...

چهارشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ | 22/09/2010

مهر تایید مایکل جکسون

eMJey.com تمایل دارد شرح مختصری از تاسیس و روند پیشرفت خود که همزمان با دوره‌ی خاصی از زندگی مایکل جکسون بوده است را برای آگاهی خوانندگان جدید و قدیمی‌اش بازگو کند. می‌توانید متن کامل را در یک فایل PDF دانلود و نگاهداری نمایید. دانلود فایل متنی

متنی که می‌خوانید، وقایع سال‌های ۲۰۰۳/ ۲۰۰۴/ ۲۰۰۵ که پرآشوب‌ترین دوران زندگی مایکل جکسون بود را به اختصار مرور می‌کند. مایکل که درگیر پرونده‌ی اتهامات دروغین علیه خود بود، صدایش را تنها از طریق طرفداران به گوش دنیا می‌رساند، درست در زمانی که رسانه‌ها علیه‌اش بودند. مایکل طی سال‌ها، شخصا با تعدادی از طرفدارانش که هریک سرپرست یا نماینده‌ی وب سایت‌های گوناگون بودند، تماس برقرار کرد و بنابراین از وجود پایگاه‌های عظیم خبری و حمایتی خود در دنیای اینترنت بطور قطع آگاه بود.

برای نوشتن متن پیش رو از زندگی‌نامه‌ی مایکل جکسون و خبرهای منتشر شده در همین وب سایت استفاده شده و هر جا که نیاز بوده، لینک خبری آورده شده است.

متن شامل ۱۲ بخش است:
۱. مستند زندگی با مایکل جکسون
۲. افتتاح سایت رسمی طرفداران ایرانی مایکل جکسون: eMJey.com
۳. طرح اتهامات و یورش پلیس به نورلند و دستگیری مایکل
۴. اولین حضور مایکل جکسون در دادگاه برای رد اتهامات
۵. آغاز فعالیت سایت رسمی مایکل جکسون: MJJSource.com
۶. دیدار eMJey با آرایشگر مایکل و تحویل نامه‌های طرفداران ایرانی که برای eMJey فرستاده شده بود.
۷. انتشار بیانیه‌ی کارن فی و تایید تحویل نامه‌های طرفداران ایرانی به مایکل جکسون
۸. آغاز انتخاب اعضای هیئت منصفه و شروع کار دادگاه مایکل
۹. eMJey.com و دریافت مهر تایید MJJSource
۱۰. دیدار با مایکل در نورلند و گل‌های رز
۱۱. اعلام بیگناهی مایکل در دادگاه
۱۲. بسته شدن سایت MJJSource

-------------------------------------------------------------------------

۱. مستند زندگی با مایکل جکسون
همه چیز از ۳ فوریه ۲۰۰۳ شروع شد. وقتی مستند ۹۰ دقیقه‌ای خبرنگار پاکستانی - انگلیسی، مارتین بشیر با عنوان "زندگی با مایکل جکسون" (Living with Michael Jackson) برای اولین بار روی آنتن رفت. وقتی مایکل به بشیر اجازه داد که ۸ ماه در مزرعه‌ی نورلند او بماند و زندگی‌اش را در قالب تصویر درآورد، ایده‌ای در ذهن داشت. او می‌خواست تا آنجا که می‌تواند صادق باشد و مسائل را روشن کند. در این مستند او بی‌پرده از زندگی‌اش می‌گوید و از عشق پاکش نسبت به بچه‌ها. اما مارتین بشیر در فیلمش حقایق را وارونه جلوه داد. در مستند پسر ۱۳ ساله‌ی مبتلا به سرطانی در کنار مایکل حضور داشت که همراه با خانواده‌اش به نورلند آمده بود و طبق گفته‌های مادرش، بودن در کنار مایکل، بیماری پسرش را شفا داده بود. آن پسر همان گوین آرویزو بود که دو سال بعد در دادگاه سانتا ماریا در مقابل مایکل نشست و او را به بدترین جنایات متهم کرد. مارتین بشیر در مستند خود رابطه‌ی مایکل و گوین را زیر سوال برده بود.

پس از پخش آن مستند، مایکل در بیانیه‌ای گفت:
"امروز شاید بیش از گذشته، احساس میکنم که به من خیانت شده است. کسی که فرصت یافت با فرزندانم، کارمندانم و خودم آشنا شود، کسی که به او اعتماد کردم و حقیقت را به او گفتم، توانست از اعتماد من سوء استفاده کرده و این فیلم ناخوشایند و ناعادلانه را تهیه نماید. هرکس که مرا می‌شناسد،‌ حقیقت را میداند. و آن این است که در زندگیم، فرزندانم بر همه چیز مقدم هستند و من هرگز به کودکی آسیب نمی‌رسانم."

