...

پنجشنبه، ۵ آبان ۱۳۹۰ | 27/10/2011

روز ۱۸ دادگاه: بیماران سابق از موری تمجید کردند

دادگاه روز گذشته پذیرای تعدادی از بیماران سابق کانراد موری بود که هریک به طریقی از عملکرد و مراقبت‌های او ابراز خوشنودی نمودند، او را بهترین پزشک خواندند، گفتند که او فرد خیرخواهی است و به بیمارانش اهمیت می‌دهد.

کانراد موری از شنیدن سخنان بیمارانش احساساتی میشد و چشمانش را پاک میکرد. او نگاه‌های قدر شناسانه‌ای نیز به آنها می‌انداخت.

اما وجه تمایز این عده با مایکل جکسون در این است که هیچکدام از آنها در خانه‌شان با تزریق پروپوفول توسط موری بیهوش نشده‌اند. دادستان دیوید والگرن اشاره کرد که تمامی این افراد برای بیماری قلبی مداوا شده بودند و نه بیخوابی و یا اعتیاد به دارو.

برخی از این عده گفتند که زیر بیهوشی و توسط موری جراحی شده‌اند. البته در بیمارستان و در حضور دستیاران و متخصص بیهوشی. مایکل در خانه و بدون حضور تیم دستیار و متخصص بیهوشی، توسط شخص موری با یک بیهوش کننده‌ی قوی تحت درمان بیخوابی قرار گرفته بود.

والگرن از یک بیمار سابق موری پرسید: "آیا موافق هستید که هر فردی شایسته‌ی این هست که تحت مراقبت صحیح پزشکی قرار بگیرد؟" پاسخ قطعا مثبت بود.

جلسه‌ی روز گذشته کوتاه بود. قاضی پس از اتمام شهادت، هیئت منصفه را به خانه فرستاد و آنگاه مستقیما از موری پرسید که آیا مایل است در دفاع از خود در جایگاه شهود بنشیند؟ او گفت این حق متهم است که تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد شهادت بدهد یا خیر. وی گفت که طی این هفته نظر موری را در همین مورد جویا خواهد شد علیرغم اینکه وکلای مدافع او می‌گویند او نباید شهادت دهد. پاستور افزود: "باید بدانید که این شما هستید که تصمیم می‌گیرید و نه وکلای‌تان."

منبع: eMJey.com / reuters

...