...

جمعه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ | 8/04/2011

ادامه‎ی انتخاب هیئت منصفه برای دادگاه قتل مایکل جکسون

وکلای متهم کانراد موری در حال طرح نظریه‎های نو برای تبرئه‎ی موکلشان هستند و قاضی در حال انتخاب اعضای هیئت منصفه‌ی دادگاهش. وکلا طبیعتا نمی‎خواهند طرفداران مایکل جکسون از اعضای این هئیت باشند. به همین خاطر پرسشی مطرح شده است: آیا شما طرفدار مایکل جکسون هستید؟

قاضی تا کنون صلاحیت ۳۴۰ نفر از مردم عادی را بررسی کرده است. به جز ۱۴۷ تن، باقی آنان رد شدند. اما قاضی می‌گوید برای فراهم آورن هیئت منصفه‌ی این دادگاه، بیشتر از اینها باید وقت گذاشت. او به مردم بیشتری نیاز دارد تا از بین آنها با خیال راحت ۱۲ عضو اصلی و ۶ عضو جایگزین لایق و بی‍‌طرف را انتخاب نماید و وظیفه‌ی خطیر تصمیم گیری در خصوص سرنوشت پرونده را بر دوش آنان بگذارد.

قاضی بسیاری از این افراد را به خاطر داشتن اطلاعات "رسانه‌ای" فراوان و نقطه نظرات محکم در خصوص این پرونده‌ی قتل پر جنجال رد صلاحیت کرده است. برای مثال تنها سه تن از دسته‌ی ۳۴۰ نفری گفته‌اند که اطلاعی از پرونده ندارند.

افرادی که انتخاب شوند در روز ۴ می در یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ حضور خواهند یافت تا شایستگی آنان دقیق‌تر بررسی شود.

روز گذشته پرسشنامه‌ی ۲۹ صفحه‌ای هیئت منصفه در دسترس رسانه‌ها قرار گرفت. در این صفحه‌ها ۱۱۷ سوال قرار دارد.

این برگه‌ها از نامزدهای هیئت منصفه می‌پرسند که آیا هرگز مایکل جکسون و یا یکی از افراد خانواده‌اش را ملاقات کرده بودند، آیا آهنگ‌ها و آلبوم‌های او را خریده‌اند، آیا در کنسرت‌هایش شرکت کرده‌اند، فیلم This Is It را دیده‌اند و یا چرا دیده‌اند.

همچنین پرسیده شده است که آیا هیچ یک از ۱۰۰ شاهد محتمل برای این پرونده را می‌شناسند؟ سه فرزند مایکل، والدین و خواهران و برادران او نیز در این فهرست جای دارند.

بخش زیادی به پرسش در مورد میزان آشنایی آنان با داروهای مسکن و مخدر و پوشش رسانه‌ای چنین اخباری اختصاص دارد.

یک سوال اینست که آیا تصور می‌کنند قانون با افراد مشهور به گونه‌ای متفاوت از افراد عادی برخورد می‌کند؟

وکلای مدافع همچنین خواهان این هستند که بدانند آیا این نامزدها تا کنون استفاده‌ی شخصی از مواد مخدر و یا بیهوش کننده‌هایی چون پروپوفول و فهرست بلند بالایی از داروهای مسکن داشته‌اند. و آیا خود یا بستگانشان تا کنون معتاد بوده و یا در جلسه‌های ترک اعتیاد شرکت داشته‌اند.

پاسخ نامزدها به پرسش‌هایی از این دست در روز ۴ می با آغاز رسیدگی دقیق‌‌تر به شایستگی آنان، در رسانه‌ها انتشار خواهد یافت.

وکلای موری در اقدام دیگری از قاضی تقاضا کرده‌اند طی حکمی از مطرح شدن جزئیات زندگی خصوصی موکلشان از جمله بدهی‌ها و حق فرزند پرداخت نشده‌اش، شکایات مالی و روابط بسیارش با زنان گوناگون جلوگیری نماید.

یکی از درخواست‌های آنان منوعیت طرح "رسوایی‌های جنسی‌" است. پزشک متخصص قلب، متهم کانراد موری عضو یکی از کلوپ‌های رقص برهنه‌ی زنان در لس آنجلس بوده و پول بسیار زیادی در آنجا خرج کرده است.

آنها همچنین خواهان جلوگیری از نمایش عکس‌های کالبدشکافی مایکل جکسون در دادگاه شده‌اند زیرا عقیده‌ دارند بر بی‌طرفی هیئت منصفه اثر منفی خواهد گذاشت.

این عکس‌ها از زمان فوت مایکل در ژوئن ۲۰۰۹ مخفی و مهر و موم باقی مانده‌اند و مشخص نیست که آیا دادستانی برنامه‌ای برای استفاده از آنان دارد یا خیر.

قاضی در روز ۲۱ آپریل در خصوص این درخواست‌ها تصمیم گیری می‌کند.

منبع: eMJey.com / abcnews / msnb

...