چند روز بعد در ۲۰ فوریه، مایکل مستند خود که با استفاده از فیلم‌های گرفته شده توسط فیلمبردار شخصی‌اش تهیه شده بود را روی آنتن فرستاد که نسبت به مستند بشیر، بینندگان بیشتری به خود جذب نمود. در فیلم دوم، که "ضد حمله‌"ی مایکل در برابر مارتین بود، بشیر در حال تمجید از رفتار مایکل با فرزندان خود و کودکان دیگر دیده میشد. مارتین در فیلم از دید انتقادی مردم نسبت به رابطه‌ی مایکل با کودکان شکایت میکند.

چند ماه بعد در یک نظرسنجی، مردم انگلستان مارتین بشیر را پنجمین فرد منفور انگلستان از میان یکصد نامزد این عنوان برگزیدند.


۲. افتتاح سایت رسمی طرفداران ایرانی مایکل جکسون: eMJey.com
در ۲۹ آگوست ۲۰۰۳ مصادف با ۴۵ امین زادروز مایکل، اولین وب سایت فارسی طرفداران ایرانی مایکل جکسون، eMJey.com افتتاح شد و خبر آن روز بعد از رادیو بی‌بی‌سی اعلام گردید.

سایت eMJey.com تلفیق شده‌ی وبلاگ "مایکل جکسون پرشین بلاگ" (http://michaeljackson.persianblog.ir) و http://mjfan.web۱۰۰۰.com بود که از حدود دو سال قبل از آن تاسیس شده و نخستین منابع آنلاین مایکلی به زبان فارسی بودند.


۳. طرح اتهامات و یورش پلیس به نورلند و دستگیری مایکل
در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۳ بیش از هفتاد تن از نیروهای پلیس سانتا باربارا، به نورلند، خانه‌ی مایکل هجوم آوردند تا مدرکی برای اثبات گناهکاری وی بیابند. ضمن بازرسی خانه‌‌، اتاق مایکل ویران شد. گوین آرویزو، مایکل را به سواستفاده‌ی جنسی متهم کرده بود. در زمان یورش پلیس، مایکل در استودیو سرگرم کار بر روی آهنگ‌هایش بود.

صبح روز ۲۱ نوامبر مایکل از لاس وگاس به سانتا باربارا پرواز کرد تا خود را تسلیم پلیس آن ناحیه نماید. به مایکل جکسون دست‌بند زدند و به بازداشتگاه منتقل کردند. پس از انگشت نگاری و عکسبرداری، او با وثیقه‌‍‌ی ۳ میلیون دلاری آزاد شد و به لاس وگاس بازگشت.


۴. اولین حضور مایکل جکسون در دادگاه برای رد اتهامات
او ۱۶ ژانویه‌ی ۲۰۰۴ در میان طغیان تبلیغاتی ضد مایکلی رسانه‌ها، وارد دادگاه رسیدگی به اتهاماتش شد تا بیگناهی خود را اعلام کند. حقیقت در میان جنجال‌‌ها و دروغ‌های رسانه‌ای گم میشد و طرفداران مایکل برای حمایت از او متحد بودند. مایکل گاه شخصا بیانیه‌هایی را در قدردانی از طرفدارانش که به خبرگزاران صادق او و صدای حقیقت مبدل شده بودند، منتشر می‌ساخت.


۵. آغاز فعالیت سایت رسمی مایکل جکسون: MJJSource.com
۱ مارس ۲۰۰۴، خبرگزاری رسمی آنلاین مایکل جکسون، MJJSource.com فعالیت خود را آغاز کرد تا در میان همهمه‌ی مغشوش رسانه‌ها، واقعیت آنچه در حال وقوع بود نیز انعکاس یابد. بودجه‌ی این سایت را مایکل تامین میکرد و کارن فی، آرایشگر و دوست دیرینه و صمیمی‌اش، وظیفه‌ی رسیدگی به آن را عهده‌دار شد. رندی، برادر مایکل مدیر این وب سایت بود.

