...

جمعه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ | 16/09/2011

شاهد کلیدی پرونده‌ی قتل مایکل جکسون مفقود شده است

تیم لوپز، مردی که داروی پروپوفول را طی هفته‌های پیش از فوت مایکل جکسون به دکتر کانراد موری تحویل داده بود، از کشور خارج شده و دادستان قادر به یافتن وی نیست. او از مدتی پیش در تایلند اقامت گزیده و تلاش‌ها برای تماس با وی تا کنون بی‌ثمر بوده است.

روز دوشنبه قاضی تصمیم می‌گیرد که آیا دادستانی می‌تواند از شهادتی که این فرد پیشتر ارائه داده بود در دادگاه بهره ببرد یا خیر. لوپز، صاحب یک داروخانه در لاس وگاس در ژانویه‌ی گذشته طی جلسه‌های مقدماتی دادگاه شهادت داده بود که طی سه هفته پیش از فوت مایکل جکسون مقدار ۱۵ لیتر از داروی بیهوش کننده‌ی پروپوفول را به کانراد موری تحویل داده بود. مایکل دوسال قبل بر اثر این داروی بیهوشی در خانه‌اش از دنیا رفت. قاضی گفته است که دادستان باید او را متقاعد نماید که تمام تلاشش را برای یافتن این فرد به کار برده است.

نکته‌ی دیگری که روز پنجشنبه در دادگاه بحث شد، به آرایشگر سابق مایکل جکسون اشاره داشت. کارن فی پس از فوت مایکل، گفت که او طی روزهای پیش از فوتش ناخوش بوده است. وکلای مدافع می‌خواهند بدانند که کارن فی دقیقا از چه چیزی سخن می‌گفته است. آیا آرایشگر و دوست سابق مایکل جکسون اکنون علیه پرونده‌ی عدالت خواهی برای او شهادت خواهد داد؟

دادستانی روز گذشته مخالفت خود را با ادای شهادت کارن فی ابراز داشت و گفت که اظهارات وی تنها مبتنی بر شنیده‌های وی از اشخاص سوم بوده است و نه آگهی‌ها و یافته‌های شخص خود وی از این ماجرا. این در حالیست که کنی اورتگا پیشتر در دادگاه شهادت داده بود که مایکل طی چند روز پیش از فوتش سالم و سلامت بوده است. او به خصوص سلامت و روحیه‌ی مایکل را در شب فوتش بسیار عالی توصیف کرده است.

وکلای مدافع از قاضی اجازه خواسته‌اند که یک پزشک اهل تگزاس را برای ادای شهادت پیرامون عملکرد و امکانات پزشکی قانونی لس آنجلس به دادگاه بخوانند. دادستان دیوید والگرن شهادت این فرد را بی‌ارتباط با پرونده‌ی موری خوانده است.

قاضی همچنین گفت که روز دوشنبه در مورد صلاحیت اعضای انتخابی هیئت منصفه تصمیم گیری خواهد کرد. در آن روز دادستان و وکلای مدافع می‌توانند بر اساس پاسخ‌هایی که اعضای انتخابی هیئت منصفه به ۱۱۳ سوال پرسشنامه داده‌اند در خصوص صلاحیت آنها بحث نمایند. آن عده که بمانند روز جمعه‌ی آینده باید در دادگاه در جلسه‌ی پرسش و پاسخ با دادستان و وکلای مدافع حضور بهم رسانند.

قرار است بیانیه‌ی آغاز محاکمه در روز ۲۷ سپتامبر توسط قاضی مایکل پاستور ایراد شود. جلسه‌ی آن روز توسط رسانه‌ها فیلمبرداری شده و از تلویزیون پخش خواهد شد.

منبع: eMJey.com / CNN

...