...

دوشنبه، ۱۳ دی ۱۳۸۹ | 3/01/2011

دوره‌ی مقدماتی دادگاه مایکل جکسون فردا آغاز می‌شود

یکسال و نیم پس از فوت مایکل جکسون، رسیدگی به پرونده‌ی قتل وی در دادگاه عالی لس آنجلس برگزار می‌شود. در جلسه‌ی فردا آنچنان که مرسوم پرونده‌‌های جنایی است، تیم دادستانی مدارک خود علیه پزشک، کانراد موری را ارائه خواهد داد و قاضی تصمیم خواهد گرفت که آیا این مدارک برای اعلام اتهام علیه موری کافی است یا خیر.

دادستان گفته است که ۳۵ نفر را برای ادای شهادت علیه موری به دادگاه خواهد کشاند و دوره‌ی مقدماتی این پرونده ممکن است دو تا سه هفته به طول انجامد. موری همچنین باید در دادگاه، نگاه‌های سنگین خانواده‌ی مایکل و شعارهای خشن طرفداران وی را تحمل نماید. انتظار می‌رود محوطه و دورن اتاق دادگاه مملو از خبرنگار باشد.

به خاطر پیچیدگی‌های پرونده،، دادستانی برای آماده کردن آن ماهها وقت گذاشته است. مدارکی که دادستانی طی مرحله‌ی مقدماتی ارائه خواهد داد، تنها جهت اثبات لزوم برپایی دادرسی است و مدارک جدی‌تر بعد از این مرحله به میان خواهند آمد.

دادستان: "ما باید جرم را اثبات کنیم. صرف اینکه پزشکی قانونی دلیل مرگ را اعلام نماید، کافی نیست."

وکیل مدافع موری گفته است که انتظار دارد قاضی دستور برپایی دادرسی را صادر نماید زیرا دادستانی بدون داشتن مدرک مورد نیاز برای صدور اتهام قتل، به محکمه نمی‌آید.

مایکل در ژوئن سال ۲۰۰۹ با تزریق پروپوفول از دنیا رفت و پزشکی قانونی، فوت وی را قتل غیرعمد اعلام کرد. طبق قوانین ایالات متحده تنها متخصصان بیهوشی اجازه‌ی تزریق چنین داروهایی را دارند و کانراد موری، پزشک قلب، و نه یک متخصص بیهوشی است. همچنین مصرف این دارو تنها در بیمارستان‌ها مجاز است. موری این دارو را برای مصرف خانگی شخصا از داروخانه‌ای در لاس وگاس خریداری کرده بود.

دادستانی گفته است که استراتژی دفاعی وکلای موری اینست که فوت مایکل را یک خودکشی جلوه دهند. یکی از وکلای موری بدون اظهار نظر در مورد گفته‌های دادستان، سوال اساسی را این می‌داند که چه کسی پروپوفول را به مایکل تزریق کرده است؟

طبق گفته‌های دادستانی، وکلا در دفاع از موری بیان خواهند داشت که پس از آنکه در صبح ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹، کانراد موری بیهوش کننده‌ی خطرناک را به درون رگ مایکل تزریق نمود و اتاق را ترک کرد، مایکل از بیهوشی برخاست و اشتباها مقدار کشنده‌ای از این ماده را وارد بدن خود کرد و موجب ایست قلبی خود گردید.

منبع: eMJey / LA Times

...