...

پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۸۹ | 28/10/2010

درخواست فوری برای تحقیق در خصوص فوت مایکل جکسون

وکلای مدافع پزشک متهم به قتل مایکل جکسون، کانراد موری خواستار تحقیق فوری در خصوص دو سرنگ و یک کیسه‌ی سرم شده‌اند که پس از فوت مایکل در منزلش در هامبی هیلز، لس آنجلس پیدا شده بود. چرا که این مدارک پس از گذشت یک سال به سرعت در حال از بین رفتن هستند.

وکلای مدافع موری طی یک نشست خصوصی ۴۰ دقیقه‌ای با قاضی پرونده که جزئیاتش بر روی برگه در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفت، عنوان داشته‌اند که مایع درون یکی از سرنگها پس از این مدت خشک و تبدیل به نمک شده و این در حالیست که کیفیت مواد موجود در این سرنگها و کیسه‌ی سرم می‌تواند برای توضیح فوت مایکل جکسون حیاتی باشد و امکان دارد اطلاعات قابل توجهی برای هر دو طرف پرونده به همراه بیاورد.

بر طبق اظهارات وکلا، ماموران بازرسی سال گذشته رد ماده‌ی پروپوفول و لیدوکائین را در این سرنگها پیدا نموده‌ اما مقدار آن را معین نکرده‌اند.

اما به هر حال با تایید پزشکی قانونی مشخص گردید که دکتر موری مقدار کشنده‌ای از پروپوفول را به درون رگ مایکل جکسون در منزلش تزریق کرده و همین باعث مرگ وی در ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ شده است.

پروپوفول در اتاق‌های جراحی بیمارستان تزریق میشود، اما موری از آن برای خواب کردن مایکل جکسون که همیشه بیدار بود، استفاده میکرد.

قاضی پرونده، مایکل پاستور درخواست وکلا را رد کرد زیرا مایل است آنها مشورت بیشتری با دادستان داشته باشند. و اگر هفته‌ی بعد وکلا و نیز دادستانی درخواست تحقیق دوباره را داشتند، او دستورات لازم را خواهد داد.

آزمایشات درخواست شده از جانب وکلای موری، نمونه‌ها را از بین خواهد برد و تنها یک بار می‌تواند اجرا شود.

یک وکیل دیگر موری گفته است که این آزمایشات باید بلافاصله پس از فوت مایکل انجام میشده است. اما پزشکی قانونی در مورد این سرنگها و کیسه‌ی سرم تشخیص داده بود که جزئیات آنها در روند بررسی پرونده تاثیر گذار نخواهند بود.

وکیل مدافع موری گفته است که در صورت انجام، نتیجه‌ی آزمایشات از یک تا چهار ماه بعد حاضر می‌گردد و بنابراین در جلسه‌ی شنود روز ۴ ژانویه ۲۰۱۱ استفاده نخواهد شد.

در آن روز دادستانی مدارک خود علیه موری را بطور رسمی ارائه خواهد داد و قاضی تصمیم خواهد گرفت که آیا شواهد برای اعلام اتهام این پزشک و تشکیل دادگاه جنایی برای او کافی است یا خیر.

منبع: eMJey / AP

...