روز سه‌شنبه سرنوشت کانراد موری، قاتل غیرعمد مایکل جکسون مشخص شد. قاضی ۴ سال زندان که حداکثر مجازات تعیین شده توسط قانون برای جرم قتل غیرعمد است را برای کانراد موری درنظر گرفت.

رییس پلیس لس آنجلس کانتی گفته است که طبق قوانین تازه‌ی کالیفرنیا، افرادی که بدون خشونت، مرتکب جرم شوند، می‌توانند پس از طی نیمی از دوره‌ی محکومیت خود، عفو مشروط دریافت نمایند. قاضی در حکم خود به چنین چیزی اشاره نکرده اما رییس پلیس گفته است که احتمال دارد کانراد موری تنها ۲ سال از ۴ سال محکومیت خود را در زندان لس آنجلس کانتی سپری کند.

بیرون دادگاه کاترین جکسون به خبرنگاران گفت که ۴ سال کافی نیست با این حال قاضی و دادستان بسیار خوب کارشان را انجام دادند و از آنها قدردانی به عمل آورد.

لاتویا، خواهر مایکل نیز گفت با اینکه ۴ سال کافی نیست و عدالت اجرا نشده، اما زندان حق کانراد موری است.

DW-sentence.png

همچنین دادستان پس از پایان دادگاه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که پیش بینی صدور حداکثر مجازات را می‌کرده است. او همچنین از خانواده‌ی جکسون قدردانی کرد و ایستادگی و تحمل آنان را ستود. ویدیو والگرن که همراه با همکارش دبورا برزیل در نزد هواداران محبوبیت یافته است، گفت که خانواده‌ی جکسون در جریان تحقیقات این پرونده کمک‌های شایانی به آنان کرده‌اند. والگرن همچنین مایکل جکسون را مورد ستایش قرار داد و گفت که طی این مدت از طریق خانواده‌ی جکسون با درونیات مایکل آشنا شده و او براش فردی قابل احترام است.

در دادگاه، قاضی مایکل پاستور، مجرم کانراد موری را با سردترین القاب خطاب کرده بود: دروغگو، بی‌مسئولیت، خائن، غیر قابل اعتماد، خطرناک.

دادستان و قاضی اتفاق نظر داشتند که موری بر خلاف ادعای وکلایش، هیچگونه احساس گناهی بابت درگذشت بیمارش ندارد.

مستندی که کانراد موری در ازای دریافت مقداری پول تهیه کرد و به عنوان حربه‌ای برای بیگناه نشان دادن خود از تلویزیون به نمایش درآورد، قطعا به ضرر او تمام شد. او در این مستند می‌گوید که هیچ کار خطایی انجام نداده است و تاسف نمی‌خورد.

قاضی با بیان مجازات موری توضیح داد:

"دکتر موری بیمارش را که به او اطمینان کرده بود، ترک کرد. بیمار در آن شرایط در وضعیت بحرانی و حساسی قرار داشت و دارویی به او تزریق شده بود که پتانسیل خطرآفرینی را در خود داشت. دکتر موری دروغ گفت و سعی کرد خطاهای خود را بپوشاند. او از اعتماد جامعه‌ی پزشکی، همکاران و بیمارش سوءاستفاده کرد. او بطور قطع احساس گناه و تاسف ندارد. به طور قطع احساس نمی‌کند که مرتکب خطا شده است. به همین دلیل برای جامعه یک خطر به حساب می‌آید. (خطاب به وکلای موری) اینکه می‌گویید او پزشک ماهر و مرد هوشیاری است و در این سالها هرگز مرتکب خطایی نشده، به من مربوط نمی‌شود. حقیقت همچنان این است که بر اثر عملکرد او، بیمارش از دنیا رفت. من اصلا نمی‌دانم که در آینده اگر او در ایالات متحده یا خارج از این کشور اقدام به درمان و مداوای افراد کند، چه چیز می‌تواند او را از آسیب رساندن به مردم و خطرآٰفرینی برای آنان بازدارد. فکر می‌کنم دکتر موری بسیار سهل انگار است و تمامی حقایق پرونده چنین چیزی را بیان می‌کند و باعث می‌شود این پرونده‌ی قتل غیرعمد از سایر پرونده‌های قتل غیرعمد کاملا متمایز گردد. پیام این مجازات این است که روش درمان آزمایشی بر روی افراد هرگز تحمل نخواهد شد. آقای جکسون یک نمونه‌ی آزمایشی برای دکتر موری بود. اینکه او (مایکل) در این آزمایش مشارکت نمود، رفتار دکتر موری را توجیه نمی‌کند. او باید مانند سایر پزشکان تصمیم درست را می‌گرفت اما اسیر پول شد."

