...

پنجشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۰ | 10/11/2011

کانراد موری در مستند جدید چه می‌گوید؟

کانراد موری همینک به جرم کشتن مایکل جکسون در زندان است. گناهکاری او توسط هیئت منصفه‌ای بی‌طرف و پس از ۲۲ روز دادرسی محرز گردید.

اما تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی تصمیم گرفته‌اند به این مجرم اجازه دهند که از طریق آنها حرفش را بزند. ادعاهایی که موری حاضر نشد آنها را در جایگاه شهود و با قسم به گفتن حقیقت بر زبان آورد. او همچنین از گزند پرسش‌های دادستان در امان می‌ماند.

conrad-murray-documentary.jpg

این مجرم در مستندی که قرار است فردا از تلویزیون آمریکا، استرالیا و بریتانیا به نمایش درآید، از عملکردی که به قیمت جان یک انسان تمام شد دفاع می‌کند! او می‌گوید نه حواسش پرت بوده و نه اشتباهی از او سر زده است. گفته‌هایش پر از تناقض و دروغگویی است.

"فکر می‌کنم توصیه نشده است که در خانه از پروپوفول استفاده شود اما غیر قانونی هم نیست."

موری که به مدت ۲ ماه به مایکل پروپوفول تزریق کرد و او را به این دارو معتاد نمود می‌گوید که اگر می‌دانست او معتاد است و کار به اینجا می‌کشد، دست به چنین کاری نمی‌زد‍.

"افراد معتاد غیر قابل پیش بینی هستند و هرچیزی ممکن است."

و او مایکل را بیهوش کرد و رفت زیرا "او خوابیده بود!"

آیا شوخی می‌کند وقتی می‌گوید: "او خواب بود و من نمی‌خواستم بیدارش کنم و مزاحمش شوم."

پس چه می‌کند؟ اتاق را ترک می‌کند تا تلفن بزند.

تلفن بزند؟ او که به پلیس می‌گفت به دستشویی رفته بود. او در بازجویی‌هایش اسمی از تلفن نیاورده بود. دادستان می‌گفت او بیش از ۴۵ دقیقه از اتاق بیرون بود تا تلفن بزند. موری و وکلایش می‌گفتند او ۲ دقیقه برای رفتن به دستشویی اتاق را ترک کرده بود.

این مصاحبه توسط برنامه‌ی تودی شو و پیش از اعلام رای هیئت منصفه ضبط شده است.

در این مستند موری می‌گوید:

"اگر مایکل بیدار میشد و مرا صدا می‌زد، صدایش را می‌شنیدم!"

یعنی او انتظار دارد فردی که در اثر بیهوشی دچار ایست تنفسی شده، در آستانه‌ی ایست کامل قلبی قرار دارد و به تدریج جان از بدنش بیرون می‌رود، بگوید: "دکتر کانراد به من کمک کن؟"

موری می‌گوید:

"هیچ احتیاجی نبود که من در اتاق باشم و از او مراقبت کنم. خطری تهدیدش نمیکرد!" بله! مایکل فقط مرد.

هدف این شبکه‌ها از پخش چنین سخنانی آنهم از یک زندانی، فقط و فقط دست یابی به مخاطب بیشتر و بالا بردن رتبه‌ است. شیوه‌ای ننگین و مرسوم!

تنها باید دانست مدارکی که دادستان در این دادگاه ارائه داد، آنقدر بود که هر ۱۲ عضو هیئت منصفه را متقاعد سازد که موری، مسئول فوت مایکل جکسون است.

بیایید یک بار دیگر اشتباهات او را پیش و پس از فوت مایکل مرور کنیم:
۱. استفاده از داروی نامناسب (پروپوفول) برای درمان بیخوابی ۲. بیهوشی دادن بدون داشتن تخصص در این زمینه ۳. استفاده از داروی پروپوفول درون خانه (باید در بیمارستان استفاده شود) ۴. نداشتن دستیار ۵. ثبت نکردن وقایع و روند درمان ۶. در اختیار نداشتن تجهیزات مورد نیاز پزشکی در صورت بروز خطر ۷. عدم مراقبت دایمی از بیمار (فرد بیهوش را نباید تنها گذاشت) ۸. عدم تماس فوری با اورژانس ۹. عدم کارآمدی احیای قلبی و تنفس مصنوعی ۱۰. ندادن اطلاعات صحیح به بیمارستان و پلیس ۱۱. دروغگویی طی بازجویی پلیس

موری می‌گوید بدون اجازه‌ی مایکل، ماموران امنیتی حق ورود به خانه‌اش را نداشتند. این توجیهی است برای دیر خبر کردن اورژانس و ماموران امنیتی!

او حاضر به پذیرفتن اشتباهات خود نیست! او روزگار را بر خانواده‌ی قربانی‌اش تلخ کرده اما گویا ذره‌ای احساس شرم و پشیمانی در وجودش نیست. او حاضر نیست به خاطر گرفتن یک پدر از سه فرزندش و یتیم کردن‌ آنها عذرخواهی کند!

منبع: eMJey.com / Today Show

...