...

شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ | 3/09/2011

دو درخواست از جانب دادستان و وکلای مدافع در پرونده‌ی قتل مایکل جکسون

روز چهارشنبه‌ی گذشته دادستان پرونده‌ی قتل سلطان پاپ از قاضی تقاضا کرد که جلوی درز پیدا کردن اطلاعات کالبد شکافی مایکل جکسون به رسانه‌ها را بگیرد. دیوید والگرن و دبورا برزیل گفته‌اند که اگر این اطلاعات در پرونده‌ی مالی شرکت بیمه‌ی لویدز لندن افشا شوند، درز پیدا کردن آنها به رسانه‌ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بیمه‌ی لویدز لندن علیه کمپانی عظیم AEG که مسئول برگزاری کنسرت‌های This Is It مایکل در لندن بود، شکایت کرده است. لویدز این کنسرت‌ها را به مبلغ ۱۷.۵ میلیون دلار بیمه کرده بود اما قصد پرداخت آن را ندارد و می‌گوید در مورد سلامت مایکل به آنها دروغ گفته شده بود. بنیاد مایکل جکسون نیز بیکار ننشسته و از لویدز شکایت کرده‌ است.

اکنون دادستانی می‌گوید اگر اطلاعات کالبدشکافی مایکل جکسون در پرونده‌ی شکایت مالی لویدز افشا شود، به رسانه‌ها درز پیدا خواهد کرد. آنها خواهان آن هستند که این اطلاعات و عکسهای کالبد شکافی تا روز محاکمه‌ی کانراد موری، پزشک متهم به قتل غیر عمد، مهر و موم باقی بماند. شاید دادستانی از برخی از این عکسها در آن دادگاه استفاده نماید.

دادستانی عقیده دارد که افشای اطلاعات پرونده، روند انتخاب اعضای هیئت منصفه را که قرار است از همین پنجشنبه آغاز شود، با مشکل روبرو خواهد ساخت. آنها پیش بینی می‌کنند که رسانه‌ها برای دسترسی به اطلاعات با وعده‌ی پرداخت پول به سراغ دارندگان اطلاعات خواهند رفت.

همچنین روز جمعه وکلای کانراد موری بار دیگر خواستار قرنطینه کردن اعضای هیئت منصفه شدند. آنها درخواست خود را در یک دادگاه استیناف مطرح کرده‌اند چرا که قاضی پرونده، مایکل پاستور پیشتر با درخواست آنان مخالفت کرده بود.

وکلا گفته‌اند که بدون بازرسی ۲۴ ساعته، مغز هیئت منصفه توسط رسانه‌ها مسموم خواهد شد. نارگ گورجیان از تیم وکلای مدافع موری در درخواست خود نوشته است که طبق بررسی‌ها تا کنون نزدیک به ۷ هزار مقاله در مورد دادگاه کانراد موری نوشته شده است.

گذشته از این وکلا خواهان این هستند که تا صدور رای دادگاه استیناف، انتخاب اعضای هیئت منصفه به عقب بیافتد.

در این درخواست آمده است: "به دلیل شهرت بسیار بالای آقای جکسون، غیر ممکن خواهد بود که هیئت منصفه بتوانند بدون دیدن ردی از این دادگاه در سرمقاله‌ها و تیترها، به خواندن منابع آنلاین خبری و یا تماشای تلویزیون بپردازند."

آنها بار دیگر تاکید کرده‌اند که دادگاه کانراد موری، مشهورترین دادگاه تاریخ خواهد شد.

منبع: eMJey.com / washingtonpost / AP / LA Times / CNN

...