MP-sentence.png

قاضی در مورد ضبط صدای مایکل توسط موری وقتی تحت تاثیر دارو بود، گفت:

"چرا و با چه نیتی صدای بیمارش را ضبط کرده است؟ این رفتار بی‌اندازه توهین آمیز است. او در حساس‌ترین شرایط صدای بیمارش را ضبط کرد و خیانت وحشتناکی به اعتماد او نمود. شاید هدفش این بوده است که بعدها از این صدا علیه آقای جکسون استفاده کند. آیا این یک خطای معمولی است؟"

قاضی تاکید کرد:

"مایکل جکسون درگذشت. نه به تصادف بلکه در نتیجه‌ی تصمیمات و عملکرد دکتر موری."

"کانراد موری به خاطر پول، شهرت و پرستیژ؛ در جنون دارویی گرفتار شد."

دادستان پیش از اعلام مجازات گفته بود:

"برنامه ریزی او برای ارتکاب این جنایت محرز است. او مقدار زیادی از داروی پروپوفول را سفارش داد و آن را به جای یک داروخانه یا مرکز درمانی، در خانه‌ی دوست دخترش انبار نمود. او نسخه‌ها و شرح روند درمان را به ثبت نرساند. او از این دارو به مدت ۲ ماه استفاده نمود و طی این مدت بر سر زندگی مایکل رولت روسی بازی می‌کرد.

در روز مورد نظر، او مایکل را در بیهوشی تنها گذاشت. در همان زمانی که او سرگرم صحبت تلفنی با دوست دخترانش بود، مایکل درگذشت و وقتی موری به اتاق بازگشت هیچ کاری برای کمک به او انجام نداد. او به تمیز کردن اتاق و جمع آوری شیشه‌های دارو پرداخت. او ۲۰ دقیقه وقت داشت تا به اورژانس زنگ بزند و این کار را انجام نداد. او به پزشکان اورژانس و خانواده‌ی جکسون به دروغ گفت که نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است. تازه پس از گذشت ۲ روز بود که تزریق پروپوفول را نزد پلیس اعتراف کرد.

او با سنگدلی مرتکب جنایت شده است. او تجهیزات مورد نیاز پزشکی را در اختیار نداشت. هیچ دستیاری در اختیار نداشت تا به او کمک کند. و وقتی مایکل جکسون در بستر در حال مرگ بود او داشت به دوست دخترانش تلفن میزد. او هیچ نسخه‌ی پزشکی از عملکردش را نگاهداری نکرده است زیرا می‌دانست کاری که می‌کند بر خلاف قوانین و برای زندگی مایکل خطرساز است.

CM-sentence.png

پرستار لی گفت که مایکل می‌دانسته است تا وقتی تحت مراقبت باشد، خطری او را تهدید نخواهد کرد. اما موری او را تنها گذاشت و او در بستر از دنیا رفت. این سهل انگاری فقط همان روز رخ نداد بلکه در یک بازه‌ی زمانی به وقوع پیوست. موری نه به مایکل جکسون بلکه به خودش اهمیت میداد."

دیوید والگرن همچنین گفت که اگر مایکل زنده می‌ماند و تور This I s It را برگزار می‌کرد، درآمدی ۱۰۰ میلیون دلاری از آن بدست می‌آورد. با احتساب نرخ بهره‌ی ۱۰٪ برای هر سال و ۱.۸ میلیون دلاری که هزینه‌ی مراسم تدفین شد، موری باید حدود ۱۲۰ میلیون دلار به فرزندان مایکل خسارت بپردازد.

دادستان در سخنان خود اشاره کرد که کاترین جکسون به یک افسر دادگاه گفته بود که هر روز به مایکل فکر می‌کند. مایکل نخستین چیزی است که هر صبح پس از برخاستن از خواب به ذهنش راه می‌یابد.

وی از زبان کاترین نقل کرد که پاریس به پدرش گفته بود: "می‌خواهم با تو بمیرم."

دادستان یادآور شد که در نخستین سالگرد فوت مایکل جکسون، کانراد موری با هدف خودنمایی همراه با تیمی از خبرنگاران و فیلمبرداران به آرامگاه مایکل رفته بود تا از حضورش در آن مکان گزارش تهیه شود.

وکیل مدافع موری در دادگاه از جانب موکلش که از صحبت خودداری کرده بود، بیان داشت که کانراد موری می‌داند که طی ۲ ماه منتهی به فوت مایکل، اشتباهات وحشتناکی مرتکب شده بود و افسوس می‌خورد. اما این سخنان کوچکترین اثری بر روی قاضی نداشت.

در ادامه دو گزارش تصویری مربوط به روز سه‌شنبه را دریافت نمایید.

ویدیوی سخنان قاضی: دانلود
ویدیوی واکنش خانواده‌ی جکسون و دادستان به اعلام مجازات: دانلود

منبع: eMJey.com / ABC / CNN

...