...

سه شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ | 19/04/2011

دادستان: کانراد موری داستانش را تغییر داده است

روز گذشته دادستان پرونده‌ی قتل مایکل جکسون به قاضی گفت که متهم کانراد موری داستان متفاوتی نسبت به آنچه به پلیس گفته بود را برای وکلای مدافعش بازگو کرده است. به دیگر سخن، او داستان خود را تغییر داده است.

دیوید والگرن و دبورا برزیل طی لایحه‌ای از قاضی مایکل پاستور تقاضا کرده‌اند نقطه‌ی پایانی بر شکل گیری نظریه‌های نوین در خصوص مرگ مایکل جکسون توسط موری و وکلای مدافعش بگذارد. دادستانی می‌گوید موری داستان تازه‌ای را برای دو تن از پزشکانی که به عنوان شاهد از جانب وکلای مدافع در دادگاه حضور خواهند یافت، بازگو کرده است. دادستانی همچنین می‌گوید این دو شاهد با نامهای پل وایت، متخصص بیهوشی و جوزف هراستای، روان شناس نباید پیش از کانراد موری به جایگاه احظار شوند.

از جمله موارد تناقض گفته‌های کانراد موری اینست که او به کارشناسان پرونده گفته است که اتاق مایکل را برای انجام یک تماس تلفنی ترک کرده بود، حال آنکه او چند روز پس از فوت مایکل به پلیس گفته بود که اتاق را برای رفتن به دستشویی ترک نموده بود. موری همچنین به کارشناسان گفته است که پیش از آن نیز تجربه‌ی تزریق پروپوفول به افراد دیگر را داشته بود، اما اعترافی که پلیس از وی گرفته است حاوی چنین ادعایی نیست.

در لایحه‌ی جدید دادستان همچنین آمده است که موری ادعا می‌کند زمانی که از اتاق بیرون بوده، مایکل داروی پروپوفول را درون آبمیوه‌ی خود نوشیده است. دادستانی این ادعا را فریبکاری محض می‌خواند. موری در زمان بازپرسی چنین اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار نداده بود.

وکیل مدافع موری، مایکل فلانگان می‌گوید موکلش داستان خود را تغییر نداده بلکه جزئیات بیشتری را به خاطر آورده است. دادستان این ماجرا را ترفندی از جانب وکلای مدافع برای طرح نظریه‌های جدید بدون مزاحمت و بازپرسی پلیس قلمداد کرده است.

استیو کولی، دادستان بخش قضایی لس آنجلس کانتی به همراه معاونانش بر این عقیده است که استفاده از ادعاهای به تازگی مطرح شده توسط موری در شرایطی که بازپرسان پلیس فرصت بررسی آنها را نداشته‌اند، به دور از عدالت قضایی است، مگر آنکه موری خود را برای بازپرسی در اختیار پلیس قرار دهد. همچنین ادعاهای موری تنها در صورتی پذیرفتی است که وی خود در جایگاه شهود حاضر شده و طی سوال و جواب با دادستان، گفته‌هایش را تایید نماید.

دادستانی می‌گوید اطلاعاتی که به دو پزشک شاهد داده شده است، در تضاد با آن چیزی است که پلیس از این پرونده می‌داند.

روز پنج شنبه دادگاه در این خصوص تشکیل جلسه خواهد داد.

منبع: eMJey.com / AP / CNN

...