...

پنجشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۰ | 6/10/2011

روز ۷ دادگاه: مایکل جکسون: من زجر میکشم

دادگاه روز گذشته پر از غم و احساسات شد وقتی دادستان نسخه‌ی کامل نوار صوتی مکالمه‌ی مایکل جکسون را پخش کرد و بار دیگر تصویر بی‌جان او را بر روی تخت بیمارستان نشان داد. این عکس و نسخه‌ی کوتاه نوار صوتی روز آغازین محاکمه برای بار نخست به نمایش درآمده بود.

کانراد موری در روز ۱۰ می ۲۰۰۹، تقریبا یک ماه پیش از فوت مایکل، صدای او را که تحت تاثیر داروهای خواب آور با صدایی آرام سخن می‌گفت در حال بیان این کلمات ضبط کرده بود:

"من دارم زجر می‌کشم، می‌دونی، زجر میکشم."

پس از اتمام پخش نوار صوتی، تصویر بی‌جان مایکل بر روی مانیتور بزرگ داخل اتاق دادگاه به نمایش درآمد. طبق تصمیم پیشین مقرر شده بود که تصاویری که می‌تواند برای عامه شوک آور باشد، کمتر در معرض دید قرار بگیرد به همین دلیل رسانه‌ها تنها چند ثانیه تصویر مایکل را نمایش دادند. اما این عکس برای مدت ۲ دقیقه بر روی مانیتور دادگاه باقی ماند.

پس از اینکه عکس برداشته شد، قاضی مایکل پاستور به آرامی این را اعلام کرد تا خانواده‌ی جکسون که چشمانشان را از مانیتور دور نگاه داشته بودند، متوجه شوند.

استفن مارکس، کارشناس صدا در دادگاه شهادت داد که نوار صوتی در روز ۱۰ می ۲۰۰۹ ضبط شده و بر روی آیفون متهم کانراد موری پیدا شده است. وی صدای مایکل جکسون را در این نوار تایید کرد.

نوار صوتی مایکل جکسون

مایکل در این نوار صوتی که در دادگاه پخش شد می‌گوید:

"الویس این کار را نکرد. بیتلز این کار را نکرد. ما باید خارق‌العاده باشیم. وقتی مردم سالن کنسرت را ترک می‌کنند، وقتی مردم نمایش من را ترک می‌کنند می‌خواهم با خودشان بگویند که هرگز چنین چیزی در زندگی‌شان ندیده‌اند. شگفت انگیز است. او بزرگترین هنرمند صحنه در دنیاست. من پولش را برمیدارم و یک بیمارستان برای میلیونها کودک دنیا می‌سازم. بزرگترین بیمارستان دنیا. بیمارستان کودکان مایکل جکسون. این بیمارستان یک سالن سینما و محوطه‌ی بازی خواهد داشت."

Elvis didn't do it. Beatles didn't do it. We have to be phenomenal. When people leave his show, when people leave my show, I want them to say, 'I've never seen nothing like this in my life. Go. Go. I've never seen nothing like this. Go. It's amazing. He's the greatest entertainer in the world.' I'm taking that money, a million children, children's hospital, the biggest in the world, Michael Jackson Children's Hospital. Going to have a movie theater, game room

در بخشی از این نوار صوتی که پیشتر در دادگاه پخش نشده بود، مایکل در مورد نگرانی‌اش در مورد کودکان بیمار دنیا و آرزویش برای ساخت بیمارستانی برای آنان سخن می‌گوید. بیمارستانی مجهز به یک سالن سینما و محوطه‌های بازی تا اینکه مبادا کودکان در بیمارستان رویاها و آرزوهایشان را از یاد ببرند.

"بچه‌ها در بیمارستان افسرده می‌شوند. نه جایی برای بازی هست و نه سالن سینما. چون افسرده هستند، بیمار می‌شوند. ذهن‌شانن آنها را بیمار می‌کند. من می‌خواهم این (بیمارستان) را به آنها بدهم. من به آنها اهمیت می‌دهم آنها فرشته هستند. خدا از من می‌خواهد که این کار را انجام دهم. خدا از من می‌خواهد که این کار را انجام دهم. من می‌خواهم این کار را انجام دهم، کانراد."

