...

یکشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ | 18/09/2011

راجر فریدمن: نگاهی بر کتاب جدید جرمین جکسون و روابطش با مایکل


jacksons.jpg

راجر فریدمن نوشته است:

حقایق زیادی در کتاب جدید جرمین جکسون "You Are Not Alone" وجود ندارد و تنها تلاشی است برای رسیدن به پول با سوء استفاده از نام برادرش. برای هر فردی که طی ۲۰ سال گذشته در مورد مایکل جکسون خبر و مقاله نوشته باشد، این کتاب مجموعه‌ای است از خیالپردازی‌ها و حقایق نصفه و نیمه.

او در این کتاب در همان حال که به بد رفتاری‌های پدرش اشاره می‌کند، از او دفاع می‌کند و افرادی که نزدیک‌ترین‌ها به مایکل بودند، همچون خانواده‌ی کاسیو را به باد انتقاد می‌گیرد.

اینها بیشتر به خاطر این است که مایکل از سال ۱۹۹۱ و انتشار آهنگ "Word to the Badd" (در ادامه بیشتر بخوانید) دیگر کاری به کار جرمین نداشت. پس از آن جرمین از زندگی مایکل بیرون رانده شد. اما جرمین همچنان اصرار داشت که به دایره‌ی نزدیکان مایکل راه یابد و پیرامون موضوعات حساس اظهار نظر کند و اعمال نفوذ نماید.

جرمین جکسون در این کتاب پدرش را از هرگونه بد رفتاری تبرئه می‌کند و می‌گوید ایراد از آنجاست که مایکل "موضوع را بد فهمیده بود" وگرنه پدرشان فقط می‌خواست که آنها به سمت خلاف نروند، پس آنها را میزده است.

کاترین جکسون و مارلون یکی از پسران، تایید کرده‌اند که جو جکسون، مایکل را میزده است. جو شخصا در مصاحبه با اپرا پس از فوت مایکل اعتراف کرد که مایکل را با شلاق میزده است.

جرمین همچنین اطلاعات نادرستی در مورد فرانک دلیو، مدیر برنامه‌ی مایکل و کنسرت‌های This Is It بدست داده است. می‌گوید تام تام بود که در سال ۲۰۰۸ ایده را مطرح کرد، اما در حقیقت مدیر عامل کمپانی AEG، رندی فیلیپس در سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار صحبت کنسرت‌ها را پیش کشید.

و این AEG نبود که در سال ۲۰۰۹ فرانک دلیو و جان برانکا را به تیم مایکل بازگرداند. مایکل شخصا از آنها برای بازگشت دعوت به عمل آورده بود.

او همچنین می‌گوید که همسر کنونی‌اش، هلیما (و در کتاب هیچ صحبتی از آلجاندرا، مادر دو پسرش و اینکه پسران جرمین و رندی با یکدیگر برادر هستند، نشده است) تام تام را در سال ۲۰۰۸ به مایکل معرفی کرده بود. در مصاحبه‌ای که سال ۲۰۰۹ با تام به انجام رساندم او گفت که در حقیقت مایکل و خانواده‌ی جکسون را از سالها پیش می‌شناخته است.

شما فقط می‌توانید برای جرمین تاسف بخورید. او در همان حال که جزئیات خشونت پدرش را برملا می‌سازد، از او دفاع می‌کند. او می‌گوید رندی و جانت نیز طعم کمربند را چشیدند و بیشتر به خاطر تبعیت نکردن از دستورات وی بوده است.

"شکی نیست که مایکل از پدرمان وحشت داشت. اما اگر او واقعا ما را آزاد داده بود، امروز با او حرف نمی‌زدیم."

مایکل تا لحظه‌ی فوت با پدرش صحبت نکرد و اگر می‌دید که پس از مرگش، جو چگونه رفتار کرده است، به سختی رنج می‌کشید.

Word to the Badd

جرمین مشکلات خود و مایکل را انکار می‌کند. او Word to the Badd را در مورد زندگی مایکل نوشت و سپس خواننده Babyface را مسئول لو رفتن آن دانست. نتیجه برگزاری نشستی با حضور مایکل و والدین‌شان بود. به ادعای جرمین، برادرش او را بخشید و پس از آن به خوبی و خوشی در کنار یکدیگر زندگی کردند و کتاب حاضر نیز شاهد این ادعاست.

