...

پنجشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۰ | 29/09/2011

جامعه‌ی هواداران مایکل جکسون در بهت و حیرت

در نخستین روز محاکمه‌ی پزشک متهم به قتل مایکل جکسون، یک عکس و نوار صوتی از مایکل در دادگاه توسط دادستان به نمایش گذاشته شد که خانواده‌ی جکسون، هواداران مایکل، دوستان، آشنایان و عموم مردم را در بهت و حیرت فرو برد. هیچکس حتی فکرش را هم نمی‌کرد که چنین چیزهایی وجود داشته باشند!

گرچه دادستان پیشتر گفته بود که عکسی از مایکل را پس از فوت در دادگاه نمایش خواهد داد، اما به نظر نمی‌رسد شوک و عذاب ناشی از تماشای این عکس دلخراش و شنیدن آن نوار ترسناک برای مدتی تمامی ما را رها کند.

نوار صوتی مربوط به روز ۱۰ می ۲۰۰۹ می‌شود. کانراد موری از روز ۶ آپریل به مدت ۲ ماه مایکل را تحت مداوا با داروی تجویزی خود، پرپوفول قرار داده بود. به گفته‌ی وکیل مدافع متهم، موری در روز ۲۳ ژوئن مقدار کمتری از این دارو را به مایکل تزریق کرده و در روز ۲۴ تزریق پروپوفول صورت نگرفته بود. این دو روز همان زمان‌هایی هستند که به گفته‌ی شاهدان، مایکل سلامت و پرانرژی در جلسه‌ی تمرین حضور یافته بود.

در این نوار صوتی نیز مایکل تحت تاثیر داروهایی است که پزشکش به وی تزریق نموده. مشخص نیست چرا موری، صدای مایکل را در حال بیان کلمات بر روی آیفون خود ضبط کرده است؟ آیا می‌خواست با آن تفریح کند؟ یادگاری نگاه دارد و به نوه‌هایش نشان دهد؟ از مایکل اخاذی کند؟ در سایت eBay به فروش برساند؟ یا به دوست دختر‌های متعددش فخر فروشی کند؟

برخی عملکرد دادستانی مبنی بر نمایش این عکسها و نوار صوتی در حضور خانواده و به خصوص مادر مایکل را نشانه‌ی سنگدلی و بی‌توجهی آنان نسبت به احساسات عمومی دانسته‌اند. اما بسیاری دیگر این نوار صوتی را مدرک خوبی علیه کانراد موری برشمرده‌اند.

آنچه که مشخص است، دادستانی توانست در نخستین روز این دادگاه، همه‌ی ما را به بدترین شکل ممکن شوکه، دلشکسته و غافلگیر نماید. برخی می‌گویند موری نباید به جرم قتل غیر عمد، بلکه قتل عمد مایکل جکسون محاکمه میشد!

اما این نوار صوتی چه اثری بر روند دادرسی خواهد داشت؟ دادستانی عقیده دارد اگر موری صدای مایکل را پس از تزریق دارو به وی ضبط کرده، بدین معناست که از تاثیری که این داروها بر او می‌گذاشت، آگاه بود و شرایط جسمانی وی را به خوبی می‌دانست. اما نه اهمیت داد و نه طلب کمک کرد. چرا؟

منبع: eMJey.com

...