...

جمعه، ۱۳ آبان ۱۳۹۰ | 4/11/2011

روز ۲۳ دادگاه: پرونده در دستان هیئت منصفه

روز گذشته دیوید والگرن دادستان پرونده، و اد چرنوف وکیل مدافع متهم موری هریک نطق پایانی خود را در دادگاه ارائه دادند و سپس پرونده‌ی قتل پرجنجال مشهورترین انسان کره‌ی خاکی در دستان ۱۲ عضو هیئت منصفه‌ قرار داده شد تا سرنوشت آن مشخص شود.

امشب (صبح جمعه در لس آنجلس) اعضای هیئت منصفه در دادگاه خواهند بود تا تشکیل جلسه داده و رای خود را اعلام نمایند. اگر به نتیجه نرسند، جلسه‌ی بعدی روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

در دادگاه اد چرنوف، مایکل را مقصر مرگ خویش دانست و موکلش را قربانی مایکل جکسون خواند. او پرسید:

"آیا اگر به خاطر مایکل جکسون نبود، کانراد موری اکنون اینجا بود؟"

"کانراد موری، مایکل جکسون را نکشته است."

دادستان والگرن عکسی از مایکل جکسون که سالم و سرحال یک شب پیش از مرگش در تمرینات رقص حاضر شده بود را در کنار عکسی از سه فرزند سوگوارش به نمایش گذاشت و گفت که مایکل جکسون به دکتر موری اعتماد کرده بود اما او جانش را گفت.

"برای فرزندان مایکل جکسون این پرونده امروز، فردا یا یک روز دیگر بسته نخواهد شد. برای آنها این پرونده تا ابد باز خواهد ماند چرا که آنها پدر ندارند. آنها در نتیجه‌ی عملکرد کانراد موری پدرشان را برای همیشه از دست دادند. کانراد موری پدرشان را از آنان گرفت. او ادعا می‌کند که با نیت خیر عمل می‌کرد اما به شما می‌گویم رفتار بسیار گویاتر از سخنان هستند."

دادستان گفت که کانراد موری میعار استاندارد پزشکی را نقض کرده و سوگند پزشکی‌اش مبنی بر اینکه به هیچکس آسیب نرساند را زیر پا گذاشته است.

والگرن چهره‌ی یک فرد حریص و پول پرست را ترسیم نمود که حاضر شده بود در ازای دستمزدی ۱۵۰ هزار دلاری، جان یک انسان را به خطر بیاندازد.

"کانراد موری فقط و فقط به فکر خودش بود."

دادستان گفت که موری در تماس با اورژانس تاخیر داشت که یکی از عجیب‌ترین تصمیمات این پزشک بوده است. او توضیح داد که موری به جای کمک به مایکل، وقتش را صرف جمع آوری داروهایی کرده بود که می‌توانستند او را مقصر نشان دهند. و حتی پس از رسیدن ماموران اورژانس، موری حرفی از پروپوفول به میان نیاورد تا مبادا خود را مقصر جلوه دهد.

والگرن نظریه‌ی وکلای مدافع مبنی بر اینکه مایکل با تزریق پروپوفول به خود موجب مرگ خویش شده است را مورد تمسخر قرار داد و شهادت دکتر پل وایت در همین مورد را فاقد اعتبار خواند.

"آنچه که از زبان دکتر وایت شنیدید، یک مشت مزخرفات علمی بود. فقط یاوه گویی‌هایی یک پزشک بود."

دادستان والگرن به شهادت چندین تن از پزشکان متخصص اشاره کرد که گفته بودند هرگز در خانه به بیمارشان بیهوشی نمی‌دادند. این عده عملکرد موری را خلاف قوانین و استاندارد پزشکی عنوان کردند.

"هیچکس در مورد تزریق پروپوفول درون خانه چیزی نشنیده بود تا اینکه برای مایکل جکسون اتفاق افتاد. این یک غفلت فاحش و علت مرگ مایکل جکسون است."

والگرن گفت که رفتار متهم موری به پزشکی می‌ماند که با وقاحت تمام و به قیمت مرگ بیمارش، یک نظریه‌ی پزشکی را بر روی او آزمایش نموده است.

"از آنجا که فقط مایکل جکسون و کانراد موری در آن اتاق حضور داشتند، بخشی از حقیقت هرگز برای ما افشا نخواهد شد. اما واضح است که کانراد موری که تخصص بیهوشی ندارد، مانند یک پزشک رفتار نکرده است و صلاحیت ندارد."

والگرن خطاب به اعضای هیئت منصفه گفت که آنها باید تصمیم بگیرند که آیا کانراد موری در این پرونده با غفلت فاحش عمل کرده است یا خیر.

"او از لحاظ جنایی به خاطر قتل غیر عمد گناهکار است. من از شما می‌خواهم که با حکم گناهکار به دادگاه بازگردید. کانراد موری موجب مرگ مایکل جکسون شد. کانراد موری، مایکل جکسون را ترک کرد. کانراد موری به او پروپوفول داد و تنهایش گذاشت. کانراد موری از لحاظ جنایی مسئول مرگ مایکل جکسون است. برای تحقق عدالت لازم است که رای شما بر گناهکاری کانراد موری باشد."

منبع: eMJey.com / AP

...