...

یکشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ | 11/09/2011

یک پزشک متخصص: مسئولیت فوت مایکل جکسون هرگز موری را رها نخواهد کرد

دکتر بری ال. فریدبرگ (Dr. Barry L. Friedberg) که بیش از ۳۰ سال است که پزشک متخصص بیهوشی‎ است، می‌گوید گرچه کانراد موری به حق گناهکار می‌باشد، اما شاید تبرئه شود. گرچه به هر حال چه به زندان برود چه آزادانه به خیابان قدم بگذارد، مسئولیت فوت مایکل جکسون و تماشای مرگ وی و تلاش نکردن برای نجات جانش، هرگز او را رها نخواهد کرد.

فریدبرگ کتابی با عنوان "Getting Over Going Under" نوشته است و فصلی از آن را نیز به مایکل جکسون و مرگ وی اختصاص داده است. او اعتقاد دارد که کانراد موری استاندارد پزشکی را زیر پا گذاشته است.

وی می‌گوید یک بار مایکل فلانگان، وکیل متهم موری به سراغش آمده بود، چرا که وی نخستین متخصصی بود که وکلا می‌خواستند شهادتش را به نفع کانراد موری در دادگاه بشنوند. فلانگان سعی کرده بود از موکلش دفاع کند. فریدبرگ ادامه می‌دهد:

"به او گفتم که مرا تحت تاثیر قرار داده است، اما نه به آن شکلی که آرزویش را داشته است. هیچ واژه‌ای در فرهنگ لغات پیدا نمی‌شود که عمق بی‌توجهی و سهل انگاری کانراد موری را برساند. حتی هیچ یک از دانشجویان پزشکی تا این حد بی مبالات و بی ملاحظه نیستند."

فریدبرگ می‌گوید تنها وضعیتی که می‌توان سهل انگارانه‌تر از عملکرد موری تصور کرد، خلبانی است که فردی را بدون چتر نجات از درون هواپیما به بیرون پرتاب می‌کند.

این پزشک متخصص بیان می‌کند که وقتی تزریق پروپوفول را در کنار سایر رفتار موری از جمله خودداری‌اش از قبول مسئولیت فرزندان بسیاری که با زنان متعدد دارد، عدم پرداخت مقری ماهانه‌ی آنان و نیز بی‌اعتنایی‌ نسبت به سایر تعهدات مالی‌اش می‌گذارد، به این نتیجه می‌رسد که باید یک تجدید نظر اساسی در مورد کانراد موری، متهم به قتل مایکل جکسون داشته باشد:

"موری سمبل جامعه ستیزی در آمریکاست."

"او یک احمق بی‌سواد نیست. اما هیچ تعهدی احساس نمی‌کند که به هنجارهای اجتماعی احترام بگذارد. وقتی او در مورد کاری که انجام داده است، ادعای بیگناهی می‌کند، واقعا چنین می‌اندیشد و فکر می‌کند که می‌تواند هیئت منصفه را نیز مجاب نماید."

"وی در دفاع از خود گفته که هرگز سابقه‌ی بد پزشکی نداشته است. گویا هرآنکه هرگز مورد تعقیب قانونی قرار نگرفته است، یک پزشک عالی رتبه به شمار می‌رود. اصلا هرآنکه ادعا کند چون سابقه‌ی بدی ندارد، پس پزشک خوبی است، یک رفتار ضد اجتماعی از خود نشان داده است. هیچ یک از گفتار او را نباید باورد کرد."

"متاسفانه حتی اگر محکوم هم شود و به زندان برود و پروانه‌اش باطل شود، دست از طبابت نمی‌کشد. زیرا قانون برای او هیچ معنا و مفهومی ندارد. حداقل در ذهنش که اینگونه است."

"قانون می‌گوید که تا وقتی جرم اثبات نشده، فرد بیگناه است. اما وقتی موری می‌گوید که من به مایکل جکسون پروپوفول دادم و سپس اتاق را ترک کردم، شخصا دارد به بزرگ‌ترین خطای بیهوشی اعتراف می‌کند: ترک بیمار."

"بیش از ۲۰ سال است که دهها میلیون اگر نه صدها میلیون نفر در امنیت کامل و با پروپوفول بیهوش می‌شوند، اما تحت این شرایط: ۱) یک نفر مراقب آنان است و ۲) یک نفر مراقب علایم حیاتی آنان است."

"وقتی بیمار را به حال خود رها می‌کنید و می‌روید، یعنی دو شرط بالا را نقض کرده‌اید. موری بدون هیچ شک و ابهامی شرایطی را مهیا کرد که به مرگ مایکل جکسون انجامید."

"درست به همین دلیل نمی‌توان گفت که او تا زمان اعلام حکم دادگاه بیگناه است."

"اما در جامعه‌ای که او. جی. سیمسون گناهکار را از اتهام کشتن همسرش تبرئه می‌کند، امیدی به شنیدن رای گناهکار از دهان هیئت منصفه‌ی این پرونده نیست."

منبع: eMJey.com / prerogativechambers.com / upi.com

...