...

شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۰ | 23/07/2011

وکلای متهم به قتل مایکل جکسون از This Is It خوششان نیامد

TII-MJ.jpg

پس از دیدن ساعتها فیلم ضبط شده از تمرینات مایکل جکسون برای کنسرتهای This Is It، وکلای متهم به قتل وی می‌گویند وقتشان را تلف کرده‌اند.

آنها در این فیلمها که مایکل جکسون را در آخرین روزهای زندگیش نشان می‌دهد به دنبال ردی از بیماری و ضعف جسمانی او بودند. آنها می‌خواستند با نمایش صحنه‌ای که حاکی از این امر باشد، فشار را از روی موکلشان که به قتل غیر عمد سلطان پاپ متهم است، بردارند.

اما مایکل فلانگان، از وکلای مدافع کانراد موری، پزشک متهم به قتل، گفته است که آنها با دیدن این فیلمها تنها وقت‌شان را تلف کرده‌اند. چرا که آنچه که به دنبالش بوده‌اند را نیافته‌اند.

وکلای مدافع موری مدتها با التماس از قاضی می‌خواستند که به آنها اجازه دهد تمامی فیلمها را بررسی کنند. سرانجام مقرر شد که آنها همراه با دادستان پرونده در شرایطی کاملا محرمانه و حفاظت شده به تماشای فیلمهای مایکل بنشینند.

روز گذشته استودیوهای سونی رسما از قاضی پرونده خواستند که دستور منع نمایش هرگونه فیلم و تصویری مرتبط با فیلمهای دیده نشده‌ی مایکل (تمرنیات This Is It) را صادر نماید.

سونی پیشتر گفته بود که "ارزش این فیلم‌ها چنان بالا و محتوای‌شان چنان محرمانه است که در تاریکی نیمه شب، درون واگنی ناشناس و بدون نام و نشان، به انبار سونی در کالور سیتی منتقل شدند و پلیس‌های امنیتی همراه با اسلحه و تجهیزات، ماموریت را پشتیبانی می‌کردند."

سونی می‌گوید این فیلمها برای استفاده‌های آتی، دارای ارزش بسیار بالایی هستند.

روز دوشنبه قاضی به درخواست کمپانی سونی رسیدگی خواهد کرد. البته او تصمیم پیشین خود برای رفتن به استودیوی سونی در کالور سیتی و دیدن فیلمها را تغییر داده و اعلام داشته که ۱۶ ساعت از فیلمها را تماشا کرده است.

درخواست سونی پس از آن مطرح میشود که روز چهارشنبه فلانگان، وکیل مدافع متهم کانراد موری طی جلسه‌ی غیر رسمی دادگاه بیان داشت که فیلمهای This Is It، مایکل جکسون را بیمار یا در شرایط جسمانی نامساعدی نشان نمی‌دهند.

فلانگان خارج از دادگاه به خبرنگاران گفت:
"ما باور داریم که سلامت جسمانی او در وضع خطرناکی قرار داشت اما در این فیلمها او چیزی نشان نمی‌دهد. این فیلمها ارتباطی با موضوع پرونده ندارد و تنها اتلاف وقت است."

سونی که از ابتدا با اکراه و از روی اجبار اجازه‌ی تماشای این فیلمها را به وکلای مدافع و دادستان داده بود، با بهره برداری به موقع از اظهارات فلانگان، گفته است که:

"این کار اتلاف وقت است و دادگاه وقت کمی برای تلف کردن دارد."

اما از طرف دیگر تیم دادستانی از دیدن This Is It شادمان است. آنها باور دارند این فیلمها مرتبط با پرونده هستند و نقطه نظر آنها را تایید می‌کنند. دادستان از قاضی خواسته است اجازه دهد ۱۲ ساعت از فیلمهای دیده نشده را برای استفاده در دادگاه در اختیار بگیرد.

دادستانی با تکیه بر گزارش رسمی پزشکی قانونی بر این باور است که مایکل جکسون ۵۰ ساله در لحظه‌ی فوت در سلامت جسمانی کامل به سر می‌برد و تنها دلیل مرگ او، سهل انگاری پزشک مخصوص وی است که با تزریق مقدار زیادی دارو موجب ایست تنفسی و قلبی وی شده است.

منبع: eMJey.com / AP

...