...

شنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۰ | 22/10/2011

روز ۱۵ دادگاه: دعوای دو پزشک

روز جمعه پروفسور استیون شیفر برای بار چهارم در جایگاه شهود قرار گرفت تا این بار توسط وکیل مدافع متهم موری، اد چرنوف سوال و جواب شود.

شیفر پیشتر گفته بود که تنها راهی که می‌توان مرگ مایکل جکسون را توضیح داد اینست که یک سرم پروپوفول به پایش وصل بود و توسط دکتر موری در اتاق تنها گذاشته شد.

چرنوف: "این ادعای بسیار بزرگی از جانب شماست! اینطور نیست؟!"
شیفر: "این یک بیان صادقانه از آن چیزی است که رخ داده."

چرنوف اظهارات شیفر را زیر سوال برد اما این پزشک گفت که گفته‌هایش بر اساس یافته‌های اتاق مایکل جکسون، نتیجه‌ی کالبدشکافی و اظهارات شخص کانراد موری است.

شیفر با صبر و حوصله و با استفاده از یک جدول برای هیئت منصفه توضیح داد که مایکل بر اثر تزریق پروپوفول دچار ایست تنفسی شده بود و هیچکس در کنارش نبود که به او کمک کند تا بتواند نفس بکشد.

او در جلسه‌ی روز چهارشنبه گفته بود که اگر کانراد موری آنجا بود و با حرکت رو به بالای چانه‌ی مایکل، مسیر تنفس او را که توسط زبانش مسدود شده بود، باز می‌کرد، مایکل می‌توانست دوباره نفس بکشد.

شیفر گفت پروپوفول که درون یک کیسه‌ی سرم بود، به خاطر نیروی جاذبه به پایین و به درون رگ مایکل جکسون کشیده می‌شد.

یک شیشه‌ی ۱۰۰ میلی لیتری پروپوفول که درش باز شده بود در اتاق مایکل پیدا شده بود. دادستانی می‌گوید این شیشه درون یک کیسه‌ی سرم باز شده قرار داشته و تا آخرین قطره به درون لوله‌ی سرمی که به پای مایکل وصل بود، تراوش کرده است.

شیفر همچنین هرگونه احتمالی که مایکل موجب مرگ خویش شده باشد را رد کرد.


paul-white-steven-shafer.jpg

استیون شیفر - پل وایت


روز گذشته دادگاه دچار یک تنش شد.

ظاهرا شاهد کلیدی وکلای مدافع کانراد موری، کتر پل وایت که همکار دیرینه‌ی دکتر شیفر و مخالف نظرات اوست، فردی درون دادگاه را "تفاله" خوانده است. مشخص نیست که این فرد دادستان دیوید والگرن یا دکتر شیفر باشد.

قاضی مایکل پاستور گفت که در فکر جریمه کردن دکتر وایت و تیم وکلای مدافع است و جلسه‌ی شنودی را برای روز ۱۶ نوامبر تعیین کرد تا به این امر رسیدگی کند.

دکتر وایت روز گذشته در جایگاه این گفته را که توسط E! Online گزارش شده بود، تکذیب کرد اما پذیرفت که گفته‌های انتقاد آمیزی را در مورد دکتر شیفر در رسانه‌ها مطرح کرده است.

پاستور که پیشتر هم دستور ممنوعیت اظهار نظر در مورد پرونده را برای وکلای مدافع تکرار کرده بود، در غیبت هیئت منصفه به شاهد آنان گفت:

"به شما هیچ ربطی ندارد که در مورد این پرونده اظهار نظر می‌کنید!"

شیفر مهمترین شاهد دادستان و وایت مهمترین شاهد وکلای مدافع است. این دو همکار قدیمی می‌گویند که از دوستان یکدیگر هستند. شیفر و وایت نظر متفاوتی در مورد پرونده‌ی قتل مایکل جکسون دارند.

منبع: eMJey.com / msn / latimes / eonline

...