...

چهارشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۰ | 2/11/2011

روز ۲۲ دادگاه: پایان کار دادستان و وکلای مدافع

روز گذشته جلسه‌ی دیگری از دادگاه رسیدگی به پرونده‌ی قتل مایکل جکسون برگزار شد.

در این روز متهم کانراد موری در پاسخ به قاضی دادگاه اعلام داشت که برای ادای شهادت به جایگاه نخواهد آمد. قاضی مایکل پاستور تصمیم گیری در این خصوص را بر عهده‌ی وی گذاشته بود. موری با این تصمیم خود را از یک جدال سخت با دادستان رهاند.

یکی از خبرسازترین رویدادهای دیروز اخراج یکی از هوداران مایکل از جلسه بود. پلیس او را در حالی که فریاد میزد "قاتل! قاتل!" از دادگاه بیرون برد. سایر هواداران در بیرون دادگاه دست در دست یکدیگر در کنار راهرو صف بسته بودند.

در جلسه‌ی کوتاه روز گذشته دادستان و وکلای مدافع آخرین شاهدان خود را به جایگاه فرا خواندند و اتمام پرونده را اعلام نمودند. دادگاه تا پنج‌شنبه تعطیل است و در آن روز وکلای مدافع و دادستان برای ایراد نطق پایانی خود حاضر خواهند بود. انتظار می‌ورد تا روزهای پایانی همین هفته، پرونده در دستان هیئت منصفه قرار بگیرد و احتمال دارد در هفته‌ی پیش رو شاهد اعلام حکم نهایی پزشک موری باشیم.

دیروز دکتر وایت به جایگاه بازگشت تا شهادت روز گذشته‌ی خود را تکمیل نماید. دادستان والگرن در جلسه‌ی پیش از آن، وی را واداشته بود که به خطای موری اعتراف نماید.

وایت گفت حاضر نیست دست به کاری بزند که موری در مورد مایکل جکسون انجام داده بود. او افزود حاضر به پذیرش چنین مسئولیت سنگینی نخواهد بود.

دادستان می‌گوید موری به دنبال طمع پول و پیشنهاد دستمزد ماهانه‌ی ۱۵۰ هزار دلاری، به مدت ۲ ماه به مایکل پروپوفول تزریق می‌کرد تا او بتواند بخوابد. این دارو سرانجام باعث مرگش شد.

پروپوفول تنها باید در بیمارستان مورد استفاده قرار بگیرد اما در نتیجه‌ی این پرونده، دنیا برای نخستین بار از مصرف خانگی آن شنید.

وایت می‌گوید که مایکل از بیهوشی برخاست و سرنگ پر از پروپوفولی که توسط موری در اتاقش بر جا گذاشته شده بود را به درون سرمی که به پایش وصل بود، تزریق نمود. او گفت پذیرفتن این فرض که موری مقدار زیادی پروپوفول به بیمارش تزریق کرده، مستلزم قبول آنست که وی قصد جان مایکل جکسون را داشته.

وایت همچنین گفت که فکر نمی‌کند وقتی مایکل به ادعای وی این تزریق را انجام می‌داد، از عواقب و خطرات آن آگاهی داشت و در پی مرگ خویش بود.

دادستان از شهادت او با طرح یک پرسش بهره برد. آیا او بیماری را با یک سرنگ پر در کنارش تنها می‌گذاشت؟
وایت: "خیر، چنین نمی‌کردم."

پس از وایت، شیفر به جایگاه آمد. او در جلسه‌های پیشین دادگاه گفته بود که پروپوفول بر اثر جاذبه‌ی زمین وقتی موری در اتاق نبود به سمت سرمی که به پای مایکل متصل بود، کشیده شده و تا قطره‌ی آخر وارد رگ او گردیده بود. دادستان می‌گوید موری از شیوه‌ی تزریق سرمی برای دادن پروپوفول به مایکل استفاده میکرده است و نه آمپول.

شیفر روز گذشته یک بار دیگر تاکید کرد که مایکل جکسون نمی‌توانسته است باعث مرگ خویش شده باشد. او همچنین گفت که فوت وی لزوما در ظهر رخ نداده و می‌توانسته زودتر به وقوع پیوسته باشد.

"در حالی که روند ورود پروپوفول به بدن او ادامه داشته است، مرگ می‌توانسته در هر زمان رخ دهد. بیشترین خطر ناشی از تزریق پروپوفول، ایست تنفسی است."

شیفر گفت وقتی مایکل دچار ایست تنفسی شد، پزشک موری آنجا نبود که به وی کمک کند و نیز وقتی سرانجام به اتاق بازگشت، بر اثر دست پاچگی نتوانست کاری از پیش ببرد. در نتیجه مایکل دچار ایست قلبی شد و درگذشت.

منبع: eMJey.com / Reuters LA Times.com

...