====================================

jermaine-mj.jpg

مدتی پیش خاطره‌ای از جرمین در این صفحه خواندید که ادعا میکرد از خانه بیرون آمده، به درون اقیانوس شیرجه زده و مایکل را از زیر آب بیرون کشیده و به بیمارستان رسانده و اینچنین جانش را از مرگ حتمی نجات داده بود. (اینجا)

و نیز خواندید که مایکل سالها پیش در کتاب خاطراتش، مونواک نوشته بود که در هنگام شنا دچار تنگی نفس شده و خود را به ساحل رسانده، به درون خانه رفته، به دنبال جرمین گشته و وقتی او را یافته، از او خواسته بود که وی را به بیمارستان برساند. (اینجا)

جو جکسون در مورد همین حادثه در سال ۱۹۷۷ با مجله‌ی جت گفتگو کرده بود که شرح آن در مقاله‌ای با عنوان "Michael Jackson Okay After Lung Collapse" (حال مایکل پس از مشکل ریوی مساعد است) چاپ شد. در مقاله آمده بود:

مایکل جکسون پس از پشت سر گذاشتن یک مشکل ریوی که موجب لغو شدن کنسرت خانوادگی جکسون‌ها شد، باز هم خود را پرانرژی احساس می‌کند. پدرش جو به جت گفته است:

"مشکل ریوی مایکل بر اثر کار بیش از حد بر روی یک سریال تلویزیونی خانوادگی و پروژه‌‌های دیگر ایجاد شد. طی زمان یک حباب درون ریه ایجاد میشود و سپس می‌ترکد. هربار که این اتفاق می‌افتد، بخشی از ریه از بین می‌رود. مردم نمی‌دانند که فشار کار تلویزیونی چگونه به بدن آسیب می‌رساند، حتی در یک برنامه‌ی ۳۰ دقیقه‌ای."

مایکل که از جانب پزشکش دستور یک ماه استراحت دریافت کرده بود، به سر کار در نیویورک بازگشت تا ضبط فیلم The Wiz را ادامه دهد.

در مورد جرمین این نکته را باید یادآور شد که او طی دادگاه ۲۰۰۵ برادرش او را همراهی و حمایت میکرد و پس از تبرئه‌ی مایکل، او را همراه با فرزندانش برای استراحت و دور شدن از جنجال رسانه‌های آمریکا، به بحرین فرستاد. گفته میشد جرمین که از مدتها پیش مسلمان شده است، با خاندان سلطنتی بحرین، آل خلیفه رابطه‌ی دوستی دارد.

====================================

jermaine-jackson-word-to-the-badd.jpg

در سال ۱۹۹۱ آهنگی با عنوان Word to the Badd از جرمین جکسون خطاب به مایکل از رادیو پخش شد. مایکل آهنگ و آلبوم مشهوری دارد به نام Bad.

متن ترانه‌ی آهنگ جرمین چنین بود:

"صحبتی با بد..

نمی‌دانم تو که هستی. شاید دوستت داشته باشند، اما تو را نمی‌شناسند. ای سوپراستار بیکس و منزوی. تو فقط در فکر شماره یک‌هایت هستی. فراموش کرده‌ای که از کجا شروع کردی. فقط به خواسته‌های خودت فکر می‌کنی و تخت پادشاهی‌ات.

تو رنگت را تغییر دادی؟ ٱیا رنگت اشتباه بود؟ دیگر نمی‌توانی برگردی. این یک حقیقت است. تو بیش از حد دور شده‌ای.

می‌دانی که سعی کردم همچون یک برادر در کنارت باشم اما تو همیشه مرا کنار زدی.

به چیزی فکر می‎کنم که تو از من ربوده‌ای. دزدی یک برادر از برادرش. باورش سخت است. دادن سخت‌تر از گرفتن است. آینه غبار گرفته است. وقتش است آن را پاک کنی و از نو با مرد درون آینه (Man In The Mirror - آهنگ مایکل از آلبوم بد) شروع کنی.

به وقتی فکر می‌کنم که هنوز با یکدیگر صمیمی بودیم. هیچکس نمی‌داند در آینده چه خواهد شد. تضمینی وجود ندارد که تو هنوز در حال پرواز باشی.

اما من می‌خندم زیرا می‌دانم تو هنوز فقط یک بچه‌ای. تو گفتی که مرد شده‌ای. اما هرگز نخواهی شد."

دانلود نسخه‌ی رادیویی Word to the Badd

در ترانه دقیقا مشخص نیست که جرمین از چه چیز گله و شکایت می‌کند.

در سال ۱۹۷۵ مایکل و برادرانش، گروه جکسون فایو، کمپانی موتان را ترک کردند. اما جرمین که داماد صاحب کمپانی شده بود، در کمپانی ماند. مایکل در کتاب خاطراتش، مونواک نوشته است که آنها احساس کردند وقتش است که ترانه‌های خود را بسرایند و آهنگ‌های خود را بسازند و از اینکه کمپانی موتان یک خط مشی را به آنها دیکته میکرد به ستوه آمده بودند. در گروه تازه شکل گرفته‌ی برادران که جکسونز نام داشت، رندی جای جرمین را گرفت.

گفته شده است که مایکل پس از شنیدن Word to the Badd از رادیو به خانه‌ی هیونهارست رفت و بدون اینکه چیزی بگوید ترجیح داد جرمین را به اتاقی فرا بخواند و با وی گفتگو کند.

این آهنگ پس از آن با کمی تغییر، گویی که خطاب به یک معشوقه‌ی سابق گفته شده است، در آلبوم جرمین منتشر شد.

منبع: eMJey.com / showbiz۴۱۱.com

...