...

سه شنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۰ | 30/08/2011

پرونده‌ی اتهامات ۲۰۰۳، مسائل مالی و دمرول در دادگاه بحث نخواهد شد

روز گذشته در سالروز ۵۳ امین تولد سلطان پاپ، جلسه‌ی شنودی برای رسیدگی به پرونده‌ی قتل او برگزار شد.

دادستان روز جمعه خواستار محدود شدن شاهدان تیم وکلای مدافع شده بود. والگرن اظهار داشته بود که بازرس رسیدگی کننده به پرونده‌ی اتهامات سال ۲۰۰۳ مایکل جکسون نباید حق شهادت در دادگاه رسیدگی به قتل غیر عمد وی را داشته باشد. این دادستان گفته بود:

"پرونده‌ی کنونی باید بر روی کیفیت مراقبت پزشکی کانراد موری از مایکل جکسون تمرکز داشته باشد. این پرونده نباید به حمله‌ای ناعادلانه، غیر موجه و بی‌ربط علیه قربانی بدل شود."

مایکل جکسون پس از محاکمه‌ای چند ماهه در سال ۲۰۰۵ از تمامی اتهامات تبرئه شده بود.

روز گذشته قاضی پاستور اعلام کرد که وکلا حق احضار هیچ یک از شاهدان پرونده‌ی سال ۲۰۰۳ را نخواهند داشت. یکی از بازرسانی که در تفتیش خانه‌ی مایکل در سال ۲۰۰۳ شرکت داشت، یکی از این شاهدان بود.

قاضی بیان داشت که ربط دادن پرونده‌ی کنونی به پرونده‌ی سال ۲۰۰۳ و دادگاه سال ۲۰۰۵، حواس هیئت منصفه را از پرونده‌ی قتل کنونی پرت خواهد کرد. گذشته از این قاضی گفت که این دو پرونده کاملا بی‌ارتباط هستند.

وکیل مدافع اد چرنوف گفت که در پرونده‌ی سال ۲۰۰۳ به دنبال ردی از اعتیاد مایکل به داروی دمرول می‌گردد. وکلای موری از ابتدا این تئوری را مطرح کرده بودند که مایکل به دمرول اعتیاد داشته بود.

پاسخ دادستان به چرنوف روشن بود: "پس از کالبد شکافی ردی از دمرول در بدن او پیدا نشده بود."

قاضی منع کرد که وکلا حرفی از دمرول به میان آوردند و در همین ارتباط یکی دیگر از شاهدان آنان، دکتر آرنولد کلین را از فهرست خط زد. وکلا همواره می‌گفتند که کلین داروی دمرول را به مایکل تزریق کرده بود. قاضی پاستور گفت که اظهارات کلین در دادگاه قابل استفاده خواهد بود، اما نه خودش و نه دستیارش حق آمدن به دادگاه و ادای شهادت را نخواهند داشت.

بدون شک این دستور موجب خوشحالی کلین شده است. او همواره تاکید نموده که به مایکل دمرول تزریق نکرده بود.

دادستان والگرن گفت که به نظر می‌رسد وکلای مدافع می‌خواهند مرگ مایکل جکسون را به گردن کلین بیاندازند و قاضی با گفته‌ی وی موافقت نمود و گفت:

"احضار دکتر کلین به دادگاه، پای یک فرد سوم را به این پرونده باز کرده و جلوی تمرکز هئیت منصفه را خواهد گرفت."

دادستان همچنین خواهان محدود کردن شهادت چند تن از پزشکانی بود که در فهرست شاهدان وکلای مدافع قرار داشتند. هیچ یک از این پزشکان طی روزهای منتهی به فوت مایکل از وی مراقبت پزشکی به عمل نیاورده و در لحظه‌ی فوت در کنارش نبودند. قاضی پاستور پیشتر گفته بود که جریان پرونده را به چند روز و شب منتهی به فوت مایکل محدود خواهد کرد.

از بین ۹ نفر از پزشکان و پرستارانی که وکلا می‌خواستند به دادگاه بکشانند، قاضی تنها به دو پزشک و یک پرستار اجازه‌ی حضور در جایگاه شهود را داد. یکی از آنها دیوید آدامز، یک متخصص بیهوشی است که دست کم ۴ بار از جمله در موارد دندانپزشکی به مایکل پروپوفول تزریق کرده بود. اد چرنوف گفت که آدامز در آپریل ۲۰۰۹ در مطب دکتر موری به مایکل پروپوفول تزریق کرده بود.

جان برانکا، یکی از دو سرپرست بنیاد مایکل جکسون و تام تام، مدیر برنامه‌ی سابق او، از دیگر شاهدانی بودند که روز گذشته اسمشان از فهرست شاهدان وکلای مدافع خط خورد. دادستان می‌خواست بداند که چرا وکلای مدافع که یکبار هم با برانکا گفتگو نکرده‌اند، فکر می‌کنند شهادت او در ارتباط با پرونده خواهد بود.

قاضی با این توضیح که مسائل مالی جکسون در این دادگاه بحث نخواهد شد، شهادت این دو نفر را نیز منع نمود.

قاضی مایکل پاستور به وکلای مدافع دستور داده است که در روز ۶ سپتامبر در جلسه حضور بهم رسانند تا برگه‌ی پرسشنامه‌ی اعضای انتخابی هیئت منصفه را نهایی کنند. انتخاب اعضا دو روز پس از آن آغاز خواهد شد. در روز ۲۳ سپتامبر دادستانی و کلای مدافع می‌توانند درون دادگاه اعضای انتخابی هیئت منصفه را مورد سوال و جواب قرار دهند.

منبع: eMJey.com / CNN.com

...