...

شنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۰ | 26/03/2011

قاضی عصبانی شد، موری اخراج کرد

در نخستین روز از انتخاب اعضای هیئت منصفه، قاضی پرونده‌ی قتل مایکل جکسون خشم خود را بابت لو رفتن اطلاعات به رسانه‌ها پنهان نکرد.

روز چهارشنبه TMZ بخشی از پرسشنامه‌هایی که قرار بود تا روز بعد مهر و موم باقی بمانند را بر روی وب سایتش منتشر کرد! تیم وکلای موری اعتراف کرد که این قصور از جانب آنان رخ داده است و تبلیغاتچی موری را هدف حمله قرار داد.

روز پنجشنبه، خبرگزاری سی‌ان‌ان برگه‌های مربوط به جلسه‌ی بحث قاضی و وکلای مدافع را بدست آورد و اینچنین مشخص گردید: وکلا چنانکه در دنیای شهرت مرسوم است، تیمی را استخدام کرده بودند که با تبلیغات رسانه‌ای خود مانع از تخریب چهره‌ی پزشک متهم، کانراد موری شوند. این تیم برگه‌های پرسشنامه را به طریقی بدست آورد و در اختیار تی‌ام‌زی قرار داد. بدین ترتیب شش تا از سوالاتی که قرار بود روز پنج شنبه از اعضای در حال انتخاب هیئت منصفه پرسیده شود، لو رفت.

میراندا سِـوسیک، یکی از افراد این تیم تبلیغاتی، از دو روز پس از فوت مایکل، مسئول تبلیغات موری و وکلای مدافعش بود. اما اکنون به دستور موری، اخراج شده است.

اما ناراحتی به همینجا ختم نشد. روز پنجشنبه قاضی پاستور با صراحت اعلام کرد:

"وقتی مردمی آن بیرون در آرزوی دستیابی به پول هستند، چنین مشکلاتی پیش می‌آید. مطمئن هستم که این مسئله از روی خوش قلبی رخ نداده است."

قاضی گفت که روز چهارشنبه از دیدن پرسش‌ها بر روی سایت تی‌ام‌زی آشفته شد زیرا مشاهده‌ی پرسش‌ها پیش از موعد بر نحوه‌ی پاسخگویی اثرگذار خواهد بود. او سپس وکلا و دادستان را احضار نمود.

در برگه‌هایی که توسط سی‌ان‌ان بدست آمده است، وکیل مدافع کانراد موری، اد چرنوف به قاضی گفته است که سوالاتی که توسط تی‌ام‌زی منتشر شده‌اند، همانهایی هستند که تیم تبلیغاتچی در اختیار وکلا قرار داده بود. چرنوف اطمینان داده است که این تیم اخراج خواهد شد.

اما خبر خوب اینست که سوال‌های لو رفته، به برگه‌ی اصلی پرسشنامه راه نیافتند. قاضی دفاعیه‌‌ی وکلا را پذیرفت و آنان را در این امر مقصر ندانست.

اما او نخستین قاضی‌ای نیست که از رسانه‌ها لطمه می‌خورد. پیشتر قاضی دادگاه لیندزی لوهان به تی‌ام‌زی طعنه زده بود که

"سازمان سیا (CIA) باید از شما یاد بگیرد."

تلاشهای سی‌ان‌ان برای برقراری ارتباط با تی‌ام‌زی ناکام ماند.

منبع: eMJey.com / LATimes / CNN

...