...

سه شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۰ | 8/11/2011

روز ۲۵ دادگاه: کانراد موری، قاتل مایکل جکسون با دستبند به زندان منتقل شد

در دومین روز رایزنی پیرامون حکم کانراد موری، هیئت منصفه سه باز زنگ دادگاه را به صدا درآورد و بدین ترتیب مشخص شد که آنها به توافق آرا دست یافته‌اند.

پس از آن به وکلای مدافع، کانراد موری و اعضای خانواده‌ی جکسون گفته شد که در دادگاه حاضر شوند. جو بیرون دادگاه متشنج و مضطرب بود. هواداران مایکل جکسون و تعدادی از حامیان دکتر موری در محل تجمع کرده بودند.

در دادگاه هیئت منصفه برگه‌ی رای را به قاضی ارائه دادند و رای برای خوانده شدن در اختیار یکی از کارمندان دادگاه قرار گرفت. وی حکم را خواند و کانراد موری را گناهکار اعلام کرد. در این لحظه صدای فریاد لاتویا جکسون، خواهر مایکل شنیده شد اما دادگاه به سرعت به وضع عادی بازگشت و قاضی خطابه‌ای ایراد نمود اما پیش از آن از تک تک ۱۲ عضو هیئت منصفه پرسید که آیا شخصا رای خوانده شده را تایید می‌کنند یا خیر. پاسخ‌ها همگی مثبت بود.

قاضی سپس یک فرم تشریفاتی را برای هیئت منصفه خواند و اشاره کرد که آنها اکنون می‌توانند بنا بر صلاحدید خود در مورد این پرونده با رسانه‌ها به گفتگو بپردازند. در گام بعد، قاضی از آنان قدردانی به عمل آورد و آنها را از خدمت در هیئت منصفه معاف نمود. ماموریت به اتمام رسید. قاضی دستور داد که تمامی افراد به احترام اعضای هیئت منصفه که در حال ترک اتاق دادگاه بودند، قیام کنند.

سپس قاضی با مشورت دادستان و وکلای مدافع، تاریخی را برای تشکیل جلسه و اعلام مجازات کانراد موری اعلام نمود.

اد چرنوف بسیار ناراحت به نظر می‌رسید اما موکلش، کانراد موری و همچنین مادر موری هیچ واکنشی نشان نمی‌دادند. چرنوف از قاضی درخواست کرد که موری تا زمانی که مجازاتش در روز ۲۹ نوامبر اعلام میشود با قید وثیقه آزاد گردد.

قاضی در پاسخ گفت که کانراد موری در یک پرونده‌ی قتل گناهکار شناخته شده است. او بر اثر غلف فاحش جان یک انسان را گرفت و حضورش در اجتماع برای مردم خطرآفرین خواهد بود. قاضی مایکل پاستور با بیان این سخن به پلیس دادگاه اجازه داد تا بر دستان موری دستبند زده و او را بیرون ببرند.


07nov011_murray_handcuffed_01.jpg

صحنه‌ی خروج کانراد موری از دادگاه در حالیکه دستانش از پست دستبند زده شده بودند، صحنه‌ای بود که از ابتدای این پرونده، هواداران مایکل جکسون خواستار دیدنش بودند.


07nov011_murray_handcuffed_02.jpg

کانراد موری تا روز ۲۹ نوامبر در زندان میماند. پس از آن برای باخبر شدن از میزان مجازاتی که برایش تعیین شده به دادگاه خواهد رفت. او ممکن است ۴ سال آتی را در زندان سر کند.

دوست دختران متعدد موری، بنیاد مایکل جکسون، و والدین مایکل احتمالا هریک با تنظیم دادخواستی جداگانه از کانراد موری شکایت خواهند کرد.

پس از اتمام جلسه، مادر مایکل به همراه لاتویا و جرمین، برادر مایکل به سمت دو دادستان پرونده، خانم دبورا برزیل و آقای دیوید والگرن رفتند و آنها را بوسیدند و درآغوش گرفتند.

کاترین جکسون پس از بیرون آمدن از دادگاه گفت: "اکنون احساس بهتری دارم."

لاتویا که پیشتر در توییترش گفته بود از شدت اضطراب می‌لرزد و اینکه اطمینان دارد روح مایکل با آنها خواهد بود، پس از اعلام حکم گفت: "مایکل مراقب ما بود."

هواداران مایکل جکسون در بیرون از دادگاه شادی می‌کردند. آنها همچنین از طریق توییتر قدردانی خود را از دو دادستان ابراز داشتند. آنها در بیرون دادگاه آهنگ Beat It مایکل را می‌خواندند و پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود: قانل! گناهکار!

طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بیرون دادگاه، دادستان لس آنجلس، استیو کولی گفت که اعلام حکم گناهکار برای موری بدین معناست که پروانه‌ی پزشکی او از همین لحظه در ایالت کالیفرنیا از اعتبار ساقط شده است و هرگونه دخالت وی در امور پزشکی غیرقانونی بوده و مجازات در پی خواهد داشت. موری در نوادا، تگزاس و هاوایی نیز دارای پروانه است و این دادستان ابراز امیدواری کرد که این سه ایالت نیز تصمیم مشابهی اتخاذ نمایند و پروانه‌ی موری را باطل کنند.

منبع: eMJey.com / AP / CNN / Reuters / ABC

...