...

جمعه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ | 15/04/2011

اجازه به جو جکسون برای طرح شکایت علیه داروخانه‌ی لاس وگاس

قاضی مایکل جانسون روز چهارشنبه گفت که جو جکسون پدر مایکل می‌تواند شکایت خود علیه یک داروخانه در لاس وگاس را پیگیری نماید. این داروخانه داروی بیهوش کننده‌ی پروپوفول را به دکتر کانراد موری فروخته بود. موری متهم است که با تزریق این دارو به مایکل جکسون موجب فوت وی شده است. جو در ۳۰ نوامبر سال گذشته شکایت خود علیه این داروخانه را به دادگاه ارائه داده بود.

این دادخواست ادعا می‌کند که داروخانه مقدار بسیار زیادی از پروپوفول را به آپارتمانی مسکونی در سانتا مونیکا فرستاده بود در حالیکه فروش این مقدار از داروی پروپوفول به اشخاص غیر قانونی است.

قانون فدرال داروخانه‌ها را از ارسال داروهایی چون پروپوفول به مکانهایی که مجوز استفاده از این داروها را ندارند، منع کرده است. پروپوفول یک بیهوش کننده‌ی بیمارستانی است و فقط در اتاق‌های جراحی با حضور متخصص بیهوشی استفاده می‌شود.

وکلای این داروخانه می‌گویند هیچ مسئولیتی در قبال هشدار به مایکل جکسون بابت استفاده از این دارو نداشتند و پزشک مخصوص وی، کانراد موری می‌بایست این وظیفه را ادا می‌کرد.

جوی ۸۲ ساله در همین دادخواست، از موری نیز اسم برده و به جرم قتل پسرش از او شکایت کرده است. او پیشتر در ۲۵ ژوئن گذشته دادخواست خود را به دادگاه فدرال تسلیم کرده بود اما قاضی خواهان آن شد که پرونده به دادگاه ایالتی ارجاع داده شود زیرا در دادگاه فدرال قابل بررسی نبود.

منبع: eMJey.com / bhcourier.com

...