Children are depressed. The -- in those hospitals, no game room, no movie theater. They're sick because they're depressed. Their mind is depressing them. I want to give them that. I care about them, them angels. God wants me to do it. God wants me to do it. I'm going to do it, Conrad

صدای کانراد موری بر روی این نوار شنیده می‌شود که می‌گوید: "می‌دانم که انجامش خواهی داد."

مایکل ادامه می‌دهد:

"آنها امید کافی را ندارند، امید کافی را ندارند. آنها نسلی هستند که زمین ما را نجات می‌دهند. مشکل از وقتی شروع می‌شود که،... حالا خواهم گفت - در آمریکا، اروپا، پراگ. بچه‌ها من بدون مادر بزرگ می‌شوند. آنها (بچه‌ها) را رها می‌کنند و می‌روند. - خوب (بچه‌ها) دچار ضربه‌ی روحی می‌شوند. آنها به دنبال من می‌دوند (می‌گویند) خواهش می‌کنم مرا با خودت ببر."

(مایکل به ملاقات با کودکان در یتیم خانه‌ها اشاره دارد.)

Don't have enough hope, no more hope. That's the next generation that's gonna save our planet, starting with - we'll talk about it. United States, Europe, Prague, my babies. They walk around with no mother. They drop them off, they leave - a psychological degradation of that. They reach out to me - please take me with you

"من می‌خواهم این کار را برایشان انجام دهم."

I want to do that for them

"این بیش از اجراهای صحنه‌ی من در یادها خواهد ماند. اجراهای صحنه‌ی من اینجاست تا به کودکان کمک کند و این همیشه رویای من بوده است. من عاشق آنها هستم. من عاشقشان هستم زیرا خودم کودکی نداشتم. من کودکی نداشتم. من درد آنها را احساس می‌کنم. من زجری که می‌کشند را احساس می‌کنم. من می‌توانم با این کنار بیایم. Heal the World, We Are the World, Will You Be There, The Lost Children اینها آهنگ‌هایی هستند که من ساختم زیرا زجر می‌کشم. میدانی، زجر می‌کشم."

I'm gonna do that for them. That will be remembered more than my performances. My performances will be up there helping my children and always be my dream. I love them. I love them because I didn't have a childhood. I had no childhood. I feel their pain. I feel their hurt. I can deal with it. Heal The World, We Are The World, Will You Be There, The Lost Children. These are songs I've written because I hurt, you know, I hurt

(۱۳ ثانیه سکوت)

کانراد موری: تو خوبی؟

(۸ ثانیه سکوت)

مایکل: من خوابم.


می‌توانید این مکالمه را در یوتوب گوش دهید. (هشدار: محتوای ناراحت کننده!)


جرمین جکسون برادر مایکل وقتی این نوار پخش می‌شد، به گریه افتاد.

روز آغازین محاکمه دادستان دیوید والگرن در دادگاه گفت که مایکل در زمان ایراد این سخنان تحت تاثیر داروهای نامعین بوده است.

نوار صوتی فرانک دلیو

نوار صوتی دیگری که روز گذشته در دادگاه پخش شد، سخنان فرانک دلیو، مدیر برنامه‌ی مایکل بود که آن نیز بر روی آیفون موری پیدا شده بود.

فرانک دلیو تنها ۵ روز پیش از فوت مایکل این پیغام صوتی را برای موری گذاشته بود و طی آن پیشنهاد داده بود که موری یک آزمایش خون از مایکل به عمل آورد تا آنها ببینند وضعیت جسمانی مایکل چگونه است.

فرانک به حادثه‌ای در جلسه‌ی تمرین شب قبل اشاره می‌کند و می‌گوید مایکل بیمار است.

کارگردان This Is It، کنی اورتگا نیز در روز نخست محاکمه گفته بود که مایکل یک هفته پیش از فوتش از نظر جسمانی سلامت نبوده است. وی تقریبا همزمان با پیغام صوتی دلیو، در ایمیلی برای رندی فیلیپس، مدیر عامل کمپانی برگزار کننده‌ی کنسرت، نوشته بود:

"امروز عصر او خسته و ضعیف به نظر می‌رسید. او بسیار سردش بود، می‌لرزید و سرگردان بود. او باید از نظر روانی ارزیابی شود."

در آیفون موری همچنین ایمیلی حاوی اطلاعات پزشکی مایکل یافت شده بود که توسط دستیارش در مطب برای وی فرستاده شده بود. این مدارک برای ارائه به شرکت بیمه که در صدد لغو قرارداد بیمه‌ی کنسرت‌های لندن بود، جمع آوری میشد.

