...

چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۳۸۹ | 5/01/2011

در جلسه‌ی دیروز دادگاه عنوان شد: تاخیر بیش از حد پزشک موری

روز گذشته در دادگاه عالی شهر لس آنجلس، نخستین جلسه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی قتل مایکل جسکون به دست پزشکش، کانراد موری برگزار شد. طی این جلسه، دادستان شاهدانش را به جایگاه فراخواند تا علیه متهم شهادت دهند. والدین مایکل، برادرش جکی و خواهرش لاتویا در دادگاه حاضر بودند.

در نطق آغازین جلسه، دادستان دیوید والگرن گفت که مایکل پیش از آنکه موری درخواست کمک نماید و شواهد تزریق پروپوفول به وی را از بین ببرد، از دنیا رفته بود.

طبق گفته‌های دادستان، موری از دو ماه پیش از فوت مایکل، ۶ شب در هفته به مایکل پروپوفول تزریق میکرده است.

والگرن گفت که بر پایه‌ی اعتراف‌های متهم نزد پلیس و بررسی پیغام‌های متنی و تماس‌های تلفن همراه وی، و شهادت‌هایی که ارائه داده خواهد شد، کانراد موری باید توسط دادگاه متهم شناخته شود.

دادستانی توضیح داد که متهم دست کم ۲۱ دقیقه پیش از برقراری تماس با اورژانس وقت هدر داده بود و به جا آن، از یک مامور امنیتی خواسته بود در پاکسازی شواهد به او کمک نماید.

موری پیش از آنکه اجازه بدهد آلوارز، یکی از کارمندان امنیتی مایکل با اورژانس تماس بگیرد، از وی خواسته بود در جمع آوری شواهد و قرار دادن آنها درون یک کیف به وی کمک نماید.

والگرن پا را فراتر برد و گفت حتی در خوش بینانه‌ترین سناریو، موری دست کم ۹ دقیقه را برای نجات جان بیمارش از دست داده بود. به گفته‌ی دادستانی، شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد موری از استاندارد پزشکی تخطی کرده است.

فهیم محمد، سرپرست امنیتی در خانه‌ی مایکل یکی از شهود بود. وقتی کانراد موری تشخیص داد که مایکل نفس نمی‌کشد، او در اتاق حضور داشت. محمد در جایگاه گفت:

"موری بر روی زانوهایش ایستاده بود و با دستپاچگی بر روی قفسه‌ی سینه‌ی مایکل فشار وارد میکرد."

او سپس رو به فهیم می‌کند و می‌گوید "آیا کسی در این اتاق هست که تفس مصنوعی بداند؟"

فهیم به خاطر آورد که فرزندان ۱۲ و ۱۱ ساله‌ی مایکل، پرینس و پاریس در اتاق حضور داشتند و شاهد تلاش موری برای نجات جان پدرشان بودند. پاریس بر روی زانو‌ها و دستانش بر روی کف اتاق افتاده بود و گریه میکرد. کارمندان بچه‌ها را از اتاق دور کردند.

فهیم همچنین گفت پس از آنکه بیمارستان یو‌سی‌ال‌ای که با آمبولانس مایکل را به آنجا برده بودند، وی را فوت شده اعلام نمود، موری گفته بود که گرسنه است و باید آنجا را ترک نماید. فهیم به او گفته بود که در بیمارستان غذا بخورد، اما موری به هر حال از آنجا رفت.

وکیل مدافع موری، اد چرنوف از فهیم تایید اعتراف گرفت که موری پیش از ترک بیمارستان با خانواده‌ی مایکل و پلیس صحبت کرده بود.

کنی اورتگا، کارگردان تور کنسرت و فیلم This Is It و از دوستان قدیمی مایکل یکی دیگر از شاهدان بود. او گفت که بر سر سلامت مایکل، تنها ۶ روز پیش از درگذشت وی با پزشک موری و سایرین به شدت جدل کرده بود.

