...

چهارشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۰ | 12/10/2011

روز ۱۰ دادگاه: ادامه‌ی فیلم بازجویی از کانراد موری

روز گذشته دادگاه به تماشای ادامه‌ی فیلم بازجویی از پزشک کانراد موری که دو روز پس از فوت مایکل به انجام رسیده بود، نشست.

موری در این فیلم بیماری‌هایی را به مایکل نسبت داد، از دکتر آرنولد کلین سخن به میان آورد و از واکنش احساسی خانواده و فرزندان مایکل به فوت وی گفت.

سوابق پزشکی

موری گفت که از سال ۲۰۰۷ بیماری‌هایی را در مایکل درمان کرده بود: پینه‌هایی بر روی پایش که در نتیجه‌ی سالها رقصیدن ایجاد شده بود. التهاب ریه و بیماری‌های تنفسی. او همچنین گفت که نسبت به وضعیت سلامت چشمان مایکل نگران بوده و احتمال ابتلا به آب سیاه که می‌توانسته او را کاملا نابینا کند، میداده است و او را به یک متخصص چشم معرفی می‌کند.

او می‌گوید مایکل دچار کم آبی بدن شده بود زیرا چیزی نمی‌خورد و نمی‌نوشید.

واکنش خانواده و فرزندان

کاترین جکسون روز گذشته پس از چند روز غیبت در دادگاه حضور داشت و همراه با همسر و فرزندانش در ردیف دوم به سخنان کانراد موری در مورد واکنش دختر ۱۱ ساله‌ی مایکل به شنیدن خبر فوت پدرش، گوش میداد.

موری در این فیلم می‌گوید که فرزندان مایکل پس از شنیدن خبر فوت پدرشان از زبان یک پزشک اورژانس، گریه کردند و گریه کردند و گریه کردند...

موری: "من تمامی آنها را در آغوش گرفتم. پاریس را آرام کردم، پرینس را آرام کردم و همینطور بلنکت که از همه کوچکتر است. زیرا هر وقت که بیمار بودند می‌گفتند که می‌خواهند کتر کانراد آنها را مداوا کند."

موری در این فیلم گفت که پاریس مانند دختر خودش است.

البته وی مدتی پیش به دلیل نپرداختن مقرری ماهانه‌ی فرزندانش و عدم توجه نسبت به آنها تحت پیگرد قضایی قرار داشت.

پاریس گفته بود که حالا باید تنها و بدون پدرش زندگی کند و اینکه نمی‌خواهد یتیم باشد.

پاریس خطاب به موری: "تو جان خیلی‌ها را نجات دادی، چرا پدرم را نجات ندادی؟"

موری: "من گفتم که تمام تلاشم را کرده بودم. و او گفت که این را میداند اما بسیار غمگین است."

پاریس: "وقتی صبح از خواب بیدار شوم، بابا را نخواهم دید."

موری در این فیلم می‌گوید که قادر نبود علت مرگ را برای خانواده‌ی مایکل که در اتاق کنفرانس بیمارستان جمع شده بودند، تشریح نماید زیرا خودش نمی‌دانست چه شده است.

موری: "به خاطر همین بود که به خانواده گفتم یک کالبد شکافی انجام دهند. زیرا خود من نیز می‌خواستم علت فوت را بدانم."

موری می‌گوید که جرمین جکسون برادر مایکل از وی خواسته بود تا در تهیه‌ی بیانیه‌ی فوت وی کمک نماید.

پزشکان دیگر

موری در این فیلم سعی می‌کند انگشت اتهام را از خود دور کرده و به سمت پزشکان دیگر برگرداند.

مایکل به موری گفته بود که پیش از آن طی تورهایش، پزشکان دیگری نیز به او پروپوفول داده‌ بودند. موری می‌گوید از وسعت اطلاعات دارویی مایکل تعجب کرده بود.