شرکت بیمه نگران اخباری بود که توسط رسانه‌ها مبنی بر فرستاده شدن مایکل به منزل بر روی صندلی چرخدار، مخابره می‌شد. رسانه‌ها همچنین می‌گفتند که مایکل مبتلا به کمر درد، لوپوس و سرطان پوست است.

موری در پاسخ به شرکت بیمه نوشته است که مایکل مخالف ارائه‌ی اطلاعات پزشکی به شرکت بیمه است. وی اضافه کرده است:

"اجازه دهید به شما بگوید اخباری که در مورد بیماری او منتشر می‌شوند تماما بی‌اساس هستند."

روز گذشته مدارک پزشکی دیگری تحت نام مستعار "عمر آرنولد" و به تاریخ سپتامبر ۲۰۰۸ در دادگاه نمایش داده شد. این مدارک بیان می‌کند که کانراد موری نشانه‌های مرض بیخوابی و اضطراب را در مایکل تشخیص داده بود.

همجنین داده‌های بدست آمده از آیفون کانراد موری تایید می‌کند که پاسخ به شرکت بیمه در زمانی رخ داده است که وی مایکل را برای بیخوابی با داروهای خواب آور مداوا میکرده است.

elissa-fleak.jpg

دادستان شیشه‌ی پروپوفول را در دست دارد


در دیگر رویداد، الیسا فلیک، بازرس پزشکی قانونی لس آنجلس روز گذشته در مورد اقلامی که از اتاق مایکل جمع آوری شده بود، شهادت داد.

یک کیسه سرم نمکی که باز شده بود و یک شیشه‌ی پروپوفول ۱۰۰ میلی لیتری خالی که درون آن قرار داشت، از اقلام یافت شده در اتاق مایکل بود. دادستانی می‌گوید موری از این ابزار به عنوان جایگزین سرم پروپوفول استفاده می‌کرده است که به روش قطره چکانی این دارو را وارد رگ مایکل میکرده است. وکلای مدافع موری می‌گوید که موکلشان تنها ۲۵ میلی گرم از این دارو را آنهم از طریق آمپول به مایکل تزریق کرده بود.

آلبرتو آلوارز، از نگهبانان مایکل و کسی که تماس با اورژانس ۹۱۱ را برقرار کرده بود نیز در جلسه‌ی سوم دادگاه شهادت داده بود که درون اتاق مایکل یک کیسه‌ی سرم باز شده بر روی پایه‌ی نگهدارنده‌‌ آویزان بود و یک شیشه‌ی خالی پروپوفول درون کیسه‌ی سرم قرار داشت و سرم توسط لوله‌ای به پای مایکل متصل شده بود.

در روز نخست بازرسی اتاق مایکل که ساعاتی پس از فوتش بود، الیسا فلیک توانست ۱۲ شیشه‌ی پروپوفول را بیابد. یک شیشه‌ی خالی در پایین تخت مایکل پیدا شده بود.

۷ شیشه دارو نیز بر روی میزی در کنار تخت قرار داشت که یکی از آنها لورازپامی بود که توسط موری به مایکل داده شده بود.

sally-hirschberg.jpg

اد چرنوف، وکیل مدافع موری لوله‌ی سرم را در دست دارد


ابتدای روز گذشته سالی هیرشبرگ، نماینده‌ی فروش یک شرکت تجهیزات پزشکی گفت که وقتی دستیار دکتر موری خواسته بود تا لوازم تزریق سرم را به جای مطب به آپارتمانی مسکونی در کالیفرنیا بفرستد، با وی مخالفت کرده بود و این اقلام را به مطب دکتر موری فرستاد. این ابزار پس از فوت مایکل توسط پلیس از اتاقش جمع آوری شد.

هیرشبرگ گفت که درخواست‌ اقلامی چون لیدوکائین و سرم برای یک پزشک قلب بسیار عجیب و غیرمعمول بودند.

در روز ۲۶ ژوئن، یک روز پس از فوت مایکل، هیرشبرگ تماسی را از مطب کانراد موری مبنی بر لغو درخواست اقلام پزشکی دریافت کرد

منبع: eMJey.com / CNN / Reuters

...