مایکل در بیانیه‌ای گفت که سخنان خود را از طریق این سایت به گوش دنیا می‌رساند. زیرا بر اثر اظهار نظرهای افرادی که خود را نماینده‌ی او اعلام میدارند، اما وی تا کنون با آنها دیداری نداشته، دچار دردسر و آشفتگی شده است. او در مورد سایت جدیدش گفت:

"امیدوارم شما نیز به اندازه‌ی من که از ساخت‌اش لذت بردم، از آن خوشتان بیاید. من بابت استفاده از MJJSource.com به عنوان راهی برای ارتباط با طرفدارانم در سرتاسر دنیا و نیز رسانه‌ها هیجان زده هستم. ماه‌هاست که به اخبار بی‌اساسی که بر مبنای شایعات هستند و نه واقعیت، گوش میدهم. من همچنین با شگفتی، گفته‌های افرادی که رابطه‌ی من با خودشان را بد جلوه داده‌اند، شنیده‌ام. من از این وب سایت به منزله‌ی وسیله‌ای برای رساندن صدایم استفاده میکنم." (منبع)


۶. دیدار eMJey با آرایشگر مایکل و تحویل نامه‌های طرفداران ایرانی که برای eMJey فرستاده شده بود
در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۴ نماینده‌ی سایت eMJey در کالیفرنیا با کارن فی، مدیر سایت رسمی مایکل، آرایشگر و دوست صمیمی او دیدار کرد و نامه‌ها و پیامهای طرفداران ایرانی را که برای سایت eMJey فرستاده بودند، به او تحویل داد تا به دست مایکل برساند.


۷. انتشار بیانیه‌ی کارن فی و تایید تحویل نامه‌های طرفداران ایرانی به مایکل جکسون
در روز ۱۸ دسامبر ۲۰۰۴، کارن فی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به طرفداران مایکل گفت که بسته‌ای پر از نامه و کار دستی را از ایران دریافت کرده و آن را به مایکل تحویل داده است. کارن گفت که مایکل تمامی آنها را خوانده و لذت برده است.
"او به من گفت از تمامی آنان تشکر کنم و بگویم که دوست‌تان دارد." (به نقل از MJJSource)


۸. آغاز انتخاب اعضای هیئت منصفه و شروع کار دادگاه مایکل
روزهای پایانی دسامبر ۲۰۰۴، با آماده شدن تدریجی تیم مدافع و دادستان و جمع آوری مدارک و مستندات، چند هزار اهالی شهر سانتا ماریا، واقع در سانتا باربارا کانتی از ایالت کالیفرنیا که محل برگزاری دادگاه مایکل جکسون بود، با دریافت نامه‌هایی به قضاوت در مورد سرنوشت مایکل جکسون و اتهاماتش فراخوانده شدند. طی جلساتی که از ۳۱ ژانویه تا ۲۵ فوریه ۲۰۰۵ ادامه یافت، ۱۲ عضو اصلی و ۸ عضو جایگزین هیئت منصفه برای حضور در دادگاه مایکل جکسون انتخاب گردیدند.


۹. eMJey.com و دریافت مهر تایید MJJSource
۱۴ فوریه ۲۰۰۵، سایت eMJey مهر تایید سایت رسمی مایکل جکسون MJJSource Seal Of Recognition را دریافت کرد. این مهر به وب سایت‌های طرفداران مایکل جکسون در زبان‌های مختلف، پس از پذیرش شرایطی از سوی این وب سایتها، داده میشد.

برای مثال یکی از این شرایط، جلوگیری از انتشار آهنگ "گریز" از مایکل جکسون بود. این آهنگ با نام اصلی Xscape در دوران آلبوم Invincible (انتشار در سال ۲۰۰۱) ضبط شد، اما روی آلبوم قرار نگرفت و در سال ۲۰۰۲ روی اینترنت لو رفت. وکیل مایکل از راه قانون، سایتهای متخلف را ملزم به برداشتن لینک دانلود این آهنگ نمود. یکی از شرایط دریافت مهر تایید MJJSource افزودن بندی به بندهای قوانین سخنگاه یا فروم (انجمن اینترنتی سایت‌های طرفداران) مبنی بر ممنوعیت قرار دادن لینک دانلود این آهنگ بود. این قانون به احترام مایکل از آن سال یکی از بندهای ثابت قوانین سخنگاه eMJey.com بود.

یکی دیگر از شرایط، احترام به حریم شخصی مایکل و فرزندانش و عدم انتشار عکس‌های خصوصی سه فرزند وی بود. طی این سالها eMJey کوشید با احترام به مایکل و اعتماد او، در جهت خواسته‌هایش فعالیت کند.

