...

پنجشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۰ | 24/11/2011

دادستان حداکثر مجازات را برای کانراد موری درخواست کرد

دو دادستان، دبورا برزیل و دیوید والگرن که توانستند حکم گناهکاری کانراد موری را از دادگاه بگیرند، در دادخواستی حداکثر مجازات ۴ سال زندان در یک زندان ایالتی را برای این قاتل غیرعمد مایکل جکسون درخواست کرده‌ و نیز خواستار آن شده‌اند که موری ۱۰۰ میلیون دلار خسارت به فرزندان مایکل جکسون بابت گرفتن پدرشان از آنها بپردازد.

آنها نامه‌ای از بنیاد مایکل را ضمیمه‌ی دادخواست کرده و گفته‌اند که مایکل می‌توانست با برگزاری تور This Is It برابر با ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.

دو دادستان حداکثر مجازات را درخواست کرده‌اند زیرا:

"موری هرشب زندگی مایکل را با تزریق پروپوفول به بازی می‌گرفت. مایکل جکسون یک قربانی محض است. موری دروغ گفت و حقایق را پنهان ساخت."

دیوید والگرن و دبورا برزیل می‌نویسند که موری هیچگونه افسوس و پیشمانی بابت قتل مایکل جکسون از خود نشان نداده و همواره مسئولیت مرگ او را بر دوش غیر و حتی شخص مایکل انداخته است.

این دو دادستان مستند موری که مدتی پیش از تلویزیون ان‌بی‌سی آمریکا پخش شد را دست مایه‌ی حرف خود قرار داده‌اند. موری در این مستند ارتکاب هرگونه جرمی را رد می‌کند و می‌گوید:

"من احساس گناه ندارم زیرا هیچ کار خطایی انجام ندادم."

دو دادستان نوشته‌اند: "او بدانجا پیش می‌رود که حتی ادعا می‌کند توسط قربانی به دام انداخته شده بود! او می‌گوید قربانی به او خیانت کرده بود!"

این دو بار دیگر در دادخواست خود یادآور می‌شوند که:

"به جای استفاده از دانش پزشکی و سعی برای نجات جان بیمارش، موری مانند یک کارمند و قاچاقچی مواد رفتار کرد و اعتماد مورد نیاز در یک رابطه‌ی پرشک - بیمار را به طور کامل از بین برد."

یکی از وکیلان موری که در جریان دادگاه سکوت اختیار کرده بود در نامه‌ای ضمن درخواست بخشش از قاضی گفته است که موری:

"در غم و تاسف فرو رفته است و هرگز خود را برای فقدان مایکل جسکون نخواهد بخشید. او تمام عمر خود را مجازات خواهد کرد. اما به هر حال این مورد به عمد روی نداده است."

وکیلان می‌گویند موری خودش را مجازات می‌کند و نیازی نیست که در زندان باشد، پس باید آزادی مشروط دریافت کند.

کانراد موری از روز ۷ نوامبر که توسط هیئت منصفه گناهکار شناخته شد در زندان به سر می‌برد. او ۵ روز دیگر در برابر قاضی حاضر می‌شود تا مجازاتی که برای وی تعیین خواهد شد را بشنود.

منبع: eMJey.com / reuters.com

...