اورتگا که آخرین فردی است که با مایکل بر سر صحنه‌ی تمرین کار کرده بود، گفت که یک روز پس از آنکه به مایکل اجازه داد به خاطر ناخوشی، تمرین را لغو نماید، به نشستی در منزل وی فراخوانده شد.

دکتر موری گفته بود که لزومی نداشته وی مایکل را به خانه بازگرداند زیرا او از لحاظ احساسی و جسمی در شرایط خوبی بوده است. اورتگا شهادت داد که موری به او گفته بود سعی نکند برای مایکل یک دکتر یا روانشناس باشد.

"او اصلا خوب به نظر نمی‌رسید. او یخ کرده بود و آرام صحبت میکرد. در موقعیتی نبود که در تمرینات حضور داشته باشد. گمگشته به نظر می‌رسید. ترسناک بود. نمی‌توانستم بگذارم بقیه متوجه‌ی این موضوع شوند. گفتم «مایکل آیا اکنون اینجا بهترین مکان برای توست یا دوست داری به خانه بروی و با خانواده‌ات باشی؟» او گفت «از نظر تو ایرادی ندارد؟» من گفتم نه و او رفت."

صبح روز بعد او در منزل مایکل همراه با پزشک موری، فرانک دلیو مدیر برنامه‌ی مایکل و رندی فیلیپس، مدیر عامل کمپانی AEG که کنسرت‌‌های مایکل را تهیه می‌کرد، حاضر شد.

"بی‌درنگ برایم مشخص شد که این نشست به خاطر من برپا شده است. دکتر موری از اینکه مایکل را به خانه فرستاده و اجازه‌ی تمرین به وی نداده بودم، ناراحت بود."

"به عقیده‌ی من مایکل برای رفتن به روی صحنه به اندازه‌ی کافی سالم و سلامت نبود و این می‌توانست برایش خطرناک باشد. من به آنها گفتم که این تصمیم مایکل بود که به خانه بیاید."

اورتگا گفت که پس از آن دیگر مشکلی پیش نیامد. او تمرینات روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن را افسانه‌ای توصیف کرد که طی آن مایکل با حرکات خود، رقصندگان جوانش را مات و مبهوت خود ساخت.

"همان مایکلی شده بود که همه‌ی ما می‌شناختیم. او در حالت دلپذیری بود و ما روز بزرگی داشتیم."

طی سوال و جواب، اد چرنوف وکیل مدافع موری از اورتگا پرسید که آیا دوران ترک مواد اعتیاد آور را در مورد شخصی به چشم دیده است و پاسخ اورتگا منفی بود. چرنوف در مورد این پرسش خود توضیحی نداد.

امیر ویلیامز، دستیار شخصی مایکل نیز در جایگاه گفت که در روزی که مایکل فوت کرد، موری یک پیغام برای او فرستاده و کمک خواسته بود: "کجا هستی، زود بیا اینجا"

پزشک موری به او گفته بود که مایکل "یک واکنش بد" نشان داده است و کمک فوری نیاز است. اما از او نخواست که با اورژانس تماس بگیرد. ویلیامز، مامور امنیتی آلبرتو آلوارز را برای کمک به اتاق مایکل فرستاد.

ویلیامز فضای خانه و بیمارستان را در آن روز متشنج توصیف کرد و خاطره‌ی دردناک اطلاع رسانی فوت مایکل به فرزندانش را که توسط فرانک دلیو انجام گرفت، به یاد آورد.

ویلیامز گفت که او، موری و تمامی افراد در حال اشک ریختن بودند.

او همچنین گفت که موری در بیمارستان به وی گفته بود که باید برای برداشتن کرم‌هایی که مایکل دوست نداشت کسی در اتاقش ببیند، به خانه بازگردد. موری می‌خواست آنها وی را به خانه برسانند.

منبع: eMJey / TMZ / AP

...