...

سه شنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۰ | 26/07/2011

اعضای هیئت منصفه فیلم‌های منتشر نشده‌ی This Is It را نمی‌بینند

روز گذشته قاضی مایکل پاستور تصمیم خود را در مورد فیلم‌های منتشر نشده‌ی تمرینات مایکل برای تور This Is It اعلام کرد: هیئت منصفه چیزی نخواهد دید.

فیلم ۱۱۱ دقیقه‌ای This Is It که تمرینات مایکل جکسون بر روی صحنه را در ساعتهای پایانی عمرش به تصویر می‌کشد، از بیش از ۱۰۰ ساعت فیلم ضبط شده از وی استخراج گردیده است. مدتی پیش وکلای مدافع کانراد موری، پزشک متهم به قتل غیر عمد مایکل از قاضی خواستند اجازه‌ی تماشای این ۱۰۰ ساعت فیلم را که به شکلی محرمانه و حفاظت شده در استودیوی سونی نگهداری می‌شوند، صادر نماید. وکلا در پی آن بودند که ردی از ضعف و بیماری در این فیلمها بیابند. هفته‌ی پیش آنها اعلام کردند که تماشای این فیلمها اتلاف وقت بوده و چیزی که در پی آن بوده‌اند را نیافته‌اند. اما دادستانی که معتقد است این فیلمها مایکل را با اعتماد بنفس، مشتاق و سلامت نشان می‌دهند، از قاضی درخواست کرده بود که اجازه دهد ۱۲ ساعت از این فیلمها را برای نمایش در دادگاه به عنوان سند اثبات ادعای خود علیه موری به کار گیرد. سونی به دلیل ارزشمند بودن این فیلمها و لزوم محرمانه ماندن آنها چنانکه در آینده قابل استفاده‌ی تجاری باشند، با درخواست دادستان مخالفت کرده بود.

اکنون قاضی به نفع سونی رای داده است. بدین ترتیب این فیلمها همچنان مهر و موم شده نیز سونی باقی خواهند ماند.

گرچه تماشای چندین ساعت از فیلمهای ضبط شده‌ی This Is It در نهایت ثمری برای وکلا و دادستان نداشت، اما اظهار نظری که مایکل فلانگان، از وکلای پزشک متهم به قتل مایکل در خصوص فیلمها بیان داشته، جالب توجه است.

فلانگان روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی قبل در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان جلسه‌ی غیر رسمی دادگاه بیان داشت که این فیلمها به او نشان دادند که مایکل:

"بسیار با استعداد بود. کارش براستی خوب است. حتی در روزهای بدش نیز کارش خوب است."

فلانگان همچنین پذیرفته است که هنگام اجرا بر روی صحنه، نشانی از بیماری یا ضعف جسمانی در مایکل قابل مشاهده نبود. او همچنین اعلام داشته است که مایکل در این فیلمها از نظر روحی نیز سلامت است و نگران و افسرده نیست.

فلانگان اما در مورد درخواست استفاده‌ی دادستان از این فیلمها در دادگاه گفته است: "فیلمها فقط اجرای او را بر صحنه نشان می‌دهند. نمی‌دانم چه ارتباطی می‌تواند با شب درگذشت وی که طی آن قادر به خوابیدن نبود، داشته باشد."

قرار است انتخاب اعضای هیئت منصفه برای دادگاه از روز ۸ سپتامبر در لس آنجلس آغاز شود.

منبع: eMJey.com / cbsnews.com / CNN

...