...

پنجشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۰ | 29/09/2011

روز ۲ دادگاه: موری سعی کرد به خانه بازگردد

در دومین جلسه‌ی محاکمه‌ی متهم به قتل غیر عمد مایکل جکسون، وکیلی که متن قرارداد کانراد موری را با کمپانی AEG تنظیم کرده بود، از بهت و حیرت خود گفت.

کتی جوری گفت که از درخواست موری برای دستگاه سنجش ضربان قلب و یک پزشک دستیار، متعجب شده بود. موری در پاسخ به جوری گفته بود که به دلیل فعالیت بدنی زیاد مایکل در ۵۰ سالگی، برای احتیاط وجود این دستگاه لازم است. دستیار نیز از آن جهت است که اگر موری خسته بود یا در دسترس نبود، خللی در کار پیش نیاید.

kathy-jorrie.jpg

جوری در جایگاه گفت: "دکتر موری بدون وقفه به من می‌گفت که مایکل جکسون در شرایط جسمانی فوق‌العاده‌ای است."

جوری گفت که وقتی با کمک موری تلاش میکرده است اطلاعات پزشکی مربوط به ۵ سال اخیر مایکل جکسون را برای ارائه به شرکت بیمه، جمع آوری نماید، موری به وی گفته بود که طی ۳ سال اخیر پزشک شخصی وی بوده است و اطلاعات پزشکی خاصی وجود ندارد چرا که وضعیت سلامت او بسیار عالی است.

جوری گفت که قرارداد با موری توسط مایکل امضا نشده بود و بنابراین تجهیزات مورد درخواست به وی تحویل داده نشد و AEG نیز دستمزدی به این پزشک نپرداخته است.

وکیل مدافع موری، مایکل فلانگان از جوری پرسید که آیا هرگز از موری در مورد مراقبت شبانه از مایکل پرسیده بود و جوری پاسخ داد که به چیزی اشاره نشده بود.

دیگر شاهد دیروز، مایکل امیر ویلیامز، دستیار شخصی مایکل جکسون بود.

ویلیامز در مورد وقایع روز فوت مایکل گفت که در ساعت ۱۲:۱۳ تماس تلفنی موری را از دست داد زیرا زیر دوش بود. وقتی بیرن آمد، پیامی را که موری بر روی تلفنش گذاشته بود، دریافت کرد:

"جمله‌ها دقیق یادم نیست اما گفته بود «سریع به من زنگ بزن. سریع زنگ بزن. ممنونم.»"

این پیام تلفنی در دادگاه پخش شد.

michael-amir-williams.jpg

ویلیامز در ساعت ۱۲:۱۵ با موری تماس می‌گیرد و موری به او می‌گوید که سریع خودش را برساند زیرا آقای جکسون یک واکنش بد نشان داده است. طی این تماس‌های تلفنی موری هرگز نگفت که یک خطر جدی پیش آمده و از ویلیامز نخواست که اورژانس را خبر نماید.

ویلیامز از خانه‌ی مایکل دور بود به همین دلیل موری از او خواست یک نفر را برای کمک به خانه بفرستد. ویلیامز در ساعت ۱۲:۱۸ به آلبرتو آلوارز، از نگهبانان امنیتی خانه زنگ زد و گفت به اتاق مایکل برود. آلوارز تلفن به دست به آنجا رسید و ویلیامز می‌گوید در آن لحظه توانست صدای موری را در پس زمینه بشنود و سپس تماس قطع شد.

سرانجام در ساعت ۱۲:۲۰ با ۹۱۱ تماس حاص شد و ویلیامز همزمان با ماموران اورژانس خود را به خانه رساند.

"واقعا وحشتناک بود. وقتی من رسیدم آنها داشتند او را بر روی برانکار از اتاقش به طبقه‌ی پایین می‌آوردند."

او رفتار موری وقتی بالاخره مایکل درون آمبولانس بیمارستان قرار گرفت را عصبی و پرخاشگر توصیف نمود. ویلیامز می‌گوید از همین رفتار دانست که خطر جدی است.

ویلیامز گفت که پس از اعلام درگذشت مایکل در بیمارستان، موری سعی کرده بود به خانه‌ی او بازگردد تا چیزهایی را که مایکل دوست نمی‌داشت دنیا چیزی در موردش بداند، جمع آوری نماید.

"او گفت کرم‌هایی در اتاق مایکل وجود دارد که او نمی‌خواست مردم چیزی از وجود آنها بدانند. او درخواست کرد که من یا یک نفر دیگر او را به خانه برسانند تا بتواند این کرمها را جمع آوری نماید."

ویلیامز آنقدر این درخواست را ناشایست و عجیب دانست که به دروغ به موری گفت پلیس سوییچ ماشین او را ضبط کرده است. ویلیامز همچنین به دیگر افراد گفت که موری را به خانه نرسانند و نیز با ماموران امنیتی تماس حاصل نموده و هشدار داد به هیچکس اجازه‌ی ورود به درون خانه داده نشود.

اما چرا؟ ویلیامز پاسخ داد: "فقط به این خاطر که موری می‌خواست به خانه بازگردد."

موری سپس به ویلیامز گفت که گرسنه است و می‌خواهد چیزی بخورد و درخواست خود را تکرار نمود تا او را به خانه برسانند، اما ویلیامز این بار نیز رد کرد.

طی پرسش و پاسخ با وکیل مدافع، ویلیامز پذیرفت که تا روز ۳۱ آگوست پلیس را در جریان این درخواست موری قرار نداده بود. گرچه چند ساعت پس از مطرح شدن درخواست بازگشت به خانه از جانب موری، با یک مامور تحقیق صحبت کرده بود.

پال گانگ ور، از مدیران AEG که روز سه‌شنبه نیز شهادت داده بود، بار دیگر در جایگاه قرار گرفت. او گفت که مایکل در روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن، در جلسه‌های تمرین سرحال و پرانرژی ظاهر شده بود. او گفت هرگز در مورد سلامت مایکل با موری صحبت نکرد اما به وی گفته بود آنها خوشحال خواهند شد هرآنچه که وی برای مراقبت از مایکل نیاز دارد را در اختیارش بگذارند.

اد چرنوف، وکیل مدافع موری سوالات بسیاری را در مورد آرنلود کلین، پزشک پوست مایکل پرسید. وکلا عقیده دارند که کلین به مایکل دمرول تزریق میکرده است. آنها در نهایت با اعتراض دادستان روبرو شدند.

گانگ ور گفت که یکبار مایکل با ظاهری خسته و بی‌رمق از مطب کلین بازگشته بود.

منبع: eMJey.com / LA Times / Reuters

...