برای اعطای نشان‌های اعتبار مایکل جکسون، با سایت‌های داوطلب قرارداد امضا میشد. وب سایت‌ها می‌بایست قرارداد را که به صورت یک فایل پی‌دی‌اف بر روی سایت MJJSource قرار داشت، دانلود کرده، از آن پرینت می‌گرفتند و به دفتر تیم MJJSource که در لاس وگاس قرار داشت، پست می‌کردند و منتظر پاسخ می‌ماندند. قرارداد سایت eMJey.com بین سایت MJJSource و نماینده‌‌ی eMJey که ساکن آمریکا بود، بسته شد. پس از آن، سایت eMJey نشان نقره‌ای دریافت کرد و آدرس آن به عنوان وب سایت رسمی طرفداران ایرانی مایکل جکسون، در سایت رسمی مایکل جکسون قرار داده شد. با اینکه وب سایت‌های زیادی درخواست دریافت این مهر را داشتند، اعطای نشان‌ تایید با دادن آن به ۵۳ سایت، متوقف شد.

سایت MJJSource اعلام کرد که مایکل در جریان اعطای این نشان‌های اعتبار قرار دارد و وب سایت‌های دریافت کننده‌ی این مهر، مورد تایید سایت MJJSource و بنابراین مورد تایید مایکل جکسون هستند. مهر تایید مایکل جکسون، در واقع اقدامی بود در جهت حصول اطمینان از این موضوع که وب‌سایت‌های شناخته شده، برای همیشه در جهت منافع مایکل جکسون و حقیقت و عدالت فعالیت میکنند. چیزی که همواره هدف اصلی eMJey.com بوده است.

لوگوی زیر به عنوان لوگوی eMJey در وب سایت رسمی مایکل جکسون قرار داده شد:

eMJeylogo-mjjsource.jpg

در اینجا ‌می‌توانید تمامی وب‌ سایت‌هایی (و از جمله eMJey) که نشان تایید را دریافت کردند، مشاهده کنید.

و نیز در اینجا می‌توانید لیست انجمن‌های اینترنتی (فن کلاب) یا وب سایت‌های طرفداران (فن سایت) را مشاهده نمایید. در میانه‌ی این صفحه، آدرس وب‌رینگ MJJSource که شامل فهرست وب سایت‌های مورد تایید سایت رسمی مایکل جکسون است را خواهید یافت. در توضیح این وب‌رینگ آمده است: فهرست سایت‌های مورد تایید شخص مایکل جکسون

mjjsource-webring.png

MJJSource فایل تصویری زیر را به عنوان مهر تایید خود برای سایت‌های انتخاب شده فرستاد. eMJey نیز این لوگو را دریافت کرد و بر روی سایت قرار داد.

sealmjjsource.gif

کارن فی در رابطه با این مهر تایید در سایت MJJSource نوشت:
"MJJSource پنجره‌ای است که مایکل برای شما به سمت زندگی و دنیای خود گشوده است. او می‌خواهد هنر، شادی، چالش‌ها و حقیقتش را با شما قسمت کند.
مایکل و تیمش در MJJSource وب سایتها و انجمن‌های آنلاین طرفداران در سرتاسر دنیا را حمایت می‌کنند. ما از شما دعوت می‌کنیم تا به وب‌ سایت‌هایی که مهر تایید مایکل جکسون را دریافت کرده‌اند، سر بزنید.
حمایت از MJJSource، حمایت از مایکل است."

از مهر تایید مایکل جکسون در اخبار سایت‌ها، به عنوان نشان افتخار و اعتباری برای سایت‌های مورد تایید و اطمینان مایکل جکسون یاد میشد. این سایت‌ها برای فعالیت در جهت منافع و اهداف مایکل جکسون شناخته شده بودند.


۱۰. دیدار با مایکل در نورلند و گل‌های رز
بعدازظهر ۴ آپریل ۲۰۰۵، نماینده‌ی eMJey.com که پیشتر با کارن فی ملاقات کرده بود، همراه با برخی از طرفداران، در نورلند با مایکل جکسون که از جلسه‌ی دادگاه‌اش بازمی‌گشت، دیدار کرد و یادگاری‌هایی را از ایران به او تقدیم نمود. طرفداران برای مایکل سبدهای گل رز به همراه آورده بودند. گزارش تصویری این دیدار از شبکه‌ی تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا به نمایش درآمد.