"من از داروهایی که مایکل مصرف می‌کرد خبر نداشتم اما شنیده بودم که او هفته‌ای ۳ بار به مطب فردی به نام دکتر کلین در بورلی هیلز می‌رود. مایکل هیچوقت در این باره اطلاعاتی در اختیارم قرار نداد."

- تیم تولید (ٰتور This Is It) به من گفته بود که روزهای بد او طی تمرینات، زمانی است که او به مطب دکتر آرنولد کلین می‌رود. وقتی برمی‌گردد حالش رو به وخامت می‌گذارد و برای بهبود یافتن به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد."

موری گفت که مایکل ۳ بار در هفته به مطب کلین می‌رفته است.

موری گفت که نشانه‌های دوری از دارو را در مایکل مشاهده نموده و گمان کرده بود که ناشی از کاهش مصرف پروپوفول است. پیشتر گفته شد که موری پس از آنکه به مدت ۲ ماه به مایکل پروپوفول داد، ۳ شب پیش از فوتش تصمیم گرفت که مصرف این دارو را در وی کاهش دهد.

تیم وکلای مدافع می‌گوید مایکل طبق تجویز دکتر کلین، دمرول مصرف می‌کرده و بیخوابی او به دلیل دوری از همین دارو بوده است.

چه داروهایی تزریق شد؟

موری در این فیلم می‌پذیرد که در شب فوت مایکل ترکیبی از داروهای خواب آور - والیوم، لورازپام و میدازولام - را بدون آنکه اثر بخشی داشته باشند به مایکل داده بود. بنابراین در ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه‌ی صبح ۲۵ ژوئن تزریق پروپوفول صورت گرفت. موری می‌گوید:

"او برای دریافت این دارو التماس می‌کرد و می‌گفت باید حتما بخوابد و اگر نخوابد مجبور می‌شود جلسه‌ی تمرین آن روز را لغو نماید. بنابراین تصمیم گرفتم این دارو را به او بدهم زیرا به او اهمیت می‌دادم."

"نمی‌خواستم او بمیرد. من قصد آسیب رساندن به او را نداشتم. من دلسوزش بودم. می‌خواستم وابستگی او را به این دارو از بین ببرم."

موری می‌گوید پس از آنکه مایکل توسط پروپوفول به خواب رفت به دقت مراقب او یود.

تماس‌های تلفنی

دادستان در این فیلم به دنبال موارد تناقض در گفته‌های موری بود.

هیئت منصفه شنید که طبق ادعای موری، او تنها ۲ دقیقه پس از تزریق پروپوفول، اتاق مایکل را برای رفتن به دستشویی ترک کرده و پس از بازگشت، متوجه شده بود که او نفس نمی‌کشد.

شواهد و مدارک نشان می‌دهد که موری تقریبا ۴۵ دقیقه پس از تزریق پروپوفول سرش با تماس‌های تلفنی‌اش گرم بوده است. کانراد موری طی این بازجویی هیچ اشاره‌ای به تماس‌های تلفنی‌اش نمیکند.

تلاش برای نجات

"من وجود ضربان را در ران او حس کردم. بدنش گرم بود. رنگ پوستش تغییر نکرده بود. بنابراین فکر می‌کنم همه چیز بسیار سریع اتفاق افتاد."

او می‌گوید که نمی‌توانسته مایکل را از روی تخت پایین بیاورد و سعی کرده بود که با یک دست به او ماساژ قلبی داده و نیز تنفس دهان به دهان انجام دهد."

"او استخوان بندی محکمی داشت. بنابراین من دست چپم را زیر بدنش قرار دادم و با دست راست بر روی قلب او فشار می‌آوردم."

دشواری در برقراری تماس با موری

موری در این مورد که چرا او به تماس‌های پلیس پاسخ نمی‌داده است گفت که پس از فوت مایکل، افراد بیشماری با او تماس می‌گرفتند و همین باعث شده بود که در برقراری تماس‌های ضروری اختلال ایجاد شود.

منبع: eMJey.com / Reuters / CNN / ABC News

...