...

سه شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ | 9/08/2011

شمارش معکوس تا آغاز محاکمه‌ی قاتل مایکل جکسون

وکلای متهم به قتل غیر عمد مایکل جکسون از طرف قاضی موظف شده‌اند که مدارک و شواهد پرونده را به دادستان تسلیم نمایند و فهرست شاهدان خود را ارائه دهند.

طبق قوانین کالیفرنیا، دو طرف پرونده باید ۳۰ روز پیش از آغاز دادرسی، تمامی مدارک و شواهد را با یکدیگر رد و بدل کرده باشند. امروز آخرین مهلت وکلای کانراد موری به حساب می‌آید.

دیروز پس از آنکه دادستانی بابت عدم دریافت مدارک مربوط به پرونده ابراز ناخرسندی کرد، قاضی مایکل پاستور گفت که یک بار این قضیه به تاخیر افتاده است و ابزار امیدواری کرد که تکراری در کار نباشد.

دیوید والگرن از تیم دادستان گفت که هنوز نتوانسته است به اظهارات ۷۶ تا ۱۰۳ نفر از افرادی که وکلای متهم با آنها مصاحبه کرده‌اند، دسترسی پیدا کند. وکلای کانراد موری می‌گویند آنها هرآنچه که در چنته داشته‌اند را رو کرده‌اند اما مشکل اینجاست که برخی از این شاهدان با آنها همکاری نکرده‌اند.

روز گذشته قاضی تصمیم گرفت بحث پیرامون انتخاب اعضای هیئت منصفه را بدون حضور خبرنگاران در اتاق کارش انجام دهد. وکلا و دادستان سرگرم آماده کردن پرسش‌هایی هستند که قرار است ماه آینده در برابر اعضای انتخابی هیئت منصفه مطرح نمایند. قاضی گفته است که همچنان بایت لو رفتن این پرسش‌ها در رسانه‌ها نگران است.

یک بار در ماه مارس و آپریل گذشته انتخاب اعضای هیئت منصفه متوقف شده بود زیرا وکلای متهم درخواست وقت بیشتری داشتند.

دادستان روز گذشته از قاضی درخواست کرد که سوابق پزشکی دکتر کانراد موری را در دادگاه استفاده نمایند. هیچکدام از بیماران سابق او ربطی به پرونده‌ی قتل مایکل ندارند. قاضی پاستور گفت که اجازه‌ی مطرح شدن اطلاعات محرمانه‌ی بیماران دکتر موری را نخواهد داد مگر دادستان دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد.

جلسه‌ی بعدی فردا تشکیل خواهد شد.

منبع: eMJey.com / CNN

...