...

چهارشنبه، ۲۲ دی ۱۳۸۹ | 12/01/2011

طرفداران و دادگاه جدید مایکل جکسون

روز دوشنبه یک هواپیما با پلاکاردی در هوا پرواز می‌کرد: "اتهام موری را ارتقا دهید". این یکی از نمونه‌های تشابه این دادگاه و دادگاه سال ۲۰۰۵ است. در آن سال نیز هواپیماها با پلاکارد "مایکل بیگناه است" پرواز می‌کردند. اما چیزی که امسال هنوز دیده نشده است، تجمع پرتعداد طرفداران، خارج از دادگاهی است که در مورد سرنوشت قاتل مایکل تصمیم گیری‌ می‌کند. در سال ۲۰۰۵ ماه‌ها صدها نفر از طرفداران مایکل که هریک از گوشه‌ای از دنیا آمده بودند، فریاد زنان او را در هر ورود و خروج به دادگاه شهر سانتا ماریا (سانتا باربارا کانتی، کالیفرنیا) واقع در شمال غرب لس آنجلس کانتی سخت تشویق می‌کردند. اما موری چنین اشتیاقی جذب نکرده است.

کوپر لارنس، نویسنده‌ی کتاب "کیش شهرت" می‌گوید:

"طرفداران همچنان قهرمان‌شان را دوست دارند، اما فکر نمی‌کنند در مورد این پرونده کار خاصی از آنها ساخته باشد، مضاف بر اینکه هم اکنون نیز نقطه نظر خود را در مورد اتهام موری بیان داشته‌اند. بنابراین خود را برای حضور در اطراف دادگاه، ملزم نمی‌بینند."

با این حال تعدادی از طرفداران همواره حاضرند. آنها طی این ۶ روز بررسی پرونده، به خیابان‌ها آمدند و برخی فرصت ورود به دادگاه را بدست آوردند. به غیر از هواپیمایی که دوشنبه در هوا چرخ می‌خورد، بازو بندهای قرمز توجه فیلمبرداران تلویزیونی را به خود جلب نمود. این عده وفاداری خود به مایکل را از طریق این بازو بندها بیان می‌کنند. برخی از دیگر نقاط به لس آنجلس آمده‌اند. خانواده‌ی مایکل نیز هر روز در دادگاه بودند و طرفداران با تشویق‌هایشان به آنان خوش آمد می‌گفتند، درست مشابه شش سال پیش.

سال ۲۰۰۵ فریادهای هورا نصیب وکیل مدافع مایکل، ابر قهرمان طرفداران، توماس میزور و تیمش میشد. امسال دادستان لس آنجلس از این موهبت برخوردار شده است. یکی از طرفداران می‌گوید "تیم دادستان، وکیل مدافع ماست".

یکی دیگر از طرفداران که راننده‌ی یک اتوبوس است به خاطر می‌آورد که سال ۲۰۰۵ اتوبوسش را پر از طرفدار می‌کرد و به دادگاه می‌برد. اطراف دادگاه یک بازارچه تشکیل می‌‍شد، با انواع و اقسام یادگاری‌های مربوط به مایکل جکسون. او می‌گوید:

"دیوانگی بود. انگار به جای دادگاه، قرار بود کنسرتی چیزی برگزار شود."

پروفسور رابرت تامسون عقیده دارد:

"اگر این دادگاه برای مایکل جکسون برپا میشد، توجه همه را جلب می‌کرد. چرا این را می‌گویم؟ زیرا وقتی در آن سال مایکل محاکمه میشد، چنین اتفاقی افتاد."

اما این پروفسور می‌گوید وقتی محاکمه‌ی موری آغاز شود، می‌توان انتظار توجه‌ی بیشتری از جانب مردم و رسانه‌ها را داشت.

منبع: eMJey / Reuters

...