...

پنجشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۸۹ | 3/02/2011

آغاز رسیدگی به شکایت کاترین جکسون

کاترین جکسون در تاریخ ۱۵ سپتامبر گذشته، از کمپانی برگزار کننده‌ی کنسرت‌های مایکل در لندن، AEG با این ادعا که در نگاهداری از جان و سلامت فرزندش سهل انگاری کرده بودند، شکایت کرد. مدتی قبل کمپانی از دادگاه خواست که این شکایت را از دستور خارج نماید. اما روز گذشته قاضی با رد این درخواست به وکیل کاترین گفت که اگر آنها مایل به ادامه‌ی رسیدگی هستند، نیاز دارند که طی مهلتی ۲۰ روزه، مدارک و مستندات خود را برای اثبات اتهامات به دادگاه ارائه نمایند. کاترین از جانب خود و فرزندان مایکل، کمپانی را به کلاه برداری، سهل انگاری در انجام مسئولیت و توطئه متهم کرده است.

این دادخواست می‌گوید که کمپانی از خطر ساز بودن درمان‌های پزشک متهم به قتل، کانراد موری آگاهی داشته اما اقدامی در جهت خنثی سازی آنها انجام نداده بود. در همین حال کمپانی می‌گوید استخدام پزشک موری توسط شخص مایکل صورت گرفته بود. کمپانی می‌گوید که مایکل اداره‌ی تمام قراردادها و امور مربوط به خویش را در دست داشت و آنها مداخله‌ای در این زمینه نداشتند. وکیل این کمپانی اظهار می‌کند که موکلانش از اقدامات درمانی موری بی‌اطلاع بودند.

"اینکه مایکل جکسون ممکن است در خانه‌اش بر اثر استفاده از پروپوفول از دنیا برود برای آنها قابل پیش‌بینی نبوده است."

"مایکل جکسون درمانده و بی‌کفایت نبود. او در خانه‌ی خودش زندگی میکرد، قراردادهایش را خودش امضا میکرد، وکلاهای خودش را داشت و از خانواده‌ی خودش نگاهداری میکرد."

اما کاترین در دادخواستش مایکل را در ماه‌های منتهی به مرگش چنین توصیف می‌کند:

"حواس پرت، ترسانده شده، فراموشکار و دچار وسواس فکری... او در تابستان، سرد بود و می‌لرزید و همان طور که در فیلم (This Is It) نمایان است، با لباس‌های بسیار بر صحنه حاضر می‌شد، حال آنکه سایر رقصندگان لباس کمی بر تن دارند و از گرما بیقرار شده‌اند."

"کمپانی به جای فراهم آوردن مجال استراحتی برای مایکل، او را وا می‌داشت که هر روز در تمرنیات حاضر گردد. آنها وی را تهدید کردند که حتی اگر یک تمرین را از دست بدهد، تور را لغو خواهند کرد."

این دادخواست همچنین ادعا می‌کند که "پرینس، پسر ارشد مایکل جکسون از مشاهده‌ی رنج پدرش دچار آسیب احساسی و ضربه‌ی روحی شدید شده است."

البته وکلای خانواده‌ی جکسون نگفته‌اند که پرینس از تزریق پروپوفول به پدرش آگاهی داشته و یا در زمان تزریق حاضر بوده است. بر همین اساس خانم قاضی روز گذشته گفت که سوال وی اینست که آیا پرینس از سهل انگاری‌های ادعا شده آگاهی داشته و یا می‌دانسته چه اتفاقاتی در جریان است؟ وی همچنین به ادعای توطئه ایراد گرفت و گفت که در دادخواست نشانی از اقدامات غیر قانونی انجام گرفته بین کمپانی و دکتر موری دیده نمی‌شود و نیز "اگر فشاری برای انجام تمرینات وجود داشته، به گمان من، غیر قانونی و ناصحیح نبوده است."

منبع: eMJey.com / bhcourier.com

...