کارن فی بعدها در بیانیه‌ای گفت که هر روز صبح پیش از رفتن مایکل به دادگاه با او صحبت می‌کند و او را در جریان عشق و حمایت طرفدارانش قرار می‌دهد.

"او بسیار تحت تاثیر قرار گرفت و خواست مطمئن شود که من به تمامی شما می‌گویم که او چقدر تک‌تک شما را دوست می‌دارد. او به من گفت «خواهش می‌کنم به همه بگو. من این را از اعماق قلبم می‌خواهم.»... مکانی بهتر از MJJSource برای دسترسی به تعداد بسیاری از طرفداران وفادار مایکل وجود ندارد. پس همگی مطمئن باشید که او دعاها، عشق خالصانه و کمک‌هایتان را دریافت میکند. هیچکس و هیچ‌چیز از نظر دور نمی‌ماند. او حضور تمامی شما را احساس میکند." (به نقل از MJJSource)


۱۱. اعلام بیگناهی مایکل در دادگاه
جلسات دادرسی از ۲۸ فوریه تا ۱۳ ژوئن ۲۰۰۵ به طول انجامید و در روز آخر هیئت منصفه مایکل را از تمامی اتهامات مبرا دانست. در داخل دادگاه فیلمی از خانواده‌ی شاکی نشان داده شد که مایکل را به خاطر رفتار خوبش با آنها و کمک‌های بی‌دریغش مورد ستایش قرار می‌دادند و گوین آرویزو (شاکی) انجام هرگونه بد رفتاری از جانب مایکل را رد می‌کرد.


۱۲. بسته شدن سایت MJJSource
در روز ۲۷ ژوئن ۲۰۰۵، مایکل در سایت رسمی خود نوشت:
"بدون خدا، فرزندانم، خانواده‌ام و شما، طرفدارانم، نمی‌توانستم این دوران را پشت سر بگذارم. عشق شما، حمایت و وفاداری‌تان این را محقق ساخت. هنگامی که واقعا به شما نیاز داشتم، حاضر بودید. من هرگز شما را از یاد نخواهم برد. عشق همیشگی شما از من محافظت نمود، اشکهایم را خشک کرد و مرا از بین تمامی این ناملایمات گذراند. من تا ابد عشق و حمایت شما را گرامی میدارم و از آن محافظت میکنم. شما منبع الهام من هستید."

فرسایش روحی و جسمی مایکل جکسون طی این چند ماه از روی عکس‌هایی که از ورود و خروجش به دادگاه گرفته میشد، کاملا قابل لمس بود. مایکل برای رسیدن به آرامش روحی و دور شدن از فضای پر تنش، کشورش را ترک کرد و همراه با فرزندانش به ایرلند و خاورمیانه سفر کرد. سایت MJJSource نیز که ماموریت خود را به پایان رسانده بود، بسته شد.

کارن فی، سرپرست این سایت در آن زمان گفت: "سایت بسته شده است زیرا مایکل دیگر رابطه‌اش را با آن قطع کرده‌ است. بدون حمایت او ما قادر به گرداندن این وب سایت نیستیم. ما صدای مایکل بودیم، اما حالا که دیگر نمی‌‌خواهد چیزی بگوید، کاری از دست ما برنمی‌آید." (منبع)

-------------------------------------------------------------------------

طی سال‌ها eMJey.com کوشید نهایت دقت و صداقت را در بازتاب اخبار مربوط به مایکل جکسون به کار گیرد. سخنگاه این سایت، طرفداران بسیاری را در یک مکان گردهم آورده بود. این سخنگاه که تا مدتی پس از فوت مایکل فعال بود، مجددا بازگشایی خواهد شد تا به کار خود ادامه دهد.

گرچه سایت MJJSource به دلیل نیاز مایکل به یافتن آرامش و بنابراین خروج او از کشور، بسته شد؛ اما eMJey.com در کنار وب سایت‌های فعال انگلیسی زبان به کار خود ادامه داد، تا به عنوان منبع خبر رسانی اصلی و رسمی او، بر سر تعهدات خود برای ادامه‌ی راه مایکل و شناساندن او به مردم، پابرجا بماند.

پس از فوت مایکل در ژوئن گذشته، لزوم ادامه‌ی فعالیت تنها وب سایت رسمی فارسی مایکل جکسون بیش از پیش حس می‌شود.

از تمامی شما یاران وفادار که در تمام این مدت، پشتیبان سایت خود بودید، نهایت سپاس را داریم.

eMJey.com

...