...

شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۰ | 29/10/2011

روز ۲۰ دادگاه: تزریق پروپوفول خطرناک نیست

روز گذشته در بیستمین جلسه‌ی دادگاه، دکتر پل وایت به جایگاه شهود احضار شد. او گفت که مایکل جکسون خود مقصر مرگ خویش است.

وایت در تناقض با آنچه که دادگاه طی یک ماه گذشته از زبان پزشکان مختلف شنیده است، گفت که دادن مقدار کمی از قرص‌های خواب آور و سپس تزریق اندکی پروپوفول در خانه، نمی‌توانسته موقعیت خطرناکی ایجاد کرده و منجر به فوت مایکل جکسون شده باشد.


paul-white.jpg

پل وایت همکار قدیمی دکتر استیون شیفر است که مدتی پیش در دادگاه، کانراد موری را گناهکار خوانده بود. قاضی پیشتر جلسه‌ای را برای رسیدگی به اتهام وایت تعیین کرده بود. گویا این پزشک طی یک مصاحبه‌ی تلویزیونی، دادستان والگرن را «تفاله» خطاب کرده بود.

دکتر وایت که متخصص بیهوشی است روز گذشته گفت که احتمالا وقتی کانراد موری در اتاق نبود، مایکل مقدار زیادی از داروی پروپوفول را به خودش تزریق کرده بود.

دکتر شیفر پیشتر گفته بود تنها سناریویی که وجود مقدار زیادی داروی پروپوفول را در بدن مایکل جکسون توضیح می‌دهد، اینست که دکتر موری او را با لوله‌ی سرم پروپوفول، متصل به پایش، تنها گذاشته بود.

وکیل مدافع موری، مایکل فلانگان از وایت پرسید که آیا فکر می‌کند مایکل جکسون زمانی بین ۱۱:۳۰ تا ۱۲ ظهر روز ۲۵ ژوئن به خودش پروپوفول تزریق کرده بود؟ پسخ وایت مثبت بود.

وایت در جایگاه گفت که هیچ توضیحی برای آنچه که توسط کارشناسان پزشکی در دادگاه پیرامون اثبات گناهکاری موری بیان شده است، ندارد.

فلانگان از وایت پرسید: "کانراد موری به تزریق بیش از حد دارو و ترک بیمارش متهم شده است. آیا می‌توانید این را تایید کنید؟"
وایت: "بطور قطع نه."

وایت همچنین نظریه‌ی وکلای مدافع مبنی بر اینکه مایکل مقدار زیادی داروی لورازپام مصرف کرده بود را تایید نمود.

گفته شده است که وایت آخرین شاهد وکلای مدافع است. روز دوشنبه دادستان علیه اظهارات وی وارد عمل خواهد شد و اگر نیاز باشد بازهم از شاهدان خود در دادگاه بهره خواهد جست.

منبع: eMJey.com / LA Times

...