...

دوشنبه، ۲ آبان ۱۳۹۰ | 24/10/2011

جنگ در جبهه‌ی کانراد موری

در شرایطی که طی روزهای آتی در دادگاه قرار است شاهدان وکلای مدافع کانراد موری به جایگاه احضار شوند، دو وکیل وی درگیر جنگ با یکدیگر شده‌اند.

آنها که از ابتدای محاکمه به خاطر صرفه جویی در هزینه‌ی موکلشان، در یک خانه زندگی می‌کردند، اکنون جدا شده‌اند. چرنوف که ساکن هیوستون، تگزاس است، طی این مدت در خانه‌ی مایکل فلانگان اقامت داشت. گفته می‌شود که یک هفته پیش چرنوف بر اثر بگومگو با فلانگان، خانه‌ی وی را ترک گفت و به هتلی در سانتا مونیکا نقل مکان کرد.

فلانگان طی پرسش از شاهدان دادستان، اعصاب بسیاری از بینندگان تلویزیونی را خرد کرده بود و حوصله‌ی بسیاری را سر برده بود. چرنوف از عملکرد وی راضی نیست. او همچنین حس می‌کند که فلانگان در برخی موارد با روشن کردن موضوع، کار دادستان را راحت کرده است.

برای مثال یک بار فلانگان از یک پزشک اورژانس پرسید که آیا اگر دکتر موری به جای ساعت ۱۲:۲۰ در ساعت ۱۲ اورژانس را خبر می‌کرد، مایکل جکسون زنده می‌ماند؟ پاسخ شاهد مثبت بود.

هفته‌ی قبل وقتی چرنوف شخصا پرسش از شاهد دادستان، دکتر استیون شیفر را در دست گرفت، بسیاری را متعجب کرد. منابع می‌گویند این در حالی است که فلانگان ۴ ماه گذشته را بر روی طرح پرسش از شیفر کار می‌کرد و قرار بود وظیفه‌ی پرسش از وی در جایگاه شهود را خود برعهده بگیرد.

اما چرنوف وکیل ارشد و رهبر تیم است و تصمیم با اوست. منابع می‌گویند که این دو وکیل به ندرت کلامی رد و بدل می‌کنند.

هفته‌ی گذشته قاضی با سرزنش تیم وکلای مدافع، جلسه‌ی شنودی را برای روز ۱۶ نوامبر تعیین کرد تا به تخلف شاهد آنان، دکتر پل وایت رسیدگی نماید.

گفته شده است که وایت طی یک مصاحبه‌ی تلویزیونی، دادستان والگرن را «تفاله» خطاب کرده بود. در دادگاه چرنوف با درک اینکه مهمترین شاهدش چنین سخنی بر زبان رانده، رنگ از چهره‌اش پرید.

اما وکیل سومی نیز با نام نارگ گورجیان در تیم موری وجود دارد که به ندرت اسمی از وی در رسانه‌ها مطرح می‌شود. او دستیار وکیل سابق مایکل، مارک جراگاس در پرونده‌ی سال ۲۰۰۳ بود. طی جلسه‌های محاکمه‌ی موری، گورجیان سرش را پایین می‌اندازد و خود را وارد میدان مبارزه نمی‌کند.

منبع: eMJey.com / radaronline.com

...