...

سه شنبه، ۲۱ دی ۱۳۸۹ | 11/01/2011

دادگاه روز گذشته: قاضی مدارک را پذیرفت

روز گذشته در پنجمین جلسه‌ی تصمیم گیری در این مورد که تشکیل دادرسی برای پزشک متهم به قتل، کانراد موری، معنای قانونی دارد یا خیر؛ قاضی مایکل پاستور عنوان داشت که مدارک بدست آمده از تلفن همراه متهم، برای دادگاه پذیرفتنی است. تا کنون ۱۶ شاهد به دادگاه احضار شده‌اند.

دادستانی اکنون می‌تواند از تماس‌های برقرار شده از تلفن همراه متهم در روز فوت مایکل، به عنوان مدرکی قانونی برای زمان بندی رویدادهای مربوط به فوت این اسطوره‌ی موسیقی استفاده نماید.

در جلسه‌ی روز گذشته گفته شد که موری پیش از آنکه متوجه‌ی حال وخیم مایکل شود، چندین تماس تلفنی برقرار و پیغام متنی ارسال کرده بود. او در یکی از این پیغامها که به شکل یک ایمیل ارسال شده بود، بازرس بیمه‌ی بریتانیایی را مطمئن ساخته بود که وضع جسمی مایکل که قرار بود چند روز بعد در لندن برای اجرا به روی صحنه برود، در شرایط مطلوب قرار داد. مایکل ۴۰ دقیقه پس از ارسال این ایمیل دچار ایست تنفسی شد.

این ایمیل در ساعات ۱۱:۱۷ صبح ۲۵ ژوئن از آیفون شخصی موری ارسال شده و در آن آمده بود: "اخباری که رسانه‌ها در مورد بیماری او منتشر می‌کنند، تماما از روی بدخواهی و دشمنی است."

این بازرس بیمه به دلیل اخبار رسانه‌ها در فکر لغو کردن قرارداد بیمه‌ی کنسرت‌های مایکل بود. موری پس از ارسال این ایمیل و اطمینان دادن در مورد سلامت مایکل، دیگر گوشی‌هایش را زمین نگذاشت تا آن هنگام که در ساعت ۱۱:۵۱ با دوست دختر سابقش سرگرم گفتگو شد و چند دقیقه بعد پی برد که مایکل نفس نمی‌کشد.

همچنین روز گذشته مشخص شد که پزشک موری طی ۳ ماه پیش از مرگ مایکل، ۱۵ لیتر پروپوفول و ۸۰ شیشه از داروهای خواب‌ آور داخل وریدی را از یک داروخانه در لاس وگاس خریداری کرده بود. این داروها به آپارتمان موری و نیکول آلوارز در سانتا مونیکای کالیفرنیا فرستاده میشد.

مهم‌ترین رویداد جلسه‌ی روز گذشته، شهادت اورلاندو مارتینز، بازپرس ویژه‌ی قتل ناحیه‌ی لس آنجلس بود. او دو روز پس از فوت مایکل از دکتر موری بازجویی به عمل آورده بود. او شهادت داد که موری در آن روز به وی گفته بود که مایکل در شب پیش از فوتش برای خوابیدن دچار مشکل شده بود. موری طبق گفته‌اش سعی کرده بود پروپوفول را از داروهای مایکل حذف نماید. او این دارو را به مدت دو ماه هر شب به وی تزریق می‌نمود.

موری به بازپرس گفته بود که طی ساعت‌های منتهی به فوت مایکل، او معجونی از داروهای مختلف را به وی تزریق کرده بود. این درمان پس از ساعت ۱ صبح ۲۵ ژوئن آغاز شده بود و البته اثر مثبتی بر روی مایکل نداشت. مایکل سپس به موری گفته بود که اگر نتواند بخوابد، مجبور می‌شود که تمرین‌ فردایش را لغو نماید.

موری گفته بود که برای تزریق پروپوفول خود را از جانب مایکل در فشار احساس می‌کرد. موری ادعا نمود که پس از تزریق مقدار کمی از این دارو به مدت ۲ دقیقه به دستشویی رفت، بازگشت و دید که مایکل نفس نمی‌کشد. البته دادستانی گفته‌های متهم در مورد زمان رویدادها را منطبق بر واقعیت نمی‌داند.

موری به مارتینز گفته بود که پس از ساعت ۱۱ متوجه‌ی ایست تنفسی مایکل شده بود. اما تماس با اورژانس تا ساعت ۱۲:۲۱ برقرار نشده بود.

وکیل مدافع موری، مایکل فلانگان روز گذشته ادعا کرد که علت فوت مایکل ناشی از نوشیدن داروی پروپوفول توسط وی بوده است. او از یک جرم شناس ارشد پزشکی قانونی لس آنجلس پرسید که آیا نوشیدنی موجود در مجاورت تخت مایکل برای یافتن ردی از پروپوفول آزمایش شده بود؟ پاسخ منفی بود.

وقتی وکیل مدافع از این جرم شناس در مورد خود درمانی مایکل در روز فوتش پرسید، قاضی در پی اعتراض دادستان، حکم به سکوت شاهد داد.

دیروز والدین مایکل، هر سه خواهرش و دو برادرش رندی و جکی در دادگاه حاضر بودند.

منبع: eMJey / CNN / AP

...