...

پنجشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۰ | 21/07/2011

قاضی فیلمهای مایکل جکسون را می‌بیند

روز گذشته در جلسه‌ی غیر رسمی دادگاه، وکلای متهم به قتل غیر عمد مایکل جکسون از قاضی پرونده خواستند که اعضای هیئت منصفه‌ی دادگاه را ۲۴ ساعته و یا دست کم در ساعتهایی که "نانسی گریس" در تلویزیون ظاهر می‌شود، تحت نظر بگیرند.

گریس برای خطابه‌های آتشین و متعصبانه‌اش مشهور است. وکلای مدافع در هراس هستند که اعضای هیئت منصفه تحت تاثیر کلام وی، دچار نفرت از متهم، کانراد موری شوند. گریس در دادگاه سال ۲۰۰۵ نیز سخنان تندی علیه مایکل بیان کرده و طرفداران او را به خشم آورده بود.

قاضی مایکل پاستور به وکلا گفت که می‌توانند درخواست خود را به طور رسمی تسلیم دادگاه نمایند. وی اما اضافه کرد که مراقبت از اعضای هیئت منصفه را ضروری نمی‌داند و گذشته از این بودجه‌ی دادگاه، اجازه‌ی چنین مخارجی را نمی‌دهد.

قاضی گفت که مورد او.جی. سیمسون آخرین باری بود که یک قاضی دادگاه دستور مراقبت از اعضای هیئت منصفه را صادر کرد. پاستور توضیح داد که در دادخل دادگاه، اعضای هیئت منصفه را از سایر مردم دور نگاه می‌دارد اما در قرنطینه گذاشتن آنها در تمام مدت برگزاری دادگاه که شاید چند ماه به طول انجامد را به صلاح نمی‌داند.

فیلم‌های تمرین مایکل جکسون برای کنسرت‌های This Is It موضوع دیگری بود که روز گذشته در دادگاه بحث شد. دادستانی پیشتر گفته بود که تصمیم دارد بخشی از فیلم This Is It را در دادگاه به نمایش بگذارد تا تاییدی باشد بر سلامت مایکل جکسون در لحظه‌ی فوت.

قاضی گفته است که خود ۱۲ ساعت از این فیلم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. پاستور برای این منظور باید به استودیوی سونی در کالور سیتی برود. وکلای متهم موری می‌گویند این فیلم‌ها بی‌ارتباط با موضوع پرونده هستند و تنها مایکل را در حال اجرا بر روی صحنه نشان می‌دهند. اما دادستانی عقیده دارد که این ۱۲ ساعت فیلم با پرونده در ارتباط است و باید بخشی از آن به عنوان سند اثبات جرم علیه کانراد موری در دادگاه استفاده شود.

جلسه‌ی بعدی در روز دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده برگزار می‌شود. اینطور که معلوم است قاضی پاستور قصد دارد برای آخر هفته فقط مایکل جکسون ببیند.

منبع: eMJey.com / LA Times / AP

...